Skocz do zawartości

Cbr f2/f3 a sv 650s na drugie moto...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powolutku przymierzam sie do zmiany motocykla, obecnie dosiadam gpz 500s z 1991. Mocy jakos bardzo nie braknie (jak jezdze sam) ale sprzet troche ma, zarobilem troszke i chcialbym te pieniadze zainwestowac w nowy motocykl.

Tutaj pojawia sie wielki dylemat. Glownie zastanawiam sie nad sportowa 600tka lub wlasnie suza sv 650s.

Maksymalny budzet jakim bede dysponowal to 12tys pln. Mimo to, chcialbym kupic motocykl jak najtaniej (chyba jak kazdy ;p). Ze sportowych 600tek zastanawialem sie glownie nad cbr f2/f3 (cenowo sa zblizone do mojego budzetu), gsxr 600 (ach ten wyglad, ale chyba jeszcze za mocno i za bardzo bezkompromisowy) oraz kawasaki zx 6r (podobnie jak gsxr). Najblizej z nich do ogolnie chwalonej cbr f3, ale...

...wpadla mi w oko suzuki sv 650s. Za 12 tys mozna spokojnie kupic cos z rocznika 2002, przy czym cbr znajde z 1997 w najlepszym wypadku. Patrzac okiem jednosezonowego motocyklisty, suzi to prawie nowy motocykl, nowsza konstrukcja, wyglad blizszy XXIw, a osiagi jak dla mnie wystarczajace (narazie nie wyobrazam sobie utrzymywania na trasach w polsce predkosci stalej rzedu 150km/h), nie wiem tylko czy milo sie jezdzi jak ciagnie od dolu... no i ten dzwiek, blizej do harleya niz scigacza...

Z drugiej strony cbr to klasyka, z tego co wyczytalem na forum to jakby mercedes wsrod motocykli :icon_mrgreen: Nie chcialbym nikogo urazic porownaniem, ale to cos w stylu: kupic 3 letnie renault czy 10 letniego mercedesa?

Niby cbr oferuje wiecej, boje sie, czy taka sv nie okaze sie po roku za malo wystarczajaca (np na spokojny turystyczny wypad do czech, wakacje, smiganie po autobahnach w .de), albo czy cbr z racji, iz swoje ma nie bedzie mi dokuczala malymi usterkami (np jak w gpz, swietny stan ale poszla membranka pod kranikiem i 2 dni jezdzenia w plecy i troche nerwow).

Marzy mi sie jeszcze jakis potwor ala gsxr, ale wiekszosc mi odradza (zbyt twardy, zbyt wymagajacy), pozatym przejechalem dopiero jakies 5 tys km, a wagowo nie przekraczam 65kg :icon_mrgreen: (tak, tak, jaram sie rossim ;p ).

Wiem, iz podobne tematy juz byly, ale teraz chodzi mi glownie o porowanie tych dwoch tak podobnych lecz roznych motocykli...

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wzial sv'ke.jak mozesz wydac 12 tysi to naprawde nie warto pakowac w stary sprzet, bo pozniej ... wiesz jak jest. jesli chodzi o sv to jest raczej moto z niezlym temperamentem i wydaje mi sie ze ci sie predko nie znudzi. na twoim miejscu bym szukal sv rocznik k2, bo juz wtedy byly chyba mocniejsze sprezyny z przodu i byla to ostatnia wersja gaznikowa, ktora ma duzo ladniejsza rame niz nowsze roczniki ( w koncu wzieta z TLS)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem dodac, iz w duzych sprzetach przeraza mnie manewrowanie... gsxr wydaje sie ogromny i chyba trudno by mi nim bylo cofac w jakis koleinach lub piachu :icon_mrgreen:

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem dodac, iz w duzych sprzetach przeraza mnie manewrowanie... gsxr wydaje sie ogromny i chyba trudno by mi nim bylo cofac w jakis koleinach lub piachu :wink:
Że co przepraszam :wink: :biggrin: SV'ką nawinąłem 8000 km, a wczoraj miałem przyjemność odbyć jazdę testową GSXR 600 K5 i pierwsze co pomyślałem jak tylko wsiadłem na ten motocykl: "o qrwa jakie to małe :icon_mrgreen: ". Być może mówisz o jakimś gixerze z zeszłego wieku, w takim razie nie wiem bo na żadnym nie jeździełm. Edytowane przez Sligier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na privie pogadać tu dużo ludzi ma SV więc przeglądnij tylko forum dobrze

 

Juz to zrobilem, ale jak sam wiesz to posiadacze sv chwala swoj pojazd a Ci co jezdza cbr swoj i badz tu madry czlowieku :biggrin:

 

 

Sliger: przeciez napisalem, sprzet do 12 tys:) jak znajdziesz mi za tyle k5 to biere w ciemno!

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sliger: przeciez napisalem, sprzet do 12 tys:) jak znajdziesz mi za tyle k5 to biere w ciemno!
Nie no widzę w jaki pułap celujesz, zastanawia mnie tylko czy pomiędzy gixerem 600'tką powiedzmy z 97 roku a K5 jest aż taka przepaść gabarytowa, jak to określiłeś że jest "ogromny" ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzet igla, nie gumowana :biggrin:

(zarciki, zarciki )

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzet igla, nie gumowana

(zarciki, zarciki )

 

Hehehe, podejrzewam, że Twoja GPZeta była więcej razy na gumie niż ta CBR :icon_mrgreen:

 

A co do sprzedaży to nie żarcik, nie żarcik :buttrock:

Edytowane przez ABG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe :icon_mrgreen: Watpie, czy 500tka idzie tak czesto na gume jak 600... ale znalezc sportowe 600 ktore nie gumowalo to chyba graniczy z cudem...

 

dalej nikt nie rozwial mojego problemu: 10 letnia honda czy 4 letnie suzuki?

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chesz sie bawic w turystyke i szalec na niemieckich autobanach to zdecydowanie lepiej do tego nadaje sie honda. Sv'ka fajny sprzecik ale do miasta ja mam w wersji N nie wiem jak jest w S ale moja na turyste sie nie nadaje pasazer strasznie narzeka a na autostradzie ciezko jest utrzymac predkosc powyzej 180 km/h przez dluzszy czas bo strasznie wieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam CBR, one są naprawde niezawodne i nawet mocne, sam miałem rok temu model z 89roku, motocykl miał nawinięte ponad 100tyś, i nie było żadnych problemów z odpalaniem, czy z jakimś dymieniem...Te motocykle to niemal żywe legendy :icon_mrgreen: Więc jeżeli Twój dylemat to wiek jedynie, to się martwić nie musisz, jeżeli trafisz dobry egzemplaż, to śmiało conajmiej z 7-8latek pośmigasz(chociaż wątpie, żeby ktoś tak długo śmigał jednym motocyklem)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...