Skocz do zawartości

KAWASAKI ZX9 - problem z plynem chlodniczym ............


bakuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołgiem. 2 miechy temu kupilem kawe zx9 s2p rok 2004. przebieg 24 000 km.

Jak na 2-letni motocykl kawka byla lekko nieutrzymana, a to z powodu, że poprzedni właściciel jeżdzil nią zimą.

 

W silniku coś tam delikatnie trzeszczy (w przyszlym tygodniu jedzie na serwis -wymiana łańcuszka), nierówno pracuje (mam nadzieję że to tylko filtr powietrza), ale najważniejszy problem to płyn w ukladzie chlodzenia.

 

Otóż po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika motocykla po dłuższych przejażdżkach w zbiorniczku wyrównawczym można zobaczyć wyrażne bulgotanie płynu i wylewanie się przez wężyk przelewowy w zbiorniczku wyrównawczym przez okolo pół minuty.. w trasie utrzymuje temp okolo 70-80 stopni, w miastach dochodzi nawet do 115. Co mnie zastanawia, to to że wentylator zaczyna dzialopiero po okolo 105 stpniach.

 

Po ostygnięciu poziom plynu w zbiorniczku wyrównawczym to minimum, a po zagrzaniu plyn bulgocze i sie przelewa.

 

Wymienilem plyn 2 tygodnie temu i nie pomoglo. Uszczelka pod głowicą odpada bo olej czysciutki i na korku oleju zero wody czy innego dziadostwa.

 

Co to może być, bo już mi się pomysły skończyly.

 

Dzieki za pomoc

 

Pozdro z angoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja na pierwszym planie bym wyciągną termostat z pompy wrzucił go do wrzadku i spojżałbym czy się otwiera. (mój np. tylko sie uchylał i musiałem wymienić bo przez to wywalało mi wszystko z układu do wyrównawczego a potem za motocykl - bulgotanie tez bylo).

Jeżeli po odkreceniu korka i odpaleniu poczujesz smród spalin, zobaczysz dym lub troche oleju to do wymiany jest uszczelka.

 

Pozdrawiam Sz6sty

17353.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe że masz wydmuchaną uszczelke pod głowicą, ktoś juz z forum miał podobną akcje w dziewiątce

Co ma uszczelka do tego skoro podczas jazdy(a wtedy silnik pracuje) jest ok. a dopiero po zgaszeniu bulgota?

a ja na pierwszym planie bym wyciągną termostat z pompy wrzucił go do wrzadku i spojżałbym czy się otwiera. (mój np. tylko sie uchylał i musiałem wymienić bo przez to wywalało mi wszystko z układu do wyrównawczego a potem za motocykl - bulgotanie tez bylo).

Jeżeli po odkreceniu korka i odpaleniu poczujesz smród spalin, zobaczysz dym lub troche oleju to do wymiany jest uszczelka.

 

Pozdrawiam Sz6sty

co ma termostat do tego skoro podczas jazdy temperatura jest właściwa?

Ja nadal stawiam na korek, ponieważ on jest odpowiedzialny za utrzymanie właściwego ciśnienia. Temperatura silnika po zgaszeniu delikatnie wzrasta (bo nie ma obiegu cieczy, a np. cylindry sa cieplejsze niż sam płyn chłodzący), i za razem wzrasta ciśnienie i korek nie przytrzymuje go tylko przepuszcza do zbiorniczka wyrównawczego. A jak wiadomo temperatura wrzenia cieczy jest tym wyższa im wyższe jest ciśnienie i stąd to bulgotanie. Oczywiście mogę się mylić, bo zastanawiająca jest temp. jazdy po mieście, dlatego, że wtedy nie wyrzuca wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma uszczelka do tego skoro podczas jazdy(a wtedy silnik pracuje) jest ok. a dopiero po zgaszeniu bulgota?

 

Kurcze, dzisiaj patrzylem, po porządnej jeździe nawet jak silnik pracuje, widac bulgotanie, z tym, że dopiero po dość konkretnym jeżdżeniu. zresztą plyn jest również czysty, wiec chyba to nie uszczelka.

 

W zasadzie sam myślalem o termostacie, ale wole sie upewnić na forum, zanim strace czas na wymiane.....

Sczerze mówiąc to nie mialem zielonego pojęcia o korku, a to może być przeczyna.........

 

Sprawdze w niedziele....... wymienie najpierw korek bo to żaden problem, a jeżeli nie pomoże to sprawdze termostat....

 

Mam nadzieje że to jedno z tych przyczyn,bo o uszczelc nie chce mi się myśleć (zresztą wątpie, że to ona, bo olej jest czyściutki, zero smrodu spalin itd......

 

Wielkie dzieki za pomoc.... podziele sie wynikami...

 

pozdrawiam.

Edytowane przez bakuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sql miał kiedyś w 9-tce podobny problem :lapad:

 

 

ja miałem w zeszłym roku taką sytuację w 9ce.

tzn. nie tak, że w ogóle nie załączał. załączał, tylko za późno i

wiatrak nie dawał rady schłodzić cieczy. zagotowała mi się chyba ze 2

razy (w tym raz po 2km polną drogą w lato w południe ;(.

to też Kawasaki, więc może być podobnie.

tak, czy owak - czujkę załączającą wiatrak mam w chłodnicy. to zwykłe

gówienko, które przy wzroście temp. daje mniejszy opór, aż w końcu (przy

bodaj 107st.) załącza wentylator.

można spiąć oba przewody i jak ruszy, to znaczy że czujka ci strzeliła.

kosztowało mnie to nowe jakieś 2 stówki chyba. wymieniłem i OK -

przedwczoraj był odcinek specjalny po polnych drogach na szczyt zamku w

Iłży i włączyła się jak trzeba. w korkach tak samo.

aha - czujka temp. do wyświetlania na zegarach jest z reguły w bloku

silnika, a nie na chłodnicy - bo przecież nie zawsze chłodnica jest

"włączona".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dobralem sie do termostatu...... odkrecilem obudowe i ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu nic pod nia nie bylo..... :) :) :) . Na szczescie drugi silnik kawy lezal niedaleko pod plotem :icon_eek: wlozylem termostat, jazda próbna..... temperatura ustabilizowala sie i trzyma non stop 85 w trasie, a w miescie dochodzi do 98..... potem włącza sie wentylator i temperetura szybko spada..... strasznie bylem szczesliwy, ale po glowie mi chodzilo po co ktoś z nowego motocykla wyomontowal termostat.....

 

Wrocilem do domu..... spojrzenie na zbiorniczek wyrównawczy... bulgocze jak w czajniku....

 

Wymienilem korek, zero poprawy.......

 

Zostalo już tylko jedno rozwiązanie... to o którym jak mysle to mi sie krew gotuje.......

 

Dzisiaj zaraz po zatrzymaniu po dość ostrej jeździe odkrecilem korek oleju... olej czysciutki, na korku zero wody czy jakiejkolwiek "kawy z mlekiem", niestety smierdzi z komory jak z tłumika......

 

W przyszlym tygodniu czeka mnie wymiana uszczelki ;) :(

 

Pewnie jest jakies mikropęknięcie, które rozszerza sie od temperatury i podczas pracy silnika sprezone powietrze dostaje sie do ukladu chlodniczego, podnosi cisnienie i powoduje "wyrzucanie" płynu chlodniczego do zbiorniczka wyrównawczego....

 

Wielkie dzięki za pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy zdejmiesz glowice i uszczelka bedzie OK to daj glowice do warsztatu zeby ja sprawdzic pod cisnieniem - to moze byc mikro pekniecie w glowicy a nie w uszczelce. w kazdym razie warto sprawdzic jak juz glowica bedzie na stole.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie dawno zakupiłem Kawe ZX9R tyle że wyprodukowaną w 1999r. Mam ze swoim moto ten sam problem co bakuk.

 

Bakuk, jak wymienisz tą uszczelke to napisz czy pomogło i ile ten interes Cię kosztował.

 

Pozdro i z góry dzięki za odp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam ponownie.

 

mialem ten sam problem i za ch...ere nie moglem sobie z nim poradzic. w koncu wpadlem przy[dkowo na stacje kontroli pojazdow w calkiem innej sprawie ale zapytalem tez o te bulgotanie. facet wsadzil mi do zbiorniczka analizator spalin i okazalo sie ze to niue spaliny tylko plyn sie po prostu gotuje. w takim razie wzialem sie za ponowne odpowietrzanie i pomoglo, ale musialem wozic pod tylkiem buteleczke z plynem i dolewac przy kazdym postoju ale po kilku takich zabiegach poziom sie ustabilizowal i jest juz ok :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...