tra Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 (edytowane) Witam Od niedawna jestem posiadaczem fazerka zrobiłem na nim dopiero 900km jeździłem po bocznych drogach (asfaltowych) z racji tego że nie mam jeszcze uprawnien do prowadzenia motocykli. Do tej pory jeździłem w zwykłych zamszowych butach i wszystko było OK! Hamowałem przednim jak chciałem zachować awaryjnie to wtedy dołączałem hamulec tylni i wszystko grało tzn wciskałem go mocno ale do takiego momentu że tylne koło sie nie blokowało!!!Kilka dni temu przyszły zamówione buty motocyklowe do mnie SIDI Vertigo ale to nie ma znaczenia. Założyłem i zadowlony jak dziecko z zzabawki udałem sie na przejażdzke. Zmiana biegów jakos mi idzie po 30min było juz ok z redukcja!!! Natomiast mam duży problem z hamulcem tylnym. Jak nacisne go lekko to motocykl prawie nie hamuje tzn hamuje ale wolno strasznie a jak wcisne mocno to koło tylne sie blokuje! próbowałem juz wszystkiego wciskałem go delikatnie na drodze ziemnej zeby zobaczyc ggdzie jest granica zablokowania sie koła tylnego. ale jak wyjade na asfalt i cche naprawde awaryjnie zachomować zawsze sie blokuje bo wciskam za mocno poprostu nie mam wyczucia w tych butach które maja podeszwe jak kalosze!!! w zamszakach było extra czułem hamulec ale w zamszakach i nie bede smigał! czy ktoś z Was miał też takie problemy???ten hamulec tzn dzwignia jest tak wysoko że muszę unosić stopę do góry z podnóżka zeby zacząc hamować? u Was też tak jest???tzn pięte mam oprtą ale sródstopie musze wysko podnieść zeby polożyc noge na dzwigni hamulca?czy mozna ustawić hamulec tylny tak zeby dopiero np po obnizeniu (nacisnieciu) wajchy na doł np 3cm blokowało koło bo teraz to mam z 1cm i juz sie blokuje??pzodrawiamprzepraszam ale mam z tym duzy problem Edytowane 24 Czerwca 2006 przez tra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Buty nowe to nie czujesz, jak trochę się przyzwyczaisz to napewno będzie lepiej.Zobacz jeszcze, czy nie masz regulacji położenia dzwigni hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 na pewno masz taką regulację. zajrzyj do instrukcji obsługi albo ściągnij sobie serwisówkę z netu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ABG Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Ja dodam jeszcze, zę możesz mieć mylne wrażenie, że kiedyś tylny hamulec był wyczuwalny.Zazwyczaj tak jest, że albo nie hamuje wcale albo blokuje koło, np. u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tra Opublikowano 24 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 (edytowane) Ja dodam jeszcze, zę możesz mieć mylne wrażenie, że kiedyś tylny hamulec był wyczuwalny.Zazwyczaj tak jest, że albo nie hamuje wcale albo blokuje koło, np. u mnie. hmm no to OK tez mi sie wydaje tzn mam nadzieje ze po jakism czasie sie przyjwyczaje do butów i bedzie OK BARDZO DZIĘKUJE WSZYSTKIM za POMOC ps.w instrukcji mam napisane o mozliwosci reguajci dzwigni hamulca!ustawie sobie zaraz pod stopa hamulec dzieki!!! Edytowane 24 Czerwca 2006 przez tra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzo Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Tra pisałem już o tym w innym temacie. Miałem ten sam problem. Mam nowe buty i też biegi mi się nieswojo zmieniały, ale już załapałem jak je zmieniać. Natomiast wyczucie hamulca tylnego jest zdecydowanie gorsze. Ito się chyba już nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Nie wiem z którego roku ten Twój Fazi, ale do poprzedniego modelu serwisówkę ściągniesz tu:http://www.thundercat.nl/component/option,...d/ascdesc,DESC/plik Thundercat/Fazer Haynes Manual (13.41 Mbytes) Hot! jest wspólna dla Fazera i Thundercata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tra Opublikowano 24 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Natomiast wyczucie hamulca tylnego jest zdecydowanie gorsze. Ito się chyba już nie zmieni. zmieni sie bo ustawie sobie dzwignie zmiany biegów nizej i z wiekszym opoznieniem zeby zaczynal blokować koło dopiero jak nacisne naprawde mocno! 1 lipca mam przeglad wiec mi ustawia groszek dzieki za serwisówke pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Wszystko leży w wyczuciu hamulca, trening czyni mistrza ;) Pojedź sobie gdzieś ,gdzie nie ma ruchu i ćwicz ,aż zacznie wychodzić.To normalka ,że w zwykłych butach masz lepsze czucie i było łatwiej, ale do wszystkiego idzie się przyzwyczaićPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tra Opublikowano 24 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 tak też uczynię;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 W Fazerku głównym i praktycznie jedynym hamulcem jest hamulec przedni !!! Tylny jest używany raczej z rzadka. A fabryka montuje go tak raczej z przyzwyczajenia niż z potrzeby ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tra Opublikowano 24 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Zbychu ale hamowanie samym przedni jest jest tak skutecznie jak hamowanie oboma naraz w razie sutuacji awaryjnej!! a takie hamowanie tez trzeba miec opanowane!!1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TUREK Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 pojeździj po mieście używając tylko tylniego hamulca to go szybko wyczujesz.... a umiejętność się przydaje np. jak Ci się nagle skończą klocki z porzodu ;) pees. na ścigu tylni hamulec jest niezastąpiony np. przy dojeżdżaniu do świateł bez trzymania kierownicy bo jest to jeden z niewielu momentów kiedy można sie spokojnie wyprostować, poprawić makijaż itp... no i " klima " wtedy jeszcze działa :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzwa2 Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Ja miałem podobnie mam buty nitro i w ogóle na poczatku nie mogłem sie przezwyczaić, sztywne tak jakoś wydawąło mi się ze całą moga musze pracować ale to kwestia czasu i teraz śmigam i wszycho gra ale tylniego tak czy tak żadko używam...pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 a moze za malo hamujecie tylem? ostatnio zaczalem uzywac tylnego , przy skrecaniu, zawracaniu... fajnie dupa zarzuca :D jak za dawnych czasow na rowerze :) potrenujcie i wszystko minie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.