Skocz do zawartości

uszczelnienie miedzy glowica a blokiem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zdemontowalem ostatnio glowice w gsxr 1100 91r zeby wymienic uszczelke i mam pytanie dotyczace uszczelnien olejowych nie wiem czy sa to zwykle o-ringi czy cos innego te stare sa dosyc twarde ale moze to od temperatury dlatego wole sie upewnic czy mam szukac specjalnych uszczelnien do tego czy moge tam dac oring? drugie pytanko dotyczy uszczelki pod blokiem nigdy tam nie cieklo ale jak wyjmowalem glowice to sie lekko rozszczelnilo i teraz nie wiem czy to nie bedzie cieknac po skreceniu no i czy lepiej ja wymienic na nowa czy nie? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.To są specjalne uszczelniacze pod każdy model radziłbym ci w serwisie je zamówić koszt sztuki nie wielki bo do 10złMAX za sztuke zapłacisz a przy takiej robocie jak są one twarde to napewno warto wymienić.A pod blokiem to nie powinno cieknąć ale radziłbym ci troszkie silikonu tam posmarować.Pozdro :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Polecam kupno nowych uszczelniaczy i wymianę, a co do uszczelki pod cylindrami to jej koszt jest niewielki więc nie ma sensu ryzykować zakładania starej. Ja za komplet do swojego silnika zapłaciłem koło 500 ale przynajmniej mam suchy silnik i zero problemów związanych z nieszczelnością. Albo robić porządnie albo w ogóle moim zdaniem.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jaką uszczelkę Ci chodzi? Pod blokiem jest miska olejowa, to ta uszczelka? A udało Ci się zdjąć głowicę bez ruszania silnika?

 

witam glawica zeszla bez ryszania silnika miajsca bylo na styk ale wyszla, chodzi mi o uszczelke pod cylindrami bo jak szarpalem ta glowice to sie tam troche rozcieklo tam i nie wiem czy moze ona zostac czy nowa dac a i jeszcze jedno jak sprawdzic szczelnosc zaworow znajomy powiedzial zeby obrucic glowice do goru nogami i polac na zawory nafta poczekac i zobaczyc czy przeciaknie co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim jezeli silnik mial dobra kompresje przed zdjeciem glowicy to radze nie zdejmowac cylindra - pierscienie dotarte sa do niego w takim stanie jak to w tej chwili jest, a zdjecie i zalozenie cylindra zeby wymienic pod nim uszczelke wplynie na zdecydowane powiekszenie sie luzow na zamkach zaworow i oslabienie sprezania.

Co innego jak zamierzasz robic szlif, dac nowe tloki i pierscienie.

Uszczelka pod glowice musi byc oryginalna razem z oringami do uszczelnienia przewodow olejowych, zeby to wszystko chcialo pracowac dokrecona we wlasciwy sposob ( kolejnosc dokrecania srub ) i wlasciwymi momentami. W tak starym motocyklu warto co najmniej rozebrac i dotrzec zawory, oraz wymienic uszczelniacze prowadnic, jezeli juz zdjales glowice.

W miejscu gdzie uszczelka pod blokiem sie rozszczelnila mozesz dac bardzo cieniutko szarego silikonu do skladania silnikow, pilnujac aby przy skladaniu silnika nie wepchnelo go do wewnatrz karterow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim jezeli silnik mial dobra kompresje przed zdjeciem glowicy to radze nie zdejmowac cylindra - pierscienie dotarte sa do niego w takim stanie jak to w tej chwili jest, a zdjecie i zalozenie cylindra zeby wymienic pod nim uszczelke wplynie na zdecydowane powiekszenie sie luzow na zamkach zaworow i oslabienie sprezania.

Co innego jak zamierzasz robic szlif, dac nowe tloki i pierscienie.

Uszczelka pod glowice musi byc oryginalna razem z oringami do uszczelnienia przewodow olejowych, zeby to wszystko chcialo pracowac dokrecona we wlasciwy sposob ( kolejnosc dokrecania srub ) i wlasciwymi momentami. W tak starym motocyklu warto co najmniej rozebrac i dotrzec zawory, oraz wymienic uszczelniacze prowadnic, jezeli juz zdjales glowice.

W miejscu gdzie uszczelka pod blokiem sie rozszczelnila mozesz dac bardzo cieniutko szarego silikonu do skladania silnikow, pilnujac aby przy skladaniu silnika nie wepchnelo go do wewnatrz karterow.

 

Adam M.

 

no wlasnie silnik byl ok przed zdjeciem, cylindry tez wygladaja dobrze nie ma zadnych progow na nich dlatego nie chcialem tego ruszac i slyszalem jeszcze to o czym pisales ze pierscien pracujacy na tloku robi lekki prog w miejscu szczeliny i po zdjeciu tego nia da sie juz ich tak dopasowac, uszczelke zamowilem ale bez tych oringow i dlatego pisze czy moge kupic zwykle oringi czy musza byc spacjalne, glowice biore do serwisu niech ja sprawdza i zrobia co trzeba, dokrece wg serwisowki i tak jak piszesz zastosuje ten silikon przejade delikatnie caly blok, mam jeszcze pytanie dotyczace walkow rozrzadu w serwisowce jest cos napisane ze przy montowaniu trzeba cos pomierzyc ale nie wiem dokladnie co bo z angielskim nia za dobrze wiec moze napiszcie na co zwrocic uwage zakladajac te walki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to możesz zdjąć cylindry i wymienić tam uszczelkę. Poco dwa razy robić, na przyszłość. Ale obawiam się z drugiej strony że cylindry mogą poprostu nie dać się wyciągnąć z włożonym silnikiem. Może nie jest tak źle z tamtą uszczelką i nie będzie pociekał olej z kanałów chłodzących. A odnośnie szczelności to tak właśnei się sprawdza starym sposobem. Po nalaniu nawty na zawory w odwróconej głowicy, jeżeli będzie tam jakieś 30 minut to znaczy że jest gitara. Ale jeśli wycieknie po 5 minutach to znaczy że z kompresją będzie tam już cienko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...