Gość Tomex Yamaha YBR125 Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Dużo czytam i oglądam programów o motocyklach i coraz częściej pojawia się pojęcie sprzęgła "antyhoppingowego" W opcji "szukaj" nic nie znalazłem. A ponieważ lubię wiedzieć o czym czytam :wink: a nie jestem mechanikiem więc stąd moje pytanie i prośba o wyjaśnienie czym się takie sprzęgło różni od zwykłego. Mógłbym co prawda poszukać na googlach ale myślę, że chętnie ktoś z naszego grona mi to wyjaśni. Dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alterego Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Zapobiega podskakiwaniu tylnego koła podczas redukcji biegów (rzeczywiscie - moglbys w Googlach poszukac...) :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Czerwca 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Zapobiega blokowaniu tylnego koła przy redukcji biegów. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 (edytowane) Zapobiega podskakiwaniu tylnego koła podczas redukcji biegów (rzeczywiscie - moglbys w Googlach poszukac...) :-) Witam! Pytanie najprostrzą drogą do celu. Jest to sprzęgło, które zapobiega poślizgu tylnego koła podczas redukcji biegu przy dyżej różnicy predkości do obrotów silnika. Które to mogą doprowadzić do podskakiwania, bądź poslizgu tylnego koła. Pozdrawiam. Edytowane 21 Czerwca 2006 przez Plakatufka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Czyli jak np jedziesz sobie na 6 biegu dosc szybko to przy zmianie biegu na 2 od razu, kolo nie zablokuje ci sie jak by sie to stalo przy normalnym sprzegle ale bedzie sie dalej toczylo zwalniajac do odpowiedniej predkosci dla danego biegu.Pozdr Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Czyli jak np jedziesz sobie na 6 biegu dosc szybko to przy zmianie biegu na 2 od razu, kolo nie zablokuje ci sie jak by sie to stalo przy normalnym sprzegle ale bedzie sie dalej toczylo zwalniajac do odpowiedniej predkosci dla danego biegu.Pozdr Witam! Coś w tym rodzaju tylko z małą różnicą . jest to dodatkowe sprzęgło . Są ta dwa pierścienie zetknięte wewnetrzną płaszczyzną w kształcie fali ścięte pod kątem prostym (tak aby pracowały tylko podczas zwalniania , a nie przyśpieszania) i dociśnięte po zewnętrznej stronie do siebie. Podczas redukcji obroty wału korbowego są mniejsze w porównaniu do obrotów tylnego koła co daje efekt odwrotny. Czyli hamowanie przez silnik i w rezultacie blokowanie tylnego koła. W tym czasie siły działające na sprężyny dociskające w/w sprzęgło (znajdujące się na osi układu napędowego) są ściskane. I pierścienie przeskakują. Zasada grzechotki w kluczach nasadowych. Myślę , że nie zanudziłem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Witam! Coś w tym rodzaju tylko z małą różnicą . jest to dodatkowe sprzęgło . Są ta dwa pierścienie zetknięte wewnetrzną płaszczyzną w kształcie fali ścięte pod kątem prostym (tak aby pracowały tylko podczas zwalniania , a nie przyśpieszania) i dociśnięte po zewnętrznej stronie do siebie. Podczas redukcji obroty wału korbowego są mniejsze w porównaniu do obrotów tylnego koła co daje efekt odwrotny. Czyli hamowanie przez silnik i w rezultacie blokowanie tylnego koła. W tym czasie siły działające na sprężyny dociskające w/w sprzęgło (znajdujące się na osi układu napędowego) są ściskane. I pierścienie przeskakują. Zasada grzechotki w kluczach nasadowych. Myślę , że nie zanudziłem. Pozdrawiam.No zgaddzam sie ale ja opisalem to w takim telegraficznym skrocie bo przeciez o to wlasciwie chodzilo. Wiadomo ze bardziej od definicji jasniejszy jest przyklad. No ale definicja zawsze bedzie definicja.Pozdr :wink: Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomex Yamaha YBR125 Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, zgadzam się, że łatwiej tłumaczyć na konkretnym przykładzie ale trochę definicji i teorii też się przyda :) Temat uważam za wyczerpany i wyjaśniony. Siema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.