Skocz do zawartości

Simson 70/ 50


Qvertz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cylinder 70 ccm, wał od 50 ccm z korkami. Czy takie zestawienie będzie dobrze pracować? Nie będzie wielkich drgań? Pytanie kieruję do osób, które posiadały simsony z wałem od 50, cylinderem od 70, osobom, którym coś się jedynie wydaje dziękuję z góry.

 

Jak któryś zamknie temat, to nogi z dupy powyrywam. ;) W dziale o simsonie nic się nie dzieje. Nie mam pojęcia jaki jest sens jego istnienia. :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał od s&0 ruzni sie tym ze jest inaczej wazony co wplywa na to ze jest bardziej wytrzymaly.ale simek zatraca moment obrotowy na tym wale zyskujac obroty.wal od s50 jest lepszy chodz u siebie mialem od s70 ;) Bedzie to latac nieodcudzaj tloka :lapad: lepiej powieksz kanaly i daj dobre lozyska na ten wal(c3-c4) i go zregeneruj jezeli ma luz.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieicie co ja wam powiem jak widzi jak ktoś jest taki napalony na przeróbkę simsona na 70cm

to mi się smiać cgce ja też się kilka lat temu napaliłem kasy wudałem od h*ja i za co za przyrost 3km

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz V12 przy seryjnych 4km przyrost 3km to jakby nie patrzył około 80% mocy więcej, jak kogos nie stać na suzuki rg 80 to się bedzie bawił z jak napisałes w innym poście "przestarzałymi technicznie simsonami", a niektórzy będą tuningować nawet jeszcze bardziej przestarzałe jawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V12 jak chcesz, to możesz kupić sobie i R1, ale ja zostaję przy swoim (może niestety). :buttrock:

Przy mądrze wykonanej przeróbce koszty zwrócą się przy sprzedaży. Może nie całkiem, ale i tak za 70 wezmę więcej niż za 50. Poza tym pytanie tego nie dotyczyło, co jest totalnym OT, co zaś jak zauważyłem jest cechą dość dużej grupy osób na tym forum- jak nie wiedzą, to piszą byle coś napisać (i nabijać sobie licznik?). Gratuluję. :banghead:

 

Mehanic jawkę 50 też właśnie przerabiam, ale to już inna bajka. (Bardziej dla satysfakcji.) :banghead:

 

Do rzeczy. Nikt jeszcze nie odpowiedział co do korków w wale. Nie będą przeszkadzać w takim układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi korkami to bym nie przesadzał... Ważą raczej tyle co nic.. Ale wga tłoka to już ma raczej wpływ. Od 70 chyba trochę więcej waży i całe wyważenie ukłądu bieże w łeb (wał wyważa się pod konktretny korbowód, tłok i sworzeń).

Ale skoro mówicie że wkładaliście bez wyważania i nic się specjalnego nie działo, to nie widzę problemów.

Nie zawsze teoria idzie w parze z praktyką :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej sobie kup kit orginalny 70 wtedy pojezdzisz duzo i bez problemow to wiec tak rozpolawiasz silnik wyciagasz wal patrzysz czy nie ma lozow itp jak sa to regenerujesz chodzi o wal od 50 nastepnie skrecasz silnik bez walu i rozwiercasz do cylindra 70 wkladasz wal dajesz nowe lozyska na wal najlepiej c3-c4 skrecasz docierasz najelpiej jeszcze jest przerobic sprzeglo poniewaz mozesz na nim tracic moc poprostu moze sie slizgac daj mocniejsze sprezyny albo kosz od 70

 

ja teraz akutalnie rowiercam orginalna 50 tzn kanal ssacy mam 19mm tylko jeszcze pluczace musze rozwiercic i pozniej wypolerowac do tego gaznik jeszcze rozwiercic i zobaczymy jak bedzie smigal:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pikus91 kilka silników rozpołowiłem, więc bez przesady. :banghead: Kosz oczywiście, że od 70- ma inne przełożenia. Oryginału nie opłaca się.

 

Co do Twojego cylindra- rozwierć gaźnik do 18mm jeśli masz 16N3 lub do 19 mm jeśli masz 16N1, jeśli masz już wlot na 19 mm. Podetnij tłok o 1 mm na płaszczu od strony wlotu. Przelotowych nie polecam podnosić w tulei, jedynie poszerzyć (pilnując kołki ustalające pierścienie na tłoku- zamki, chyba wiadomo po co), dokładnie zachowując kąt wyjścia, kanały powiększyć też w aluminiowej części i karterach (nie może być przewężeń). Przy powiększaniu okna wydechowego (co też pewnie będziesz chciał zrobić) najlepiej posłużyć się dwoma tłokami- jeden podpiłowany od strony wylotu i ewentualnie uszczelką pod głowicę, która na tłoku bez podpiłowania zrekompensuje stratę w sprężaniu na tym drugim. Wtedy masz pewność, że nie zniszczysz cylindra nieprzemyślaną zmianą. Do tego maksymalnie skrócone kolanko (tłumik nasunięty jak najbardziej i rura nie wchodząca więcej jak 1, 5 cm w stożek), kompletny, szczelny wydech, korki w wał (w 50 ccm na 100% nie zaszkodzą), polerka (korbowodu niekoniecznie, choć nie zaszkodziłoby), czysty filtr powietrza i simek będzie śmigał, aż będzie gwizdało. :banghead: :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...