Qvertz Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Cylinder 70 ccm, wał od 50 ccm z korkami. Czy takie zestawienie będzie dobrze pracować? Nie będzie wielkich drgań? Pytanie kieruję do osób, które posiadały simsony z wałem od 50, cylinderem od 70, osobom, którym coś się jedynie wydaje dziękuję z góry. Jak któryś zamknie temat, to nogi z dupy powyrywam. ;) W dziale o simsonie nic się nie dzieje. Nie mam pojęcia jaki jest sens jego istnienia. :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypek41 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Kolega miał taki zestaw i normalnie mu śmigało. Wał od s70 i s50 prawie niczym sie nie różni i nic sie nie stanie w takiej kombinacji jakiej piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitu Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Ja mam takie zestawienie i wszystko śmiga ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qvertz Opublikowano 19 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Mogą być do tego korki w wale? Jeszcze jedno: Trzeba "odchudzać" tłok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Wał od s&0 ruzni sie tym ze jest inaczej wazony co wplywa na to ze jest bardziej wytrzymaly.ale simek zatraca moment obrotowy na tym wale zyskujac obroty.wal od s50 jest lepszy chodz u siebie mialem od s70 ;) Bedzie to latac nieodcudzaj tloka :lapad: lepiej powieksz kanaly i daj dobre lozyska na ten wal(c3-c4) i go zregeneruj jezeli ma luz.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Wieicie co ja wam powiem jak widzi jak ktoś jest taki napalony na przeróbkę simsona na 70cm to mi się smiać cgce ja też się kilka lat temu napaliłem kasy wudałem od h*ja i za co za przyrost 3km Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehanic Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 wiesz V12 przy seryjnych 4km przyrost 3km to jakby nie patrzył około 80% mocy więcej, jak kogos nie stać na suzuki rg 80 to się bedzie bawił z jak napisałes w innym poście "przestarzałymi technicznie simsonami", a niektórzy będą tuningować nawet jeszcze bardziej przestarzałe jawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qvertz Opublikowano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 V12 jak chcesz, to możesz kupić sobie i R1, ale ja zostaję przy swoim (może niestety). :buttrock: Przy mądrze wykonanej przeróbce koszty zwrócą się przy sprzedaży. Może nie całkiem, ale i tak za 70 wezmę więcej niż za 50. Poza tym pytanie tego nie dotyczyło, co jest totalnym OT, co zaś jak zauważyłem jest cechą dość dużej grupy osób na tym forum- jak nie wiedzą, to piszą byle coś napisać (i nabijać sobie licznik?). Gratuluję. :banghead: Mehanic jawkę 50 też właśnie przerabiam, ale to już inna bajka. (Bardziej dla satysfakcji.) :banghead: Do rzeczy. Nikt jeszcze nie odpowiedział co do korków w wale. Nie będą przeszkadzać w takim układzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Takie korki moga wplynac na wywazenie walu. Minimalnie ale jest, co przez to silnik traci po prostu zywotnosc. Najlpiej kupic tuningowy wal z orginalnymy korkami i dostosawany na 70. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Z tymi korkami to bym nie przesadzał... Ważą raczej tyle co nic.. Ale wga tłoka to już ma raczej wpływ. Od 70 chyba trochę więcej waży i całe wyważenie ukłądu bieże w łeb (wał wyważa się pod konktretny korbowód, tłok i sworzeń). Ale skoro mówicie że wkładaliście bez wyważania i nic się specjalnego nie działo, to nie widzę problemów.Nie zawsze teoria idzie w parze z praktyką :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
(Borys) Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 z tego co sie orjentuje to wał korbowy ma około 60% zapasu (mocy) bynajmniej tak ucza w technikum mechanicznym.... wiec pod wzgledem obciazen powinien wytrzymac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 najlepiej sobie kup kit orginalny 70 wtedy pojezdzisz duzo i bez problemow to wiec tak rozpolawiasz silnik wyciagasz wal patrzysz czy nie ma lozow itp jak sa to regenerujesz chodzi o wal od 50 nastepnie skrecasz silnik bez walu i rozwiercasz do cylindra 70 wkladasz wal dajesz nowe lozyska na wal najlepiej c3-c4 skrecasz docierasz najelpiej jeszcze jest przerobic sprzeglo poniewaz mozesz na nim tracic moc poprostu moze sie slizgac daj mocniejsze sprezyny albo kosz od 70 ja teraz akutalnie rowiercam orginalna 50 tzn kanal ssacy mam 19mm tylko jeszcze pluczace musze rozwiercic i pozniej wypolerowac do tego gaznik jeszcze rozwiercic i zobaczymy jak bedzie smigal:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qvertz Opublikowano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Pikus91 kilka silników rozpołowiłem, więc bez przesady. :banghead: Kosz oczywiście, że od 70- ma inne przełożenia. Oryginału nie opłaca się. Co do Twojego cylindra- rozwierć gaźnik do 18mm jeśli masz 16N3 lub do 19 mm jeśli masz 16N1, jeśli masz już wlot na 19 mm. Podetnij tłok o 1 mm na płaszczu od strony wlotu. Przelotowych nie polecam podnosić w tulei, jedynie poszerzyć (pilnując kołki ustalające pierścienie na tłoku- zamki, chyba wiadomo po co), dokładnie zachowując kąt wyjścia, kanały powiększyć też w aluminiowej części i karterach (nie może być przewężeń). Przy powiększaniu okna wydechowego (co też pewnie będziesz chciał zrobić) najlepiej posłużyć się dwoma tłokami- jeden podpiłowany od strony wylotu i ewentualnie uszczelką pod głowicę, która na tłoku bez podpiłowania zrekompensuje stratę w sprężaniu na tym drugim. Wtedy masz pewność, że nie zniszczysz cylindra nieprzemyślaną zmianą. Do tego maksymalnie skrócone kolanko (tłumik nasunięty jak najbardziej i rura nie wchodząca więcej jak 1, 5 cm w stożek), kompletny, szczelny wydech, korki w wał (w 50 ccm na 100% nie zaszkodzą), polerka (korbowodu niekoniecznie, choć nie zaszkodziłoby), czysty filtr powietrza i simek będzie śmigał, aż będzie gwizdało. :banghead: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartos_SzPaQ Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 wal od s50 jest lepszy chodz u siebie mialem od s70 ale wal od s50 jest inny niz s51 bo ja do swojej s50 niemoglem wsadzic walu od s51 bo tam chyb a z zaplonem cos nietak bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qvertz Opublikowano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Wał w S 50 ma mniejszą średnicę niż ten z S 51. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.