Skocz do zawartości

Kilka zasadniczych pytań ( Jawa 50)


bili
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dawno nie zaglądałem na forum ale poniewaz zaczoł sie sezon więc i zaczęły się problemy ;)

to Tak:

1. Nie mam pojecia jak uszczelnic wydech ( kolanko - wydech), za cholere, bylem w sklepie kupowalem rozne obroczki zaciskowe, uszczelki itp Nic Nie dało. Nadal kopci jak oszalaly.

2. Mało mocy ;) Strasznie mało, mam trudnosci zeby pojechac na drugim biegu ;( 3 to z gorki jak już...

odblokowałem ją, ustawiłem zapłon, a jednak nic nie dało, nadal się muli i nie osiąga pełnej mocy ;/

3. Ostatnio przeczytalem na forum ze w wydechu na koncu mają być 4 dziury a nie 2. Jak myslę wiąze się to ze zwiekseniem DECYBELI w powietrzu :lalag: ale i tak zawsze głosno chodzila....

 

No to narazie tyle pytan... potem będzie więcej moge się załozyć :D narazie to przerrabiam istalacje elektryczną. Pozdro i prosze o odpowiedzi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie wiem miałem zespawane te dwie części na głucho, ale w sr2 był sznurek azbestowy i obejma i trzymał bardzo dobrze

2. Moją też trzeba było sporo bujać na 2 żeby zapiąć 3 i nie zwalniała...być może trzeba zrobić remont

3. Jeżeli przy wydechu nikt nie grzebał to czynności tuningowe ogranicz do czyszczenia ;)

 

Pozdro

Edytowane przez gajoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zaspawane... hmm bede musial o tym pomyslec ale cos mi to nie pasi.... moze i dobry sposob ale jak z czyszczeniem??

2. Heh, ja swoją to na jedynce na max oborty zeby dwojke wrzocic a i tak potem musze se sprzęgłem pomagać ;/ a remont był generalny robionyprzez poprzedniego własciciela więc nie wiem czemu tak jest :/

3. No ja zrobiłem tak jak wiekszoćś radzi ;) wyjołem tą przegrode co jest w tlumiku i potem wyczyscilem dokladnie wszystko. A czyscilem wypalając ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zaspawanie to nic dobrego...mówię tylko że tak miałem i nie wiem jak jest w orginale...chyba jakaś obejma

2. Jeżeli jest po remoncie to wyreguluj gaźnik wyczyść wydech posprawdzaj czy wszystko jest ok...

3. Ja czyściłem u kolegi tłumik w simsonie "kretem" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, w oryginale jest taka obejma zaciskująca ale u mnie ona nic nie daje :PPP

Gaznik to ja na 1000% wyreguluje bo to podstawa po ziemie, a ogule to po zimie jawki zawsze mają jakis kaprys ;) jak sie zastanowic to to zaspawanie wcale nie jest złe :D tylkop ze to bedzoe sztywne ale to szczegół ( według mnie). Zaraz się za cos zabiore, narazie to tą instalacje elektryczną robie ;) :lalag: a włąsnie... ma moze ktos oryginalny schemat instalacji elektrycznej do jawki? tak zeby był opisany bo ja mam ale jest niedopracowany i to jeszcze3 nie jest z oryginalu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W oryginale była obejma + sznurek azbestowy. Ja mam obejmę + czerwony silikon, zdaje to egzamin tak sobie.

2. Najpierw uszczelnij wydech. Potem sprawdź bez filtra powietrza, pobaw się jeszcze z zapłonem, przeczyść gaźnik, sprawdź kompresję...

3. Moja jak ją kupiłem nie miała większości bebechów tłumika - chodziła cholernie głośno. Po założeniu bebechów nie odczułem zmian w mocy, za to zrobiła się o wiele cichsza. Ale i tak jest głośna - ten silnik tak ma.

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W oryginale była obejma + sznurek azbestowy. Ja mam obejmę + czerwony silikon, zdaje to egzamin tak sobie.

2. Najpierw uszczelnij wydech. Potem sprawdź bez filtra powietrza, pobaw się jeszcze z zapłonem, przeczyść gaźnik, sprawdź kompresję...

3. Moja jak ją kupiłem nie miała większości bebechów tłumika - chodziła cholernie głośno. Po założeniu bebechów nie odczułem zmian w mocy, za to zrobiła się o wiele cichsza. Ale i tak jest głośna - ten silnik tak ma.

Ja tam uszczelnilęm wydech obejmo wykonaną przez mojego ojca nie wiem jaki to byl dokladnie material ale trzyma elegancko i nie cieknie. A co do mulenia to najpierw posprawdzaj czy masz elegancko wyregulowany bo jak ci się leje paliwo strumieniami to się nie dziw ze muli. W sumie wiele rzeczy ma wpływ na moc zapłon, świeca, wydech, paliwo, regulacja itd. Ale trzeba pamietac tez o regularnym czyszczeniu;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... no w ostatnim sezonie to po calodniowym jezdzeniu byl caly cylinder w benzynie mimo iz wymieniałem uszczeliki i kruciec ssania na oryginalny. A gaznik to często rozbierałem na częsci pierwsze i wkładałem do bęzyny ekstakcyjnej a potem pompką od roweru go przedmuchiwalem ;]a i jeszcze cholernie się grzała ;) po przejechaniu jakichs 6 KM wracam do domu i sie ze wszystkiego dymi, z wydechu, cylindra a nawet troche z gaźnika. Zmieniałem sklad mieszanki, ustawienie iglicy, jezdzilem bez filtra powiettrza i z ale to nic nie dawalo.... a teraz to nie wiem zobaczymy jak sie zachowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... no w ostatnim sezonie to po calodniowym jezdzeniu byl caly cylinder w benzynie mimo iz wymieniałem uszczeliki i kruciec ssania na oryginalny. A gaznik to często rozbierałem na częsci pierwsze i wkładałem do bęzyny ekstakcyjnej a potem pompką od roweru go przedmuchiwalem ;]a i jeszcze cholernie się grzała ;) po przejechaniu jakichs 6 KM wracam do domu i sie ze wszystkiego dymi, z wydechu, cylindra a nawet troche z gaźnika. Zmieniałem sklad mieszanki, ustawienie iglicy, jezdzilem bez filtra powiettrza i z ale to nic nie dawalo.... a teraz to nie wiem zobaczymy jak sie zachowa ;)

Jezeli się grzeje to moze byc źle ustawiony zapłon ale az tak zeby się z niej dymiło?:lalag::D to faktycznie cos nie tak:D mam nadzieje ze przynajmniejw skrzyni olej posiadasz:D A co do paliwa to jezeli po ustawieniu zapłonu dalej bedzie mial takie objawy to weź obczaj poziom paliwa w komorze pływakowej, moze blaszka jest zbytnio podgięta do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, olej w skrzyni to mialem nowiuski sam wlewalem ;] i zaplon moj tata ustwaiel gdzies kolo od 1,5 mm do 2mm przed GMP ;) a z tą komora plywakowa to nie wiem ;)

sprawdź poprostu moze byc zbyt duzo paliwa w komorze jezeli wylew ci się aż. Jak odkrecisz pokrywe ok komory plywakowej to w niej masz blaszkę która zamyka zaworek(widzisz go jak blaszka jest na dole;] wystaj e z pokrywy) jak ją przygniesz w dół to zmniejszasz poziom a jak w góre to zwiekszasz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no hamulce to nie trzymaja bo wymieniałem koła, klocki itp. takze z nimi wszystko OK a z ta blaszka to juz kiedys coś było u mnie... :banghead: moj tata ją chyba odginał ale w ktorą strone to nie mam pojęcia..:banghead: no moze dzisiaj sie za nią wezme z tatą bo cos ostatnio nie mam czasu ;/;/

Edytowane przez bili
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżli cyluinder a konkretnie kolanko pod cylindrem jest w benzynie/oleju to na bank masz źle wyregulowany zapłon (za pozny). Ustaw jeszcze raz przerywacz na 0.3mm i wyprzedzenie na 1.8mm. To jest pewnie powód braku mocy. Zabawne że kto do mnie przyjedzie twierdzi że ma super wyregulowany zapłon. A po chwili okazuje się że jest spieprzony na maksa. Pamietaj regulacja zapłonu to podstawa nie żadne oddławianie. Przyczyną braku mocy jest często brak wiedzy właściciela. A potem miszcze biorą się za planowanie głowicy nie wiedząc jak zapłon ustawić. Wyprzedzenie sprawdza sie czujnikiem wkręcanym w otwór na świece. A punk otwarcia przerywacza za pomocą bibułki z fajka na oko tego dobrze nie ocenisz.

 

Co do osiągów to jawka powinna powoli przyspieszanć już od 30km/h na trójce. Te dodatkowe dwie dziury w przegrodzie wydechu nie zwiekszają zbytnie chałasu. Kumpel ma ogara (ogar ma dwa otwory) i pracuje głośniej niż moja jawka na czterech otworach. Pewnie dlatego że pierdzi na połączeniu kolanko-tłumik. Ja założyłem tak tulejke i nawet bez żadnych sylikonów nie pierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnienie tlumika to obejma + sznurek azbestowy. Jak sie rure wydechowa dobrze owinie i mocno skreci ta obejmą to nie powinno nic leciec.

 

A to ze nie ciagnie na 3 to pewnie wina kompresji czyli pierscieni. Sprawdz tez czy masz dobrze dokrecony cylinder i glowice bo roznie moze z tym byc, a przez to komprecha moze uciekac.

 

Gaznika w jawce sie nie reguluje no chyba ze wolne obroty i iglica, bo nie ma w nim regulacji na dyszach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...