Carlos Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Cześć, Mam skorodowane kolanko wydechu i chciałbym je odnowić. Elementy graniczne już wyglądają na nowe, więc i kolanko chcę doprowadzić do podobnego stanu.Moje pytania do Was:1. Jakie temperatury osiąga rzeczone kolanko? 2. Jaka będzie najlepsza metoda renowacji kolanka? a) lakier proszkowy? b) lakier żaroodporny? Mam lakier Macota wytrzymujący (ponoć) do 800 st. C. Kolor: srebrny i bezbarwny. c) ocynk? d) chromowanie? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Ja swoej chromowałem.http://www.bikepics.com/pictures/505254/ Dobra Galwanizacja wygładzi powierzchnią, potem wygładzą warstwę podkładu miedziowego itd... Wszystko jednak zależy od typu kolanka a dokładniej czy jest ono pojedynczą rurą czy kilkoma połączonymi np. tak jak u mnie na załączonym obrazku. W przypadku pojedynczych sprawa jest prosta w przypadku kilku rur połączonych, czasem nie udaje się dojść wszędzie szlifierką i polerką.Wszystko też zależy od uporu fachowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Tylko w dragstarze tylne kolanko to jakiś odlew. Niewiem czy da się to pochromować. Wersja najtańsza to srebrzanka do wydechu.Wygląda to znośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Tylko w dragstarze tylne kolanko to jakiś odlew. Niewiem czy da się to pochromować. Wersja najtańsza to srebrzanka do wydechu.Wygląda to znośnie.Jeśli to jakieś aluminium to jest chyba tylko kilka firm które się tego podejmują i mają do tego sprzęt/metode Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 najładniej wygląda pochromowane ale farba żaroodporna tez nie jest zła... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos Opublikowano 16 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 Rzeczywiście w Dragu kolanko, to jakiś odlew. Generalnie pojedyncza rurka ok. 15 cm długości.Wygląda na jakieś żeliwo...Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie porowata struktura materiału kolanka... Czy to nie w celu lepszego odprowadzania ciepła (większa powierzchnia)? Jeżeli tak jest, to chromowanie może pogorszyć te zdolności (wcześniej rzeczywiście trzeba wygładzić powierzchnię).Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 PROC masz zamontowane juz te kolanka ? trzyma sie chrom bo z tego co widze kolanka masz z pojedynczej rurki no chyba ze sie myle chcialbym u siebie taki zabieg zrobic ale kidys mi gosc powiedzial ze moze mi sie zluszczyc bo mam kolanka z pojedynczej rury i nie wytrzyma takiej temp jak narazie mecze sie ze sprajem ale powoli mnie to denerwuje ile za to zaplaciles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 Akurat zdolnośc oddawania ciepła przez kolanko wydechu jest chyba mało istotna i chromowaniem tego elementu niczego nie uszkodzisz. P.S. Zapodaj jakieś fotki swojego motocykla bo to będzie chyba coś ciekawego :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roboi Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 Mam ten sam problem i planuje wyklepać z kwasówki element maskujący tego kolanka /tylko motywacji do zabrania się za to jakoś brak/. Malowanie tego elementu farbą żaroodporną nic nie dało - po 3 miesiącach znowu straszyło. Pochromowanie tego elementu chyba mija się z celem, wydaje mi się że temperatura która tam panuje zmieni jego barwę na niebieską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos Opublikowano 16 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 Roboi - może ten Twój lakier był jakiś kiepaśny? :evil: Ale najbardziej skłaniam się ku rozwiązaniu Pompki - czyli do chromu!! :icon_mrgreen: A skoro nie ma się co ciepłem przejmować, to wygładzę je i lecę do chromiarza. Bo już w ramach "tuningu" wypolerowałem je od środka, ale jeszcze nie na lustro...A że będzie się barwić na niebiesko? :banghead: Raz na jakiś czas potraktuję AutoSolem i będzie jak nowe (sprawdzałem w Virago :eek:) Czy ktoś wie jaką temperaturę osiąga to cholerne kolanko? Pompka:Na pewnej stronie :icon_eek: był taki tekst: "Hold your cocks on. Let the page load!", więc wstrzymaj się jeszcze tydzień, może dwa, to będzie co pokazać. Chyba, że chcesz zobaczyć jak pięknie wyglądają moje wypolerowane na totalne lustro lagi czy wał albo zaciski :wink: Przynajmniej te graty mam w zasięgu wzroku :P Jak już skończę tą piekielną machinę to przejdę do Stage 2 - wydechy Cobra Speedster slashdown, hypercharger + dynojety, siedzonko Corbin Stinger i...gaźniki pójdą do chromu :banghead: I gdzie w ogóle mogę wrzucać foty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 www.bikepics.com Chyba najlepsze miejsce :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.