Greedo Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Śruba mocująca obejme wydechu jest do rozwierceniaChce wkrecic tam nową po nagwintowaniu, problem w tym ze wiercenie idzie strasznie powoli. Czy jest jakis patent ktory pozwoli szybciej sie z tym uporac? 2 godziny dzis sie meczylem i nic. Wiertło jestnowe i dobre, tylko nie chce za bardzo wwiercac sie w tą srube. Moze mniejsze wiertło? a potem tym wiekszym? HELP Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lowrider Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 dokladnie.najpierw rozwierc jakis malym wiertelkiem a pozniej popraw wiekszym:)napewno pojdzie latwiejpozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jantarski Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 A może lepiej uzyć wykrętaka?? Oczywiście jak jest taka mozliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unek Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Przerabialem ten temat ze znajomym dwa dni temu przy wykrecaniu rozrusznika. I nie ma chyba lepszego sposobu niz male a pozniej duze wiertlo az odetnie sie w ten sposób główkę śruby. Pózniej dobre szczypce i WD40 żeby ja wykręcić, Moim zdaniem wykretakiem sie tego nie zrobi jak śruba jest twarda i nie da sie w niej nawiercic otworu. Dla pocieszenia nam to zajelo 2 wieczory i 4 wiertla :) ale życze ci by poszlo ci latwiej. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 No wlasnie, a ja musze wywiercic jakby dziure w głowicy, czyli w srubie ktora jest ucieta przy samej głowicy.... tak to wygląda Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloman Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Nie zapominajmy o tym, aby wiertarka była mocna, ale robimy to małymi obrotami.A więc podsumowanie: 1.małe, lecz dobre wiertło 2. Duże, lecz dobre wiertło 3. Mocna wiertarka i małe obroty Spełniasz te trzy warunki i nie masz śruby...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 No wiec wlasnie, na razie tym wiekszym sie nameczylem mocno, nie wiem czy dostane takie długie (conajmniej 20 cm) i cienkie (ze 4,5 mm średnicy) wierło.... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Greedo, pamiętaj, bo nie przegrzać czubka wiertła, ponieważ jak je za mocno rozgrzejesz, to zniszczysz powierzchnię która w gruncie rzeczy odpowiedzialna jest za wwiercanie się w materiał. Stępisz je i wirtło do wyrzutki. Pomysł ze wstępnym nawiercaniem jest jedynym słusznym w tym momencie. No i prędkość obrotowa również nie może być z duża. Docisk najlepiej pulsacyjny, a nie jednostajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Wiertło jestnowe i dobre, tylko nie chce za bardzo wwiercac sie w tą srube.Musisz mieć wiertło naprawdę dobrej jakości, nie jakiś szajs z kompletu tylko porządne HSS. Jak znam życie to japońce stosują w motocyklach śruby utwardzane (możesz sprawdzić co pisze na łbie śruby) Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Aha, przy obróbce skrawaniem ciepło podajże w 85% jest oddawane poprzez wióry. Nie poparz się :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Przerabiałem to już z różnymi śrubami. Polecem wiertła tytanowe. Koszt ok 20 PLN za sztukę, ale naprawdę się opłaca. Będziesz wiercił 30 sekund, a nie pięć godzin zużywając przy tym 8 wierteł. Jeżeli śruba jest utwardzana to zwykłe wiertło będzie się "mydliło" i możesz je ostrzyć co minutę. Poprostu narzędzie skrawające musi być odpowiednio twardsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 roger dokładnie. Używam zestawiku wierteł tytanowych za 500zł i muszę powiedzieć, że taka inwestycja się zwraca jak ktoś ceni sobie czas i używa ich częściej niż raz na miesiąc. Jednak przy sporadycznych użyciach lepiej będzie to chyba zanieść do warsztatu. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewus Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Koledzy... A nielepiej wywircić otwór, lewy gwintownik i próbować wykęcić :biggrin: Po co niszczyć oryginalny gwint :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Pewnie że tak. Niszczenie oryginalnego gwintu to ostateczność, ale nie zawsze się tak da... Wszystko zależy od danej sytuacji. Wiadomo, zawsze trzeba próbować z wykrętakiem. Nie wiem jak jest dokładnie w tym konkretnym przypadku. Kolega napisał że potrzeba mu wiertło o długości 20 cm... Szczerze powiem, że nie wiem po co takie długie. Do śruby mocującej kolanko w głowicy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BEEMKA Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 ja tak se mysle ze to jest ciut niebezpieczne uzywac wiertla ja tez mialam taki problem to uzylam WD40 wchodzi ci do srodka i oczyszcza z zanieczszczen i pozniej mozesz normalnie bez problemiku odkrecic a jak ju sie bawisz wiertarka to sprawdz czy wiertla sa odpowiednie ostre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.