Skocz do zawartości

fotografia


wild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema:D Tu jest fota sokoła z koszem po prawej stronie:

http://img154.imageshack.us/img154/3644/sokolcwsm1110gy.jpg

wprawdzie fota nie jest duża, ale widac calego Sokolca:)

Nie pamiętam jak 600, ale 1000 ma gaz z lewej strony.

:O gaz w lewej łapie? Noo, ale sie na tym musiało bynajmniej "dziwnie" jechac..

A co do tego pierwszego zdjecia z rajdupojazdów zabytkowych to cos jest nie tak z linkiem.. Tez bym chetnie obejrzał te pierwsza fotke:)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczny student - ten pomruk to odglos przelozenia pierwotnego silnik - sprzeglo (potrojny lancuch ) polaczony z odglosem alternatora montowanego na koncowce walu silnika od strony sprzegla.

Takie rozwiazanie mial tez prototyp silnika junakowskiego bedacy w posiadaniu grupy Dziki Junak.

Hamulec tylny jest wlasnie od strony napedu widzianej na filmie, ale na tle wielkiej czarnej oslony lancucha, slabo widoczny. Jak popatrzysz nad koncowka tlumika w gore to zobaczysz dzwigienke hamulca z koncowka preta i nakretka radelkowa do regulacji tego ustrojstwa.

Hamulec tylny jest wyjatkowo skuteczny jak na polbebenek. Ma tu znaczenie ze nie jest to wytloczka blaszana jak to drzewiej u angoli bywalo ale solidny odlew z 3 zebrami wzmacniajacymi na obwodzie. Przedni skutecznoscia dorownuje tarczowemu, jednozaciskowemu, ktory pamietam z Hondy CB750, albo nawet go przewyzsza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Adamie, piękna sprawa z tą BSA :biggrin: . Jeżeli to możliwe to prosiłbym o dłuższy filmik i większe zbliżenia. Gratuluję efektu, dodam że mam znajomego, który już od 9 lat odrestaurowuje swoją BSA B33 z 51r. Jak tylko będzie możliwość, zrobię trochę zdjęć i też zamieszczę na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema:D Tu jest fota sokoła z koszem po prawej stronie:

http://img154.imageshack.us/img154/3644/sokolcwsm1110gy.jpg

wprawdzie fota nie jest duża, ale widac calego Sokolca:)

 

:O gaz w lewej łapie? Noo, ale sie na tym musiało bynajmniej "dziwnie" jechac..

A co do tego pierwszego zdjecia z rajdupojazdów zabytkowych to cos jest nie tak z linkiem.. Tez bym chetnie obejrzał te pierwsza fotke:)

Pozdro

 

 

Kobuz kolejna dwoja :biggrin: gaz w lewej rece pozwalal w trudnych warunkach na zejscie z motocykla przy ciaglej kontroli polozenia przepustnicy....

 

 

 

Co do fotki to myslalem ze masz SOKOLA 600 z takim mocowaniem wozka :clap:

Edytowane przez MOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC, ty tu jakies nowe teorie na temat Sokolow wypisujesz:), gaz w 1000 byl po lewej stronie zeby latwiej moc zmieniac biegi i przy tej okazji nie zdejmowac prawej reki z rollgazu.

Ja oczywiscie nie moglem tego zniesc i przenioslem go z powrotem na prawo :wink: a przyspieszenie zaplonu na kierownice ( manetka ).

Gwarantowalo to bardzo wolna zmiane biegow w moim wykonaniu, ale jakos dawalem rade:)

A`propos to moje zdjecie na Sokole z czasow gdy bylem piekny i mlody ( teraz niestety jestem juz tylko piekny :biggrin:)

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...ewiczHDCWwa.jpg

 

Co do Arieli to byly to w wiekszosci przecietne angielskie tluczki, oprocz serii 4 cylindrowek - 500, 600 i 1000 ccm.

Dwa pierwsze modele byly robione na poczatku w wersji z walkiem rozrzadu w glowicy napedzanym lancuchem w nadwoziu dokladnie takim samym jak jednocylindrowa 500 ka.

Potem fma zarzucila robienie modelu 500 i robila do wojny 600 i 1000 gornozaworowe ale z "wysoko" w karterach mocowanym walkiem rozrzadu wzorem owczesnych motocykli Triumph ( oba wynalazki Mr Turnera ).

Ja mialem taka 600 z walkiem rozrzadu w glowicy, dokladnie taka jak na drugim od gory zdjeciu z tej rosyjskiej wypiski o Arielach, model z rku 1933 czyli na trapezie i w sztywnej ramie ( ale za to z poglebianymi blotnikami wersja "de lux" :biggrin:)

Jesli milosnicy weteranow z Wwy slysza czasem opowiesci o dawnych rozpoczeciach sezonu robionych przez klub Kardan na terenach SGGW na ktorych pojawial sie 4 cyl Ariel Square Four - to slysza opowiesci o mnie wlasnie.

 

Adam M.

PS. Jako ciekawostke warto wiedziec ze inz Rudawski, tworca Sokola RT 600, ujezdzal takiego samego Ariela 4F 600 jak moj :flesje:

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC, ty tu jakies nowe teorie na temat Sokolow wypisujesz:), gaz w 1000 byl po lewej stronie zeby latwiej moc zmieniac biegi i przy tej okazji nie zdejmowac prawej reki z rollgazu...

 

A tu widze jakas ciekawa teorie :biggrin: od kiedy to zmienia sie biegi nie zdejmujac reki z rollgazu, innymi slowy nie zamykajac przepustnicy :biggrin: Sugeruje poczytac materialy zrodlowe odnosnie zamontowania manetki po lewej stronie. Zolnierz zsiadajacy z motocykla w ciezkim terenie mogl prowadzic motocykl i pchac go rownoczesnie swobodnie kontrolowac otwarcie przepustnicy, co byloby bardzo trudne w przypadku zamontowania rollgazu po prawej stronie....

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Jako ciekawostke warto wiedziec ze inz Rudawski, tworca Sokola RT 600, ujezdzal takiego samego Ariela 4F 600 jak moj :wink:

 

Adam - ja wiem, ze nie jestes jeszcze taki stary i pozyjesz dlugo, ale moze juz powinienes pomysles, by zaczac spisywac swoje wspomnienia. To kopalnia ciekawostek i informacji. W dodatku fajnie piszesz.

Np. taki pamietnik: kazdy kolejny rozdzial to kolejny motocykl jaki miales w zyciu - opis techniczny i wspomnienia... Ja bym to kupil!

(Bez kitu!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - ja wiem, ze nie jestes jeszcze taki stary i pozyjesz dlugo, ale moze juz powinienes pomysles, by zaczac spisywac swoje wspomnienia. To kopalnia ciekawostek i informacji. W dodatku fajnie piszesz.

Np. taki pamietnik: kazdy kolejny rozdzial to kolejny motocykl jaki miales w zyciu - opis techniczny i wspomnienia... Ja bym to kupil!

(Bez kitu!)

Jeszcze motocykle kolegow z klubu.No i zdjecia oczywiscie.Przyjemnie byloby poczytac o poczatkach kardanu, ludziach i ich maszynach w czasach kiedy rozwijal sie ruch weteranski w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - ja wiem, ze nie jestes jeszcze taki stary i pozyjesz dlugo, ale moze juz powinienes pomysles, by zaczac spisywac swoje wspomnienia. To kopalnia ciekawostek i informacji. W dodatku fajnie piszesz.

Np. taki pamietnik: kazdy kolejny rozdzial to kolejny motocykl jaki miales w zyciu - opis techniczny i wspomnienia... Ja bym to kupil!

(Bez kitu!)

 

Z kolei ja bym nie kupil bo to co czytam na temat Adama motocykli zabytkowych i ich przerobek to mi rece opadaja niestety....

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to inny mój jednoślad http://img110.imageshack.us/img110/1274/1small3pg.jpg

Myślę, że ładne zdjęcia (nie mojego autorstwa) z wystawy The Art of the Motorcycle http://img136.imageshack.us/img136/1091/2small4ni.jpg

http://img105.imageshack.us/img105/8589/38ie.jpg

Edytowane przez mifa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...