wild Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 oj kobuz- trzeba bylo popatrzec za tabliczka. piekna sprawa z tym sokolem.. szkoda ze pierwsze zdj nie chce mi sie wyswietlic :biggrin: Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Siema:D Tu jest fota sokoła z koszem po prawej stronie:http://img154.imageshack.us/img154/3644/sokolcwsm1110gy.jpgwprawdzie fota nie jest duża, ale widac calego Sokolca:)Nie pamiętam jak 600, ale 1000 ma gaz z lewej strony.:O gaz w lewej łapie? Noo, ale sie na tym musiało bynajmniej "dziwnie" jechac.. A co do tego pierwszego zdjecia z rajdupojazdów zabytkowych to cos jest nie tak z linkiem.. Tez bym chetnie obejrzał te pierwsza fotke:)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Wieczny student - ten pomruk to odglos przelozenia pierwotnego silnik - sprzeglo (potrojny lancuch ) polaczony z odglosem alternatora montowanego na koncowce walu silnika od strony sprzegla.Takie rozwiazanie mial tez prototyp silnika junakowskiego bedacy w posiadaniu grupy Dziki Junak.Hamulec tylny jest wlasnie od strony napedu widzianej na filmie, ale na tle wielkiej czarnej oslony lancucha, slabo widoczny. Jak popatrzysz nad koncowka tlumika w gore to zobaczysz dzwigienke hamulca z koncowka preta i nakretka radelkowa do regulacji tego ustrojstwa.Hamulec tylny jest wyjatkowo skuteczny jak na polbebenek. Ma tu znaczenie ze nie jest to wytloczka blaszana jak to drzewiej u angoli bywalo ale solidny odlew z 3 zebrami wzmacniajacymi na obwodzie. Przedni skutecznoscia dorownuje tarczowemu, jednozaciskowemu, ktory pamietam z Hondy CB750, albo nawet go przewyzsza. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifa Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Panie Adamie, piękna sprawa z tą BSA :biggrin: . Jeżeli to możliwe to prosiłbym o dłuższy filmik i większe zbliżenia. Gratuluję efektu, dodam że mam znajomego, który już od 9 lat odrestaurowuje swoją BSA B33 z 51r. Jak tylko będzie możliwość, zrobię trochę zdjęć i też zamieszczę na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 (edytowane) Siema:D Tu jest fota sokoła z koszem po prawej stronie:http://img154.imageshack.us/img154/3644/sokolcwsm1110gy.jpgwprawdzie fota nie jest duża, ale widac calego Sokolca:) :O gaz w lewej łapie? Noo, ale sie na tym musiało bynajmniej "dziwnie" jechac.. A co do tego pierwszego zdjecia z rajdupojazdów zabytkowych to cos jest nie tak z linkiem.. Tez bym chetnie obejrzał te pierwsza fotke:)Pozdro Kobuz kolejna dwoja :biggrin: gaz w lewej rece pozwalal w trudnych warunkach na zejscie z motocykla przy ciaglej kontroli polozenia przepustnicy.... Co do fotki to myslalem ze masz SOKOLA 600 z takim mocowaniem wozka :clap: Edytowane 13 Czerwca 2006 przez MOC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 A ja tam sie nie znam na sokolcach:) niestety, no ale od czego jest forum:)) Ile mi jeszcze zostalo tych dwój do wykorzystania? Jak od piatek to nikogo nie ma.. a jak do stawiania dwój to was nie brakuje:)Hhehe, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Wiesz jak to jest, sukces ma wielu ojcow a porazka zawsze bedzie sierota :biggrin: Odnosnie sokola to masz 600 z wozkiem po praej stronie :wink: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 600tki z koszem po prawej stronie nie mam nigdzie na fotkach niestety..A tak wogule zapraszam na nowy temat o Arielu.. może jakies interesujace posty napiszecie:)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 http://www.digart.pl/data/img/46/60/miniaturki/350074.jpg jeden z moich ulubionych :wink: bmka mr. waldiego. Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 (edytowane) MOC, ty tu jakies nowe teorie na temat Sokolow wypisujesz:), gaz w 1000 byl po lewej stronie zeby latwiej moc zmieniac biegi i przy tej okazji nie zdejmowac prawej reki z rollgazu.Ja oczywiscie nie moglem tego zniesc i przenioslem go z powrotem na prawo :wink: a przyspieszenie zaplonu na kierownice ( manetka ).Gwarantowalo to bardzo wolna zmiane biegow w moim wykonaniu, ale jakos dawalem rade:)A`propos to moje zdjecie na Sokole z czasow gdy bylem piekny i mlody ( teraz niestety jestem juz tylko piekny :biggrin:) http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...ewiczHDCWwa.jpg Co do Arieli to byly to w wiekszosci przecietne angielskie tluczki, oprocz serii 4 cylindrowek - 500, 600 i 1000 ccm. Dwa pierwsze modele byly robione na poczatku w wersji z walkiem rozrzadu w glowicy napedzanym lancuchem w nadwoziu dokladnie takim samym jak jednocylindrowa 500 ka.Potem fma zarzucila robienie modelu 500 i robila do wojny 600 i 1000 gornozaworowe ale z "wysoko" w karterach mocowanym walkiem rozrzadu wzorem owczesnych motocykli Triumph ( oba wynalazki Mr Turnera ).Ja mialem taka 600 z walkiem rozrzadu w glowicy, dokladnie taka jak na drugim od gory zdjeciu z tej rosyjskiej wypiski o Arielach, model z rku 1933 czyli na trapezie i w sztywnej ramie ( ale za to z poglebianymi blotnikami wersja "de lux" :biggrin:)Jesli milosnicy weteranow z Wwy slysza czasem opowiesci o dawnych rozpoczeciach sezonu robionych przez klub Kardan na terenach SGGW na ktorych pojawial sie 4 cyl Ariel Square Four - to slysza opowiesci o mnie wlasnie. Adam M.PS. Jako ciekawostke warto wiedziec ze inz Rudawski, tworca Sokola RT 600, ujezdzal takiego samego Ariela 4F 600 jak moj :flesje: Edytowane 13 Czerwca 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 MOC, ty tu jakies nowe teorie na temat Sokolow wypisujesz:), gaz w 1000 byl po lewej stronie zeby latwiej moc zmieniac biegi i przy tej okazji nie zdejmowac prawej reki z rollgazu... A tu widze jakas ciekawa teorie :biggrin: od kiedy to zmienia sie biegi nie zdejmujac reki z rollgazu, innymi slowy nie zamykajac przepustnicy :biggrin: Sugeruje poczytac materialy zrodlowe odnosnie zamontowania manetki po lewej stronie. Zolnierz zsiadajacy z motocykla w ciezkim terenie mogl prowadzic motocykl i pchac go rownoczesnie swobodnie kontrolowac otwarcie przepustnicy, co byloby bardzo trudne w przypadku zamontowania rollgazu po prawej stronie.... :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alterego Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 PS. Jako ciekawostke warto wiedziec ze inz Rudawski, tworca Sokola RT 600, ujezdzal takiego samego Ariela 4F 600 jak moj :wink: Adam - ja wiem, ze nie jestes jeszcze taki stary i pozyjesz dlugo, ale moze juz powinienes pomysles, by zaczac spisywac swoje wspomnienia. To kopalnia ciekawostek i informacji. W dodatku fajnie piszesz. Np. taki pamietnik: kazdy kolejny rozdzial to kolejny motocykl jaki miales w zyciu - opis techniczny i wspomnienia... Ja bym to kupil!(Bez kitu!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Adam - ja wiem, ze nie jestes jeszcze taki stary i pozyjesz dlugo, ale moze juz powinienes pomysles, by zaczac spisywac swoje wspomnienia. To kopalnia ciekawostek i informacji. W dodatku fajnie piszesz. Np. taki pamietnik: kazdy kolejny rozdzial to kolejny motocykl jaki miales w zyciu - opis techniczny i wspomnienia... Ja bym to kupil!(Bez kitu!)Jeszcze motocykle kolegow z klubu.No i zdjecia oczywiscie.Przyjemnie byloby poczytac o poczatkach kardanu, ludziach i ich maszynach w czasach kiedy rozwijal sie ruch weteranski w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Adam - ja wiem, ze nie jestes jeszcze taki stary i pozyjesz dlugo, ale moze juz powinienes pomysles, by zaczac spisywac swoje wspomnienia. To kopalnia ciekawostek i informacji. W dodatku fajnie piszesz. Np. taki pamietnik: kazdy kolejny rozdzial to kolejny motocykl jaki miales w zyciu - opis techniczny i wspomnienia... Ja bym to kupil!(Bez kitu!) Z kolei ja bym nie kupil bo to co czytam na temat Adama motocykli zabytkowych i ich przerobek to mi rece opadaja niestety.... :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifa Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 (edytowane) A to inny mój jednoślad http://img110.imageshack.us/img110/1274/1small3pg.jpgMyślę, że ładne zdjęcia (nie mojego autorstwa) z wystawy The Art of the Motorcycle http://img136.imageshack.us/img136/1091/2small4ni.jpghttp://img105.imageshack.us/img105/8589/38ie.jpg Edytowane 14 Czerwca 2006 przez mifa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.