Szuryga Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Witam mam cały czas obkopcono na czarno swiecę na prawym cylindrze w dnieprze nalot jest suchy a na lewym jest jasna kremowa.Czego to wina że na prawym jest czarna ?Poprosze o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kierowca bombowca Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Przyczyn może być kilka (naście..), ale najprawdopodobniej: chwilowy brak iskry (gubi zapłony) (może być wina świecy, może reszty układu zapłonowego - z rozdzielaczem na czele..) zły skład mieszanki paliwowo - powietrznej. (za mało powietrza w mieszance..) pierścionki lub zawory.. Zmierz i porównaj kompresję w obu garach, sprubój zamienić świece na miejsca i napisz co zaobserwowałeś :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 miałem to samo w uralu, prawy garnek notorycznie sie zawalał czarnym aksamitem.... wymieniłem silnik :buttrock: ale to gaźniki były na 90% stare wyjechane na maxa cały czas sie zalewały, chociaż diabli tak tylko do końca wiedza co było przyczyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Jezeli masz suchy, czarny nalot to za bogata mieszanka paliwowa.Zeby sprawdzic jaki uklad gaznika ci to robi trzeba posprawdzac poszczegolne zakresy obrotow, czyli najpierw sprawdzasz dysze glowna - gaz na maxa i gasisz silnik bez schodzenia z obrotow, wykrecasz ta swiece i sprawdzasz, potem przyspieszenie z wolnych do wysokich i potem gasisz i sprawdzasz, a na koncu wolne obroty.We wszystkich zakresach obrotow za bogata mieszanke da ci zuzyty zaworek iglicowy, wiec to sprawdz najpierw. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuryga Opublikowano 16 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 Witam mam pytanie od czego pasuje kondensator do dniepra? i jeszcze druga sprawa co wkręce nowo dobro swiece to po przejechaniu paru kilometrów po wykręceniu jej ma ona przebicie czym te przebicie moze byc spowodowane?(iskra nie bryka tam gdzie powinna tylko z boku świecy) dzieki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jantarski Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 jeszcze druga sprawa co wkręce nowo dobro swiece to po przejechaniu paru kilometrów po wykręceniu jej ma ona przebicie czym te przebicie moze byc spowodowane?(iskra nie bryka tam gdzie powinna tylko z boku świecy) dzieki za odpowiedzi. Witam, taki sam problem miałem w Jawie TS, spowodowane to było złym wyregulowaniem gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 Ale moze rowniez spowodowane byc to kiepska kompresja i olejem przedostajacym sie do komory spalania.Podobny problem mam w swojej BSA - jeden cyl gorzej chodzi i ma zawolona swiece w porownaniu z drugim, gazniki mniej wiecej jednakowo, nawet biorac pod uwage ich zuzycie, podymia olejem ten drugi cylinder majacy lepsza swiece :banghead:Pracuje nad tym. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 Kondenastor - z byle jakiego apartu zaplonowego np maluch. Co do tej zakopconej swiecy, to jezeli robi sie na niej czarny nalot to wtedy moze miec przebicia.Najprawdopodobiej jest to wina tych nieszczesnych gaznikow. Trzeba by przy nich posiedziec i poekperymentowac. Najprosciej sprawdzic poziom paliwa w tym gazniku, ustawienie iglicy w przepustnicy, oraz sprawdzic czy te gazniki sa rowno zestrojone gdy krecisz gazem (natezenie spalin i odglos z obydwoch wydechow jednakowy?).Jezeli to nie pomoze to kupic zestawy naprawcze i wymienic wsio, ewentualnie nowe gazniki, ale wczesniej zmierz cisnienie sprezania na obydwoch cylindrach.Cewke zaplonowa jaka masz zalozona ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuryga Opublikowano 17 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 Witam cewke zapłonowo mam założoną od malucha (chyba) ale mam nowa Rosyjską i tą podłączę co do gazników to kupiłem nówki sztuki(k65C) przejechałem na nich ok.20 km więc niemam w nich co wymieniać sprawdzę ciśnienie,natezenie spalin i odglos z obydwoch wydechow i pokombinuję z tymi gaznikami i napisze czy cos sie poprawiło .Tym czasem borem,lasem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blucha Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 kupiłem nówki sztuki(k65C) przejechałem na nich ok.20 km więc niemam w nich co wymieniać A to odważna teza. W ruskich i w nowych często jest co wymieniać :icon_mrgreen:A co do czarnej świecy to oznacza to w większości przypadków za bogatą mieszankę (w mniejszości pierścionki i olej w komorze spalania). Za bogata mieszanka natomiast wcale nie musi oznaczać złego ustawienia gaźników ( choć zwykle oznacza i od sprawdzenia tego należy zacząć)Może być spowodowana:niedoborem powietrza (ssanie), złym zapłonem (brak iskry lub w złym momencie co powoduje niespalenie mieszanki i stąd w następnym cyklu będzie za bogata)zużyte linki przepustnic (nierówno zamykają, więc różnie pracują)inne :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 (edytowane) Zeby zakonczyc temat pozytywnie, BSA zwalczona przez bardzo dokladne ustawienie poziomow paliwa obu gaznikow ( 3 dni zabawy, ale to jest wyjatkowo trudne w Amal Concentric ) bardzo dokladne zsynchronizowanie przepustnic i ustawienie ilosci powietrza na wolnych obrotach i szybkosci obrotowej silnika osobno dla kazdego cylindra.Ogolny wynik - troche za bogato, ale 250 km trasy wyjasnilo sprawe.Pierscienie dotarly sie i okazalo sie ze mimo ciemnego zabarwienia swiec silnik jest ustawiony niezmiernie oszczednie - bierze okolo 4l paliwa na 100 km przy szybkosci 80 - 100 km, zapalenie nawet cieplego silnika wymaga przysloniecia go przepustnicami "ssania".To jest 2 cyl silnik o pojemnosci 650 ccm i mocy ok 50 KM.Jakiekolwiek dymienie zniklo. Adam M. Edytowane 30 Czerwca 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.