Skocz do zawartości

Drżenie kiery. Czym spowodowane?


Mar_Cin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem pewien, czy w odpowiednim dziale zamieszczam ten wątek, ale do rzeczy.

 

W trakcie jazdy (na wprost) po idealnej nawierzchni zaobserwowałem nasilające się drżenie kierownicy.

 

Zaczyna się przy około 160 km/h a kończy... Nie wiem kiedy, bo dociągnąłem do 170 i zacząłem zwalniać.

 

Dodam, że wracałem od mechanika po usunięciu luzu łożyska główki ramy, więc z moto wszystko OK.

 

Moto ma przejechane 9000 km (w moich rękach od 300 km) i po raz pierwszy jechałem nim z taką prędkością. Trochę mnie to przeraziło.

 

Może źle wyważone koło? Może jakieś luzy, ale gdzie?

 

Poradzcie, co może być powodem drżenia kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie pierwsi podejrzani, to:

 

-wahacz (sprawdź luzy)

-wyważenie kół

-luz w samym kole (łożyska)

 

Pozdrówka

 

 

Popieram, dobre sprawdzenie luzow i wywazenie kol. A moze bieznik na oponie jest uszkodzony???

 

Powiem ci, ze ja jak jade po polnej drodze tak kolo 100km/h to mi wszystko drga. :banghead: :banghead:

 

:banghead: :banghead: :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALbo opona poprostu ma bicie i trzeba ją wymienić albo jest niewyważona. Jedź ją wyważyć to się wszystko okarze. A moim zdaniem łożysko główki nie wiele ma tu do rzeczy.

PS. Poszukaj dobrej drogi, bo może z tego pędu nie zauważyłeś popindolonej nawierzchni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALbo opona poprostu ma bicie i trzeba ją wymienić albo jest niewyważona.

Może bieżnik się wytarł i opona zaczęła ząbkować :banghead: :banghead:

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co robiłeś u tego mechanika konkretnie? Tylko łozysko?? Dziao sie tak przed ta wizyta u mechanika??

 

Po raz pierwszy jechałem z taką prędkością więc nie wiem czy tak się działo wcześniej.

 

A o mechaniku wspomniałem, by nie wskazywać na łożysko jako przyczynę drgań kiery.

 

Ale stawiam na (złe) wyważenie.

 

do ww uwag dolaczylbym jeszcze jedno: moze masz opony nieprzystosowane do tej predkosci? sprawdz indeks opony. Jak masz nie na 160 a na 100 to opona sie odksztalca za bardzo przy takim wirowaniu i nacisku na jezdnie

 

 

Jasne.

 

W 100 konnym moto ktoś by zakładał taką oponę.

 

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz pierwszy jechałem z taką prędkością więc nie wiem czy tak się działo wcześniej.

 

 

Jasne.

 

W 100 konnym moto ktoś by zakładał taką oponę.

 

:buttrock:

 

Oj zdziwiłbys sie jakie czasami ludzie patenty wymyslaja.

 

Mozliwe ze te drgania by pochodziły od tego jakbys nie miał ciezarkow na koncach kierownicy, ale jak tam nic nie bylo robione to ta mozliwosc odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz pierwszy jechałem z taką prędkością więc nie wiem czy tak się działo wcześniej.

 

A o mechaniku wspomniałem, by nie wskazywać na łożysko jako przyczynę drgań kiery.

 

Ale stawiam na (złe) wyważenie.

Jasne.

 

W 100 konnym moto ktoś by zakładał taką oponę.

 

:buttrock:

 

ja tylko teoretyzuje :biggrin: a moze opona jest do d... a moze kolo niewyważone

przyczyn moze byc kilka a lepiej sprawdzic najpierw te mniej kosztowne w naprawie czyli opone i kolo dac do wywazenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...