Mar_Cin Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Nie jestem pewien, czy w odpowiednim dziale zamieszczam ten wątek, ale do rzeczy. W trakcie jazdy (na wprost) po idealnej nawierzchni zaobserwowałem nasilające się drżenie kierownicy. Zaczyna się przy około 160 km/h a kończy... Nie wiem kiedy, bo dociągnąłem do 170 i zacząłem zwalniać. Dodam, że wracałem od mechanika po usunięciu luzu łożyska główki ramy, więc z moto wszystko OK. Moto ma przejechane 9000 km (w moich rękach od 300 km) i po raz pierwszy jechałem nim z taką prędkością. Trochę mnie to przeraziło. Może źle wyważone koło? Może jakieś luzy, ale gdzie? Poradzcie, co może być powodem drżenia kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Dla mnie pierwsi podejrzani, to: -wahacz (sprawdź luzy)-wyważenie kół-luz w samym kole (łożyska) Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gudaj Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Dla mnie pierwsi podejrzani, to: -wahacz (sprawdź luzy)-wyważenie kół-luz w samym kole (łożyska) Pozdrówka Popieram, dobre sprawdzenie luzow i wywazenie kol. A moze bieznik na oponie jest uszkodzony??? Powiem ci, ze ja jak jade po polnej drodze tak kolo 100km/h to mi wszystko drga. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 ALbo opona poprostu ma bicie i trzeba ją wymienić albo jest niewyważona. Jedź ją wyważyć to się wszystko okarze. A moim zdaniem łożysko główki nie wiele ma tu do rzeczy. PS. Poszukaj dobrej drogi, bo może z tego pędu nie zauważyłeś popindolonej nawierzchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 ALbo opona poprostu ma bicie i trzeba ją wymienić albo jest niewyważona.Może bieżnik się wytarł i opona zaczęła ząbkować :banghead: :banghead: Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 a co robiłeś u tego mechanika konkretnie? Tylko łozysko?? Dziao sie tak przed ta wizyta u mechanika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 do ww uwag dolaczylbym jeszcze jedno: moze masz opony nieprzystosowane do tej predkosci? sprawdz indeks opony. Jak masz nie na 160 a na 100 to opona sie odksztalca za bardzo przy takim wirowaniu i nacisku na jezdnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^lunatyk^ Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Parkinsona się leczy :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar_Cin Opublikowano 8 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 a co robiłeś u tego mechanika konkretnie? Tylko łozysko?? Dziao sie tak przed ta wizyta u mechanika?? Po raz pierwszy jechałem z taką prędkością więc nie wiem czy tak się działo wcześniej. A o mechaniku wspomniałem, by nie wskazywać na łożysko jako przyczynę drgań kiery. Ale stawiam na (złe) wyważenie. do ww uwag dolaczylbym jeszcze jedno: moze masz opony nieprzystosowane do tej predkosci? sprawdz indeks opony. Jak masz nie na 160 a na 100 to opona sie odksztalca za bardzo przy takim wirowaniu i nacisku na jezdnie Jasne. W 100 konnym moto ktoś by zakładał taką oponę. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Po raz pierwszy jechałem z taką prędkością więc nie wiem czy tak się działo wcześniej. Jasne. W 100 konnym moto ktoś by zakładał taką oponę. :buttrock: Oj zdziwiłbys sie jakie czasami ludzie patenty wymyslaja. Mozliwe ze te drgania by pochodziły od tego jakbys nie miał ciezarkow na koncach kierownicy, ale jak tam nic nie bylo robione to ta mozliwosc odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Po raz pierwszy jechałem z taką prędkością więc nie wiem czy tak się działo wcześniej. A o mechaniku wspomniałem, by nie wskazywać na łożysko jako przyczynę drgań kiery. Ale stawiam na (złe) wyważenie.Jasne. W 100 konnym moto ktoś by zakładał taką oponę. :buttrock: ja tylko teoretyzuje :biggrin: a moze opona jest do d... a moze kolo niewyważoneprzyczyn moze byc kilka a lepiej sprawdzic najpierw te mniej kosztowne w naprawie czyli opone i kolo dac do wywazenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzwa2 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 ale tylko na prostej? czy w zakrętach też... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar_Cin Opublikowano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Wiesz co, sprawdziłem to tylko na prostej jak dotąd. Nie wiem jak jest w zakręcie. Zresztą za cienki jestem, żeby w zakręcie pomykać 160 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.