Skocz do zawartości

planowanie głowicy - teoria!


Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, BartekMTX napisał:

wiem już co to planowanie głowicy, dzięki a mogę jeszcze wiedzieć co daje planowanie cylindra? i czy oddając cylinder do szlifu muszę robić coś jeszcze ? bo rozmiar tłoka to mi chyba dobiorą wtedy

 

Ty nie robisz nic. Szlifierz łapie wymiar, dobiera tłok o odpowiednim wymiarze i pierścienie. Przy montażu, a właściwie przed, dla pewności mierzysz szczelinomierzem luzy na zamkach. Montaż na oleju zwracając uwagę na kierunek założenia pierścieni za pomocą specjalnego przyrządu (warto kupić, jest b.tani) Z reguły na pierścieniach jest wypalony napis "top". Ma być na górze. Jeśli napisu nie ma, to ostrymi krawędziami w dół (mają zgarniać olej-olejowy i olejowo-uszczelniający). Wyjątkiem bywa górny, uszczelniający, jest symetryczny. Pierścienie w moto na tłoku mogą być tylko dwa, tak jak na powyższym zdjęciu. Cylindra się nie planuje, trzeba go tylko dokładnie wyczyścić ze starych uszczelek na styku z karterem, głowicą, i kolektorami. To czynności, które przy montażu powinien dopilnować mechanik. To tak w bardzo dużym skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BartekMTX napisał:

wiem już co to planowanie głowicy, dzięki a mogę jeszcze wiedzieć co daje planowanie cylindra? i czy oddając cylinder do szlifu muszę robić coś jeszcze ? bo rozmiar tłoka to mi chyba dobiorą wtedy

 

NIe planowanie cylindra tylko honowanie. 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, jako ze rozne sa tloki, cylindry i glowice. W swojej BSA bylem zmuszony planowac i cylinder i glowice ( czyli warsztat musial przeleciec obie powierzchnie styku zeby je wyrownac ) bo ktos za mocno przykrecal jedno do drugiego. W nowoczesnych motocyklach nie sadze zeby bylo to potrzebne, bo wiekszosc silnikow sklada sie uzywajac kluczy dynamometrycznych. :). Czyli warsztat robiac szlif cylindra nie bedzie robil nic ponad szlif i honowanie, no chyba zeby na oko bylo widac np wypalona uszczelke pod glowica i sciezke ktora spaliny zrobily w materiale glowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...