BartekMTX Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 wiem już co to planowanie głowicy, dzięki a mogę jeszcze wiedzieć co daje planowanie cylindra? i czy oddając cylinder do szlifu muszę robić coś jeszcze ? bo rozmiar tłoka to mi chyba dobiorą wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 5 minut temu, BartekMTX napisał: wiem już co to planowanie głowicy, dzięki a mogę jeszcze wiedzieć co daje planowanie cylindra? i czy oddając cylinder do szlifu muszę robić coś jeszcze ? bo rozmiar tłoka to mi chyba dobiorą wtedy Ty nie robisz nic. Szlifierz łapie wymiar, dobiera tłok o odpowiednim wymiarze i pierścienie. Przy montażu, a właściwie przed, dla pewności mierzysz szczelinomierzem luzy na zamkach. Montaż na oleju zwracając uwagę na kierunek założenia pierścieni za pomocą specjalnego przyrządu (warto kupić, jest b.tani) Z reguły na pierścieniach jest wypalony napis "top". Ma być na górze. Jeśli napisu nie ma, to ostrymi krawędziami w dół (mają zgarniać olej-olejowy i olejowo-uszczelniający). Wyjątkiem bywa górny, uszczelniający, jest symetryczny. Pierścienie w moto na tłoku mogą być tylko dwa, tak jak na powyższym zdjęciu. Cylindra się nie planuje, trzeba go tylko dokładnie wyczyścić ze starych uszczelek na styku z karterem, głowicą, i kolektorami. To czynności, które przy montażu powinien dopilnować mechanik. To tak w bardzo dużym skrócie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 1 godzinę temu, BartekMTX napisał: wiem już co to planowanie głowicy, dzięki a mogę jeszcze wiedzieć co daje planowanie cylindra? i czy oddając cylinder do szlifu muszę robić coś jeszcze ? bo rozmiar tłoka to mi chyba dobiorą wtedy NIe planowanie cylindra tylko honowanie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Chyba, ze cylinder lub blok jest krzywy to wtedy trzeba go splanować 🙂 Generalnie najpierw mierzymy, a potem podejmujemy decyzje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Chyba pobłądziliśmy trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Niekoniecznie, jako ze rozne sa tloki, cylindry i glowice. W swojej BSA bylem zmuszony planowac i cylinder i glowice ( czyli warsztat musial przeleciec obie powierzchnie styku zeby je wyrownac ) bo ktos za mocno przykrecal jedno do drugiego. W nowoczesnych motocyklach nie sadze zeby bylo to potrzebne, bo wiekszosc silnikow sklada sie uzywajac kluczy dynamometrycznych. :). Czyli warsztat robiac szlif cylindra nie bedzie robil nic ponad szlif i honowanie, no chyba zeby na oko bylo widac np wypalona uszczelke pod glowica i sciezke ktora spaliny zrobily w materiale glowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.