Skocz do zawartości

Ósemka


Prog
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. Czyli jak to jest z tym przeglądaniem się, jutro mam jazdy i bym sobie poćwiczył. W którym momencie mam się przejrzeć przez ramię. Ogólnie to jest tak, że:

1. Mam moto jest na nóżce. Sprawdzam, czy jest olej i płyn hamolcowy, łańcuch, czy dobrze naciągnięty.

2. Sprawdzam światła, kierunkowskazy [jak siedzę na moto, czy jak stoi na nóźce ? ? ?].

3. Włączam moto.

4. Jadę na górkę i zatrzymuję się. Potem hamulec nożny, wrzucam jedynkę i ruszam [mam 2 podejścia ? ? ?].

5. Potem jadę na slalom i robię go raz ? ? ? [Od tego momentu nie mogę się podeprzeć ? ? ?]

6. Ósemka 5 razy [mam sam liczyć, czy egzamninator mi powie, że już koniec ? ? ?]

7. Slalom w drugą stronę 1 raz.

8. Hamowanie awaryjne ? ? ?

9. Koniec na placu ? ? ?

10. Miasto ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Potem hamulec nożny, wrzucam jedynkę (...)

:icon_twisted: Chyba odwrotnie :icon_mrgreen:

Pojedź do ośrodka egzaminacyjnego i pooglądaj egzaminy, będziesz wiedział na czym stoisz.

Tak jak powiedział Czarny, trenuj najgorszy wariant, czyli kierunki i głowa zawsze i wszędzie. Nie będzie zaskoczenia jeżeli trafisz na frustrata który będzie właśnie tak wymagał.

Powodzenia.

Kulik.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czyli jak to jest z tym przeglądaniem się, jutro mam jazdy i bym sobie poćwiczył. W którym momencie mam się przejrzeć przez ramię. Ogólnie to jest tak, że:

1. Mam moto jest na nóżce. Sprawdzam, czy jest olej i płyn hamolcowy, łańcuch, czy dobrze naciągnięty.

2. Sprawdzam światła, kierunkowskazy [jak siedzę na moto, czy jak stoi na nóźce ? ? ?].

3. Włączam moto.

4. Jadę na górkę i zatrzymuję się. Potem hamulec nożny, wrzucam jedynkę i ruszam [mam 2 podejścia ? ? ?].

5. Potem jadę na slalom i robię go raz ? ? ? [Od tego momentu nie mogę się podeprzeć ? ? ?]

6. Ósemka 5 razy [mam sam liczyć, czy egzamninator mi powie, że już koniec ? ? ?]

7. Slalom w drugą stronę 1 raz.

8. Hamowanie awaryjne ? ? ?

9. Koniec na placu ? ? ?

10. Miasto ? ? ?

 

1. Nie musisz takich rzeczy sprawdzac jak olej i plyn, bez przesady juz.. :biggrin: ani tym bardziej lancuch.

 

1.5. Podchodzisz do moto i nic nie sprawdzasz. zrzucasz z bocznej nozki i przeprowadzasz 5 metrow i z powrotem na boczna go dajesz.

 

2.wchodzisz na motor, przekrecasz kluczyk, chowasz boczna nozke, wlaczasz motor (musi byc zostawiony na loozie przez poprzedniego zdajcego), sprawdzasz czy masz swiatlo ( kierunkow raczej nie musisz sprawdzac, ale nie obleje Cie przeciez za to). Dobrze jest udawac, ze cos tam sobie lusterka ustawiasz. gosc od razu widzi, ze wiesz o co chodzi... pogmeraj przy nich cos :icon_twisted:

 

3. Patrzysz przez lewe ramie "czy nic nie jedzie" ;p i ruszasz na górke wtedy lepiej wlaczac kierunki, aczkolwiek u mnie na egzaminie nie bylo to wymagane ale i tak wlaczalem. Wjezdzasz na gorke tam jest taka biala linia, musisz sie zatrzymac przed nia. Stajesz sobie tam na tylnym hamulcu, sprzeglo, jedynka, daj duzo gazu i ruszasz jak poczujesz ze motor sie "chce" ruszyc to puszczasz tylny hamulec i wio.... a jakby Ci jechal do tylu do daj wiecej gazu. Nie wiem jak to jest, ale moze Ci chyba 20 cm pojechac do tylu ale dziadek stoi tak daleko, że ch**a widzi, wiec byle nie zgasl moto. Masz 2 podejscia.

 

4. Juz nie pamietam czy hamowanie awaryjne jest przed czy po osemce, ale to nie ma znaczenia. Polega to na tym ze stajesz na jednym koncu placu, dziadek daje znac, ruszasz z pizdą i jak bedziesz gdzies kolo niego to machnie reka i w tym momencie dajesz po heblach przodem i tylem. Radze Ci powtorzyc to jeszcze na kursie bo mozesz sie troche strachac i jak bedzie za mala predkosc to jeszcze nie zaliczy i dupa.

 

5. slalom+osemka. Stajesz sobie przed slalomem. Jedziesz przed kazdym slupkiem zanim go miniesz musisz spojrzec przez ramie "czy nic nie jedzie" jezeli masz slupek po lewej stronie patrzysz przez lewe ramie i tak samo z drugiej strony, ale to na pewno wiesz. I tu wazne, nie ma zadnegozatrzymania miedzy slalomem a osemka. ostatni slupek slalomu jest tak ustawiony ze od razu wjezdzasz w osemke. I teraz wlasnie kurde nie wiem. Bo mi sie pomieszalo. Osemka to taka metafora skrzyzowania, wiec na jej srodku to juz nie wiem czy patrzysz przez lewe ramie, bo w koncu to skrecasz w lewo, czy przez prawe ramie bo patrzysz czy jest ktos komu masz ustapic pierwszenstwa. Spytaj sie swojego instruktora. Mnie instruktor uczyl w prawo a na egziminie mialem w lewo ;/ wyjazd z osemki jest tak samo jak wjazd czyli prosto z niej. Egzaminator raczej powie kiedy bylo 5 razy, ale spytaj go przezd czy powie czy nie.wyjezdzasz z osemki w slalom i robisz tak samo jak wczesniej w slalomie pierwszym.

 

6. przejezdzasz sobie slalom nawracasz i stawiasz motor tam gdzie zaczynales, jeszcze przed pchnieciem 5 metrow. wrzucasz looz i wylaczasz motor. stwiasz na bocznej i masz zdany plac :icon_mrgreen:

 

7.MIASTO

to juz inna bajka, ale jezeli na kursie jezdziles w strefie to znasz droge na pamiec chociaz sam o tym nie wiesz. Bedziesz wiedzial gdzie jechac i gdzie skrecac za chwile ;p Pamietaj tylko, zeby nie wymuszac, jechac wolno tam gdzie trzeba i niezbyt wolno tam gdzie mozna szybciej. Egzaminator przymknie oko raczej na jakies drobne wystepki, jezeli zobaczy, ze panujesz nad motorem i sie nie boisz (choc bac sie trzeba- tylko glupi sue nie boi ;p), przynajmniej ja bym tak zrobil. Na stronie WORDU masz mapke z trasa przejazdu ;)

 

na placu dostaniesz taki fajny zielony czepek jaki sie nosi w szpitalach ;p Aha i na miescie za kazdym razem jak dostaniesz wiadomosc musisz skinac glowa, ze zrozumiales, a jak nie zrozumiesz to podnosisz reke i on powtorzy. W samochodzie jedzie 2 ludzi, jak cie obleje na srodku trasy zamieniasz sie z pasazerem hehe. ale to sie nie stanie bo zdasz na pewno, chyba ze trafisz na jakiegos idiote egzaminatora ;p

 

POWODZENIA!!!

 

mozesz ez sobie podejsc i zobaczyc egzamin na placu przez plot, bo na plac nie wejdziesz ;/

 

POZDRO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada - wyluzuj sie. Co z tego ze pojdziesz i zobaczysz jak potem trafisz na innego goscia ktory bedzie mial zupelnie inne wymagania. Jak bedziesz probowal "wykuc" wszystkie czynnosci to i tak najpewniej Ci sie to pomiesza na egzaminie. Obowiazkiem (?) egzaminatora jest okreslenie czego wymaga. Egzamin trudny nie jest (wysoka zdawalnosc) i jak podejdziesz do niego na luzie to na pewno zdasz.

 

ps. wiem ze to sie tak latwo mowi :icon_twisted:

Edytowane przez rzoov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada - wyluzuj sie. Co z tego ze pojdziesz i zobaczysz jak potem trafisz na innego goscia ktory bedzie mial zupelnie inne wymagania. Jak bedziesz probowal "wykuc" wszystkie czynnosci to i tak najpewniej Ci sie to pomiesza na egzaminie. Obowiazkiem (?) egzaminatora jest okreslenie czego wymaga. Egzamin trudny nie jest (wysoka zdawalnosc) i jak podejdziesz do niego na luzie to na pewno zdasz.

 

ps. wiem ze to sie tak latwo mowi :icon_twisted:

Ja na jazdach ćwiczyłem na mniejszej (niż ustawa przewiduje) ósemce. Dowiedziałem się dopiero na egzaminie jak na nią wjechałem, wydawałą mi się olbrzymia i wsystko luzacko poszło;). Jak juz zjeżdzałem z ósemki podchodzi do mnie egzaminator, ja tak patrze i myśle"ku*** pewnie coś zwaliłem" a on z takim tekstem "bardzo lądnie pan ósemkę robi, bezbłędnie" i luuuz:D.

A tak w ogóle to teraz ponoć pozmieniali z MZ na suzuki na placyku? Bynajmniej w Lubelskim WORD-dzie. Ja tam jeszcze na MZ-cie smigałęm ale ponoć suzuki tez się dobrze robi pomimo ze czterosówik:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nie musisz takich rzeczy sprawdzac jak olej i plyn, bez przesady juz.. :) ani tym bardziej lancuch."

W zeszłym roku nie musiałeś, a w tym roku już musisz! Przynajmniej tak jest w Warszawce!

 

 

"Stajesz sobie tam na tylnym hamulcu, "

U nas to Pan Exterminator (przepraszam) Egzaminator decyduje z ktorego masz ruszać tylnego czy przedniego - ja tam wolę z przedniego!l

4. Juz nie pamietam czy hamowanie awaryjne jest przed czy po osemce, ale to nie ma znaczenia. Teraz hamowania awaryjne jest na mieście! To dopiero jaja, bo exterminator musi ci kazać hamować awaryjnie w bezpiecznym miejscu, żeby ci się koła nie zblokowały więc robi to zwykle w jednym, wybranym na misście miejscu lub nie robi wcale.

 

. Egzaminator raczej powie kiedy bylo 5 razy, ale spytaj go przezd czy powie czy nie.wyjezdzasz z osemki w slalom i robisz tak samo jak wczesniej w slalomie pierwszym.

Sam licz - na siebie! Ja robiłam 10 kółek, bo za mało widocznie odchylałam głowę. I liczyłam sobie na głos - a co!@

 

U nas tak to właśnie wygląda - ale może We Wrocku całkiem inaczej - nie wiem...

Powodzenia

Edytowane przez anulka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to jest dziwne, przecież to egzamin państwowy więc powinny być jakieś standardy. Jak widać wszystko zależy od widzimisie egzaminatora. Dzięki za informacje anulka.

Dzisiaj sobie na jazdach potrenuje ósemki z wszelkimi kierunkowskazami i obracaniem głową.

Edytowane przez Prog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie na kursie uczyli, zeby sie odwracac i wystawiac lewa dlon, jak ruszam itp (pierdoly). Poszedlem na egzama odwalilem cale show. Gosc pozytywnie koles za mna wsiadl, objechal sobie bez tej calej ceremonii i tez pozytywnie, wiec chyba mozna tego nie robic zreszta zalezy na kogo sie trafi :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie na kursie uczyli, zeby sie odwracac i wystawiac lewa dlon, jak ruszam itp (pierdoly). Poszedlem na egzama odwalilem cale show. Gosc pozytywnie koles za mna wsiadl, objechal sobie bez tej calej ceremonii i tez pozytywnie, wiec chyba mozna tego nie robic zreszta zalezy na kogo sie trafi :buttrock:

TO wszystko zalezyy od egzaminatora. Albo zazyczy sobie azeby się oglądac na slalomie i na ósemce, albo nie. Tak samo jest ze światłami i innymi duperelami takimi jak "przygotowanie motocyjkla do jazdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam dużo czasu. Dziś skończyłem kurs, teorię mam w drugiej połowie lipca, a praktykę pod koniec sierpnia, czyli do luftu cały sezon. Jednym słowem mogłem sobie pomarzyć o jeździe...

Troszke się spóźniłes z kursem:/ chyba ze latek nie miałes mogłes wczesniej startowac bynajmniej teorię:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...