bwoj Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Witam serdecznieZwracam się z zapytaniem do forumowiczów, a mianowicie w moim vulcanie po uruchomieniu silnika z okolic pokrywy zaworów słychać stuki, które po rozgrzaniu się silnika ustają (silnik jest po dłuższym postoju, nie pracował około 10 miesięcy, dodam jeszczę, że olej zostałwymieniony , aktualnie silnik pracuje na półsyntetyku 10W40) wydaje mi się, że to samoregulatory luzu zaworowego . nie jestem pewien czy przyczyna nie tkwi gdzie indziej, zachęcam do dyskusjipzdr bwoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 (edytowane) Czolem! Pewno zostane objechany, ale bym sie tym nie przejmowal za bardzo :biggrin:.Potwierdzam Twoje podejrzenie, ze sa to samoregulatory (tzn. tez tak sadze). U mnie w Sevence (Honda CB750 - tez hydraulika) tez samoregulatory napierdzielaja po uruchomieniu na zimno, ale szybko stukanie znika. U mnie wystepuje to tez tylko po jednej stronie silnika :bigrazz:.Siedze na 4um Seven Fifty i tam co druga Sevenka cierpi na taka przypadlosc. Jedni wlasciciele rwa sobie wlosy z glowy, inni przy kazdej zmianie oleju wlewaja EngineCleanera na 15 minut do silnika, a ostatni sprawe olewaja. Wszystkie trzy grupy laczy jedno - nikomu jeszcze nic sie nie stalo poza tym, ze silnik stuka :wink:. Nikomu nic nie zmielilo w silniku, nic sie nie pogorszylo, zawor nie spotkal sie z tlokiem w zadnej maszynie, silnik nie stracil mocy itd.itp.Podobno EngineCleaner pomaga na halasy - u niektorych podzialal i sie uspokoilo stukanie. Sam sprawdze, jak bede wymienial olej.Moj ojciec ma Vulcana 750 i mu raczej nie stuka, ale praca silnika Vulcana to orgia mechanicznych stukow, szumow itd, wiec moze nie wsluchalem sie za dobrze i nie wylapalem tego konketnego dzwieku :wink:. Pozdro Edytowane 29 Maja 2006 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwoj Opublikowano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Czolem! Pewno zostane objechany, ale bym sie tym nie przejmowal za bardzo :buttrock:.Potwierdzam Twoje podejrzenie, ze sa to samoregulatory (tzn. tez tak sadze). U mnie w Sevence (Honda CB750 - tez hydraulika) tez samoregulatory napierdzielaja po uruchomieniu na zimno, ale szybko stukanie znika. U mnie wystepuje to tez tylko po jednej stronie silnika :buttrock:.Siedze na 4um Seven Fifty i tam co druga Sevenka cierpi na taka przypadlosc. Jedni wlasciciele rwa sobie wlosy z glowy, inni przy kazdej zmianie oleju wlewaja EngineCleanera na 15 minut do silnika, a ostatni sprawe olewaja. Wszystkie trzy grupy laczy jedno - nikomu jeszcze nic sie nie stalo poza tym, ze silnik stuka :biggrin:. Nikomu nic nie zmielilo w silniku, nic sie nie pogorszylo, zawor nie spotkal sie z tlokiem w zadnej maszynie, silnik nie stracil mocy itd.itp.Podobno EngineCleaner pomaga na halasy - u niektorych podzialal i sie uspokoilo stukanie. Sam sprawdze, jak bede wymienial olej.Moj ojciec ma Vulcana 750 i mu raczej nie stuka, ale praca silnika Vulcana to orgia mechanicznych stukow, szumow itd, wiec moze nie wsluchalem sie za dobrze i nie wylapalem tego konketnego dzwieku :biggrin:. Pozdro wiem, że regulacja luzu zaworowego za pomocš samoregulatorów wymaga czystego oleju, moto zbiera się bez zarzutu,silnik pali bez problemu, a dosyć długo stał, mam nadzieję, że to przejdziepzdr bwoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Wymieniając olej na czas nie ma się teoretycznie czym przejmować. Nie chciałbym CIę pocieszać ale może moto ma zbyt duży przebieg. Nie popukuje na wyższych obrotach? Poza tym nieraz dzieją się różne rzeczy typu takiego może wystąpić luz w mocowaniu wałka rozrządu lub też niewłaściwy zapłon na poszczególnych cylindrach lub też być może taki wałek że są założone inne świece na cylindrach po jakimś nieudacznym właścicielu nie wspominając o regulacji zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Czolem! nie wspominając o regulacji zaworów. W tyh sprzetach zaworow sie nie reguluje :buttrock: .Wlasnie samoregulatory trzaskaja. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwoj Opublikowano 30 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Wymieniając olej na czas nie ma się teoretycznie czym przejmować. Nie chciałbym CIę pocieszać ale może moto ma zbyt duży przebieg. Nie popukuje na wyższych obrotach? Poza tym nieraz dzieją się różne rzeczy typu takiego może wystąpić luz w mocowaniu wałka rozrządu lub też niewłaściwy zapłon na poszczególnych cylindrach lub też być może taki wałek że są założone inne świece na cylindrach po jakimś nieudacznym właścicielu nie wspominając o regulacji zaworów. olej jest wymieniony na nowy, a co do świec to też wymieniałem (świece według danych serwisowych)moto sam osobiście sprowadzałem w zeszłym roku z niemiec, co do przebiegu mam pewność . Przebiegwynosi 40000km, jak na ten sprzęt nie jest to dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Czolem! Jak na rozrzad juz calkiem sporo :icon_twisted:.Z tego co czytalem, rozrzad w Vulcanach po 30 tys. wyciaga kopyta. I tak bylo w maszynie mojego ojca... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylon Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Witam serdecznieZwracam się z zapytaniem do forumowiczów, a mianowicie w moim vulcanie po uruchomieniu silnika z okolic pokrywy zaworów słychać stuki, które po rozgrzaniu się silnika ustają (silnik jest po dłuższym postoju, nie pracował około 10 miesięcy, dodam jeszczę, że olej zostałwymieniony , aktualnie silnik pracuje na półsyntetyku 10W40) wydaje mi się, że to samoregulatory luzu zaworowego . nie jestem pewien czy przyczyna nie tkwi gdzie indziej, zachęcam do dyskusjipzdr bwoj ja mam teraz troszkę odwrotnie mianowicie jak sobie chodzi na wolnych obrotach to ładnie cichutko. kiedy wsiąde i troszkę silnik pochodzi na większych obrotach na tylnim cylindrze coraz bardziej słychać samoregulatory. zatrzymam się moto pochodzi troszkę na wolnych stuki znikają i znowu jest cichutko, i tak w koło macieju.(proszę o podpowiedź) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilczy Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Myśle że mój problem z tej samej beczki, tylko u mnie tak mocno stukało że strach bylo go odpalać w ogóle żeby jeszcze bardziej nie zaszkodzić. Rozkręciłem samonapinacz (ten odstający z cylindra kominek) okazało się że sprężynka w nim pękła. Ma ktoś może jakiś pomysł gdzie można kupić taką sprężynkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Napewno u dealera Kawy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Witam >> z tym pukaniem to chyba standard bo w moim też dzieje się dokładnie tak samo i nie pomagają żadne wymiany oliwy itp. Albo wymienić samoregulatory albo przyzwyczaić się do tego ze jak zimny to postukuje sobie miarowo. Ja przeszedłem nad tym do porządku dziennego i nie słucham go na zimno :wink: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.