Skocz do zawartości

SUZUKI GS 550 M Katana 1981


Rekomendowane odpowiedzi

Membrany w gaźnikach masz stare, czy wymieniane?

Nie mam pojęcia :biggrin:

Chyba stare

Zapomnialem dodać jeszcze że wczoraj ją poskładałem do kupy i jeździła dobrze tylko dziś się jej coś odmieniło

Edytowane przez zwierzak07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie mają 25 lat, więc ja bym je obstawiał. Niedawno interesowałem się kupnem takiego motocykla, i miał on właśnie takie objawy co było skutkiem starych membran w gaźnikach. Niestety nie wiem ile one kosztują dla tego modelu. Do XJ550 podobno jest to wydatek 80pln sztuka. Ale poczekajmy na bardziej doświadczonych w japońskiej materii z wydaniem werdyktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie mają 25 lat, więc ja bym je obstawiał. Niedawno interesowałem się kupnem takiego motocykla, i miał on właśnie takie objawy co było skutkiem starych membran w gaźnikach. Niestety nie wiem ile one kosztują dla tego modelu. Do XJ550 podobno jest to wydatek 80pln sztuka. Ale poczekajmy na bardziej doświadczonych w japońskiej materii z wydaniem werdyktu.

No nie 80 zł sztuka to mnie pocieszyłeś.

A wężyk podciśneniowy który idzie do zbiornika paliwa ma być mocowany na objemkach i czy filtr paliwa taki nieorginalny od smochodu może być??

Może tylko jakimś sposobem dostaje za mało paliwa

Edytowane przez zwierzak07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jo

tez mam gs550 '81 :biggrin: 80 zł. za membrany to jeszcze nie majątek. poczekaj az rozszczelnią Ci sie króćce gaźnikowe- 180 zł. za sztuke, albo spali sie cewka zapłonowa-630zł. :bigrazz: ceny części do tych motocykli są przeraźliwe. moj narazie stoi w warsztacie bo jakoś nie chce zapalić. jak juz zagada to wbija sie na obroty i gaśnie. chyba mam coś z układem paliwowym ale za pare dni bedzie chodził jak zegarek(mam nadzieje) pozdrowionka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jo

tez mam gs550 '81 :biggrin: 80 zł. za membrany to jeszcze nie majątek. poczekaj az rozszczelnią Ci sie króćce gaźnikowe- 180 zł. za sztuke, albo spali sie cewka zapłonowa-630zł. :bigrazz: ceny części do tych motocykli są przeraźliwe. moj narazie stoi w warsztacie bo jakoś nie chce zapalić. jak juz zagada to wbija sie na obroty i gaśnie. chyba mam coś z układem paliwowym ale za pare dni bedzie chodził jak zegarek(mam nadzieje) pozdrowionka :wink:

 

Cewki pasują z GSXFa 600 i 750 bez problemu. Ale króćce faktycznie mnie też zabolały... :wink: Ceny części są przeraźliwe bo nie istnieje rynek aftermarket na ten model a wszystkie oryginały są z Japonii. Boczek lewy sprowadziłem za chyba 600 pln a przeciez to plastik 20/20 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje, mnie czeka wymiana kroccow plus pierscieni bo olej mi bierze strasznie - pierscionki 800 zl..... A co do dlawienia-zwierzak, na pewno cos z paliwem, sprawdz po kolei wszystko. Mowisz ze wlasnie go zlozyles-a masz zalozone krocce od filtra powietrza na gaznikach? Ja tez sie meczylem na poczatku jak mojego odpalilem bez tych kroccow i mialem te same objawy, a jak je zamontowalem to problem ustapil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje, mnie czeka wymiana kroccow plus pierscieni bo olej mi bierze strasznie - pierscionki 800 zl..... A co do dlawienia-zwierzak, na pewno cos z paliwem, sprawdz po kolei wszystko. Mowisz ze wlasnie go zlozyles-a masz zalozone krocce od filtra powietrza na gaznikach? Ja tez sie meczylem na poczatku jak mojego odpalilem bez tych kroccow i mialem te same objawy, a jak je zamontowalem to problem ustapil

 

Sprawdzałeś ciśnienie w cylindrach? Mi jak brała olej to okazało się że winne są tylko uszczelniacze i po wymianie zużycie spadło do przyzwoitego litra na 1000 maxymalnie :biggrin:

A króćce faktycznie są bardzo ważne - po zamontowaniu nowych wsiadłem na nowy motocykl, silnik pracowal równiej, ładniej sie wkręcał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te motocykle sa bardzo czule na oryginalny ( a w kazdym razie nie pusty ) wydech i oryginalne pudlo do filtra powietrza.

Tak jak Marlew napisal stare uszczelniacze moga byc powaznym czynnikiem w spalaniu oleju, ale nie oszukujmy sie - w tym moto wszystkie podzespoly w tym pierscienie beda takze zuzyte.

Dlatego zawsze pisze ze stara japonia to nie zabawa dla ludzi bez kasy.

To samo z gaznikami - wiekszosc czesci odpowiedzialnych za prawidlowa prace silnika moze sie kwalifikowac do wymiany.

W sytuacji zwierzka wszystko trzeba sprawdzic zaczynajac od cisnienia sprezania.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzyciłem dziś filtr paliwa, poprawiłem przebieg przewodu od podcisnienia i paliwa.Rano jęździła jak wściekła ale popludniu coś jakby gorzej.Już się poddaje.

I jeszcze jedno pytanie sprawdzałem dziś czy ma ładowanie i ładuje okolo 12,60-12,80V troszke mało.

Czy jak ściągne dekiel od prądnicy to wyleje się oleje czy musze spuszczać cały ze silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzyciłem dziś filtr paliwa, poprawiłem przebieg przewodu od podcisnienia i paliwa.Rano jęździła jak wściekła ale popludniu coś jakby gorzej.Już się poddaje.

I jeszcze jedno pytanie sprawdzałem dziś czy ma ładowanie i ładuje okolo 12,60-12,80V troszke mało.

Czy jak ściągne dekiel od prądnicy to wyleje się oleje czy musze spuszczać cały ze silnika??

 

A po cholere chcesz sciagac pokrywe alternatora ???

Miernik w reke i sprawdzaj :

Czy kostka miedzy altkiem i reglerem ma przejscie ( nie jest zgrzana ) ?

Czy regler ktory jest masowany przez puszke akumulatora ma przejscie na mase ?

Czy przelacznik swiatel przy kierownicy dostaje jakikolwiek prad z alternatora i czy dziala prawidlowo ?

Po rozlaczeniu kostki jakie jest napiecie pradu zmiennego przy pracujacym silniku na kazdej parze przewodow wychodzacych z alternatora ?

Jak to bedziesz wiedzial to bedziesz blizej ustalenia co padlo i czy wogole padlo.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po cholere chcesz sciagac pokrywe alternatora ???

Miernik w reke i sprawdzaj :

Czy kostka miedzy altkiem i reglerem ma przejscie ( nie jest zgrzana ) ?

Czy regler ktory jest masowany przez puszke akumulatora ma przejscie na mase ?

Czy przelacznik swiatel przy kierownicy dostaje jakikolwiek prad z alternatora i czy dziala prawidlowo ?

Po rozlaczeniu kostki jakie jest napiecie pradu zmiennego przy pracujacym silniku na kazdej parze przewodow wychodzacych z alternatora ?

Jak to bedziesz wiedzial to bedziesz blizej ustalenia co padlo i czy wogole padlo.

 

Adam M.

 

Dziś już wszystko naprawiłem teraz tylko jeździć,jak coś jeszcze wyjdzie to będę pytał

Dziękuje za pomoc :buttrock:

Edytowane przez zwierzak07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś już wszystko naprawiłem teraz tylko jeździć,jak coś jeszcze wyjdzie to będę pytał

Dziękuje za pomoc :banghead:

 

No i dziś wystąpił kolejny problem.Wczoraj jeździłem sobie normalnie.A dziś popołudniu wyjechałem i jak wrzuciłem 4 to objawiło się jakieś strzelanie w skrzyni.Jak jechałem tak do 3 to nic tak nie było słychać albo nie strzelało na tyle głośno żebym usłyszał.W domu odpaliłem na luzie i też głośny metaliczny stukot.Może spotkał się ktoś z czymś takim??

 

P.S

Ma ktoś może na sprzedaż książke serwisiową do GS-y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chyba te stuki nie wroza nic dobrego... taz mam gs-a 550 M i ci powiem ze gdyby moj portwel uslyszal takie stuki to by zszedl na zawal :banghead:

 

a z tym nie wkrecanim sie na obroty to tez tak mialem pare dni temu... co sie okazalo... przestal mi chodzic jeden gar... okazalo sie ze mi sie przepalil opornik w fajce...

 

trzymam kciuki ze te stuki to nic powaznego...

 

sam jestem ciekawy co mnie moze spotkac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...