makumba Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Witajcie. W moim sprzecie, suzuki GSX 1100F, należy wymieniać olej co 6000 km. Tak zaleca producent. Czym to jest podyktowane? Czy od 1988r, kiedy wyprodukowano moją maszynę, technologia produkcji oleju nie poszła do przodu na tyle, aby okresy po między wymianami zwiększyć? Dlaczego w yamasze diversion zmieniamy olej po 10000km, w niektórych hondach nawet po 12000km? U mnie do silnika miejści się 4,3 litra oleju, co daje niezłą sumkę. Nie oszczędzam na oleju, ale chcę zapytać, czy po tych 6000 km nie wylewam dobredo oleju.... Narka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Nie warto oszczedzac! Nowy Bandzior ,w ktorym silnik wywodzi sie bezposrednio z Twojego motocykla tez ma wymiane oleju co 6 tysiecy km.Silnik chlodzony powietrzem=czestsza wymiana oleju, i nic nie poradzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Ja mam Yamahe XJ ale wymiane też mam co 6tyś km a nie co 10.A może być to podyktowane wielkością filtra oleju,sposobem chłodzenia(olej w chłodzonych powietrzem ma gorsze warunki pracy)co do jakości oleju może też mieć wpływ na częstość wymiany ale skoro producent już tak zalecił to lepiej tego nie zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 a ja mam silnik chlodzony woda i tez musze wymienac co 6tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekpa Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 a w moim Drag Starku co 5 tys. wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 w vfr co 12 tyś :icon_razz: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 poprostu tak jest.Ktoś to przemyślał, przetestował, poobliczał i tak mu wyszło.Najlepiej jest robic tak jak zalecane.Oczywiscie bez zbedznej przesady.Ja w moim jajku miałem zmienić olejprzy 12 tysiach a zmieniłem jak mialem 13500.Zalezy jak miętolisz swoją maszyne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 ale jestem ciekaw co wplywa tak na roznorodnosc zmian oleju przeciez nietkore silniki sa bardziej wysilone a zmiane maja co 12 tys a ja co 6 tys a mam zaledwie 50 kucykow oleje sa takie same to u mnie szybciej traci swoje wlasciwosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 ale jestem ciekaw co wplywa tak na roznorodnosc zmian oleju przeciez nietkore silniki sa bardziej wysilone a zmiane maja co 12 tys a ja co 6 tys a mam zaledwie 50 kucykow oleje sa takie same to u mnie szybciej traci swoje wlasciwosci? Technologie wykonania, rodzaje materiałów, tolerancje wymiarów, sposób chłodzenia, moc silnika, rodzaj łożysk itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.