Skocz do zawartości

simmeringi, uszczelniacze


cezarro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam takie pytanko. Musze kupic do swojego motoru

Aprilia 125 simmeringi na wał korbowy poniewaz kupilem juz caly zestaw czyli korbowod wraz z lozyskami i zostaly mi tylko simmeringi do kupienia

 

I teraz pytanko odnosnie nich. Musze kupic 1 simmering lewokierunkowy i 1 prawokierunkowy ? I pewnie musza to byc te lepszej jakosci czyli cena za szt. wyniesie ok 20-22zł ?

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie słyszałem o simmeringach prawych czy lewych, chyba, że jestem do tyłu z tematami ;) Kupuj lepsze simmeringi, nie kupuj badziewia, ale też nie takie za kupe kasy, bo po co...

 

Np. ja ma swoja piękna wskę i simmeringi idą na prawą strone wału i na lewą strone, oba takie same, nieważne czy wał sie kręci w lewo czy w prawo. Maja dzialać i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie spotkaliscie sie z uszczelniaczami kierunkowymi, to oczywiscie, tak jak cezarro pisze sa takie.

Sa to uszczelniacze z pewnego rodzaju "odrzutnikiem" (na pierwszy rzut oka wygladaja normalnie, a zdradza je umieszczona na nich strzalka ). Wystepuja nie tylko w motocyklach i nie jest to zadna nowosc na rynku .

A czy lepszej jakosci ? Moim zdaniem lepiej spelniaja swoje zadanie, dluzej wytrzymuja. (od bardzo dawna robia je nawet czesi - do swoich ciezarowych samochodow np Tatr).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak siemeringi lewotronne i prawostronne. Siemering jest jeden. Ważny jest rozmiar, no i jakość. A co do tego jakie kupić. To jak już wcześniej koledzy wspomnieli nie ma sensu kupywać najtańszych ani najgorszych. Są tez do kupienia takie pośrodku. Najlepiej takie zielone chyba. Te są w miare dobre. Przynajmniej ja takie do sima zakładałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak siemeringi lewotronne i prawostronne. Siemering jest jeden. Ważny jest rozmiar, no i jakość. A co do tego jakie kupić. To jak już wcześniej koledzy wspomnieli nie ma sensu kupywać najtańszych ani najgorszych. Są tez do kupienia takie pośrodku. Najlepiej takie zielone chyba. Te są w miare dobre. Przynajmniej ja takie do sima zakładałem.

 

Ej "fachofcu" jeden. Jezeli pisze ze sa, to sa. I nie dyskutuj.

Co do zdjecia to nie mam. Tak jak wspomnialem nie rozni sie to zbytnio od zwyklych uszczelniaczy (trzeba sie dobrze przyjzec). Na wardze sa "naciete" w jedna strone (stad wazny kierunek obrotow) takie jakby, nazwijmy to "paseczki", ktore pod wplywem obrotow walu kieruja (cofaja) np olej do srodka skrzyni, silnika, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może i masz racje. Ale jeżeli założysz siemeringi bezstronne (uniwersalne) to i tak nie będzie ciekło. Chyba że nie mam racji. Ale to jakaś kaszana jest. A co do tych ząbków na siemeringu to już je widziałem nie raz ale nie spotkałem sie ze stiwerdzeniem lewo czy prawostronne.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziekuję, teraz juz czaję. To jest coś takiego jak czasami na tulejkach czy wałkach jest naciety kanalik spiralnie, płyciutki i wąski, żeby olej "wciagało" do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simieringi kup zwykłe, nie kierunkowe. Istnieja kierunkowe ;) mozesz załozyc zwykłe simieringi (koszt ok.3zł za sztuke) ale jezeli maja w sklepie kup silikonowe. Sa drozsze 2-3 krotnie ale lepiej znosza wysokie obroty oraz temperatury. Dostaniesz w wiekszym sklepie z łozyskami. Wymiary 28x38x7 (zmierz czy napwno takie) ,jak bedziesz kupował to ostatni wymiar moze sie roznic troszke bo to nie przeszkadza, natomiast w przypadku pierwszych dwóch nie mam mowy o jakims popuszczaniu sprezynki czy docieraniu! :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ural, to jednak mam zamowic jeden simm lewo i jeden prawo stronny ?

 

Wszystko zalezy od tego jak miales zalozone stare uszczelniacze (czy sprezynki byly do srodka, czy moze jeden byl do srodka, a drugi sprezynka na zewnatrz). Jezeli obydwa byly sprezynami do srodka to wtedy trzeba by kupic lewy i prawy, a jezeli uklad byl kombinowany to wtedy trzeba by miec dwa lewe, badz dwa prawe (w zaleznosci od tego w ktora strone kreci sie wal)

Grunt zeby uszczelniacze byly "miekkie" - aby nie wyciaraly czopow walu.

 

A te stare co wyciagales byly kierunkowe czy zwykle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...