Bubu Goryl Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 (edytowane) Mam nastepujący problem :D ... Nie moge ustawic sprzegła w moto....(Aprilia AF1 125 1991 ,silnik Rotax 123) Zmieniłem tarcze na nowe oryginalne, spreżyny także.... skreciłem wszystko tak jak było...Olej Motul Transoil Expert 2T 10W4o dwumiesieczny , zrobilem na nim moze 1000km (wg serwisówki 75W90)Linkę od sprzęgła dorabialem , nie jestem pewien co do dlugosci bo wymierzyłem na oko :crossy: , ale czy to moze miec wplyw na regulację ? Jak ustawiam to jest mniej wiecej tak:Ustawianie śrubką na sprzegle - wkrecone na max Ustawianie na lince przy klamce ustawione na pół .... biegi wchodzą idealnie bez oporu itp... ale powyzej 5-6 tys slizga..... Troche wykrecona sruba na sprzegle i linka mniej wiecej na pół troche ciągnie (lub szarpie przy ruszaniu i wcisnietym sprzegle - zdarzyło sie raz) Jak wiecej popuszcze to juz wogule sie nie da wrzucic biegu bo gasnie.... Co może powodowac taki stan rzeczy ? Zły olej ? Nieodpowiednia długosc linki ? Nieoryginalna sruba regulacji sprzegla? (jutro dam fote) CZY COS INNEGO ? A jeszcze jedno, przy skladaniu sprzegla po kolei czesci szły tak:Kosz>Taka duża gruba podkladka>tylnia czesc ta za tarczami aluminowa z gwintami na sruby>tarcze z przekladkami>przednia czesc aluminiowa>sprężyny>talerzyk taki z kulką na srodku> i wszystko skrecone srubami z podkladkami sprężynującymi http://img56.imageshack.us/my.php?image=2139hv.png wg tego schematu nie mam czesci 12,13 16, lecz nie jestem pewien czy to nie schemat od rotaxa 122.... TEMAT ZAMIESCILEM W MECHANICE OGOLNEJ PONIEWAZ ZAGLADA TU WIECEJ OSOB KTORZY SIE LEPIEJ ZNAJA NA MECHANICE, PROSZE O NIE USUWANIE TEMATU ;) pomóżcie bo sie wkur.... wkurzyłem Edytowane 20 Maja 2006 przez Bubu Goryl Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 przed zlozeniem tarcz(nowycch) przelezaly one nocke w oleju?pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 moim zdaniem to wina oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 (edytowane) Przeleżały nocke i pół dnia....... :D ps. zapomniałem dodać ze w serwisówce od ciut nowszego modelu pisze 75W90 ale silnik prawie to samo... a w danych serwisowych które mam pisze 15W40 Edytowane 20 Maja 2006 przez Bubu Goryl Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Czy między sworzniami popychacza są kulki, zasadniczo na obu czołach pręta popychacza powinny być kulki, jezeli ich nie ma to bardzo ciężko jest ustawić prawidłowy skok klamki sprzęgła .Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Jezeli dobrze cie zrozumialem to myslisz to takiej kulce którajest np w simsonie miedzy precikami..... Tutaj mechanizm od docisku jest na deklu bocznym i nie ma wogole tych sworzni tylko talerzyk z kulką.... Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 To ze kupiles nowe nie znaczy wcale ze byly zgodne z serwisowka, sprawdziles ich grubosc przed zalozeniem :D Kolejna sprawa to sprezyny czy rowniez sprawdziles ich stan i dlugosc ;) Trzecia sprawa jak juz pisano to gestos oleju, ale tutaj az tak bym sie nie martwil :crossy: Czwarta sprawa to jak rowniez koledzy podpowiadali to odpowiednie zlozenie sprzegla i docisku a takze popychacza.... :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Nie mam napisane jakie powinny byc grube ale sa troche grubsze od starych.... do tego modelu oryginalne... Sprezyny zalożyłem nówki jakies 2,5 mm grubsze od starych Olej taki jak napisałem wyżej Złożone wszystko tak jak przed rozłożeniem Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 w takim razie jezeli wszystko jest zrobione jak byc powinno jedyna alternatywa jest to ze sie poprostu musi to sprzeglo dotrzec i ulozyc.... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 No ale jak mam jezdzic jak nie moge go ustawic :D ? Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 sprobuj znalezc kompromis pomiedzy zalaczaniem jedynki a nie slizganiem na wyzszych obrotach i ustaw takie optimum o ile bedzie to mozliwe, pojezdzij troche i zobacz czy cos sie poprawilo czy nie, no chyba ze chcesz zmienic olej to wowczas droga wolna.... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 (edytowane) Tylko wlasnie ciezko ten kompromis znalezc :D A jak zmieniac to na jaki ? 75W90 podobno sie nie nadaje bo jest za gesty do sprzegla... Edytowane 21 Maja 2006 przez Bubu Goryl Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Czy obudowa kosza nie jest zużyta (wyrobiona od przekładek)?Jeśli tak to "zęby" mogą blokować tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 gdy oglądałem wszystko jak miałem rozebrane wyglądało ze jest w dobrym stanie Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 co do gęstości oleju, to jak miałeś taki wpisany (na korku/deklu/skrzyni masz napisane?), to raczej jest on dobry. brat miał ts50 i tam też olej do skrzyni+sprzęgła był w okolicach 80-90 i wszystko było OK.choc rzeczywiście w nowszych sprzętach jest raczej w okolicach 10w40.co do jazdy - nic sie nie dotrze - jedyne co osiągniesz jeżdżac na slizgajacym sie sprzegle, to szybkie zuzycie nowych tarcz i przekladek - bez sensu.musisz raczej troszke posiedziec nad regulacja - masz w deklu od skrzegla taki minidekielek do dostepu do sruby do regulacji? czy musisz caly dekiel sciagac i spuszczac olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.