gajoss Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Specjalnie umieściełm ten temat tu a nie w dziale o Simsonie aby wypowiedzieli się też ludzie którzy modyfikowali wydechy w innych motocyklach. Wiem że pewnie było to wiele razy ale interesujących mnie informacji nie mogę znależć nigdzie. Chodzi mi o przeróbkę orginalnego wydechu. Kupno jakiegoś tuningowanego nie wchodzi w grę. I teraz moje pytanie co można przerobić w Simsonie S51, ale też ogólnie w wydechu aby motor lepiej jeździł i bardzo głośno nie pracował. Dodam że jest do zwykłe 50ccm z wypolerowanymi, lekko powiększonymi kanałami i wypełniaczami na wale. Modyfikacjom ma też ulec gaźnik ale musi to się zawierać w przeróbkach fabrycznego gaźnika. Proszę o wypowiedzi ludzi którzy coś przerabiali a nie tych co tylko znają teorię. Mile widziane zdjęcia lub jakieś schematyczne rysunki.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qciu Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Ja ci powiem tak: Jeśli chodzi o jakąkolwiek przeróbkę, dot. kanałów w garze, wypełniaczy wału itp to do tego trzeba dobra odpowiedni wydech, o kolanku odpowiedniej długości, odpowiednich rozmiarów dyfuzorze oraz nie bez znaczenia jest długość układu dolotowego czyli od początki krućca ssącego aż do wlotu powietrza.. Aby to wszystko dobrać niezbędne są obliczenia oraz najlepiej hamownia. Jak chcesz to ci zeskanuje artykuły ze SM Tomasza Sałka na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubaziom Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 jakbyś miał dyfuzor i końcówke to polecałbym coś takiego jak ja zrobiłem- dyfuzor puściutki, a w końcówce ponawiercana rórka aluminiowa okryta watą szklaną. w simsonie niewiem jak to przerobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Przedewszystkim czyszczenie tłumika. Po czyszczeniu sprawdż jak głęboko w tłumik wchodzi kolanko wydechu. Powinno max 3-4cm nie więcej bo niweluje doładowanie rezonansowe i silnik nie rozwija pełnej mocy. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Artykuły Tomasza Sałka czytałem wszystkie...kolanko natomiast nie wiem na jaką długość jest wsadzone bo jest przyspawane do tłumika...może ktoś wie czy w dyfuzorze są jakieś przegrody? może one psują całą zabawe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 W dwu suwie nie powiino sie przerabiać wydechu. Ale najoptymalniej bedzie jeżeli zrobisz tak. Wyczyścisz cały wydech. I kolanko w tłumik powinno wchodzić około 2-2,5 cm. Nie więcej. Wtedy jest najoptymalniejszy wydech. A ogoleni simsona bez wymian nie da sie ztuningowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 urban da sie :) np planowanie glowicy rozwiercenie kanalow polerowanie kanalow rozwiercenie gaznika wypleniacze na wale skrucenie kolankawiec da sie jedynie to cie wyniesie gdzies z 10 za kamienie szlifierskie do wiertarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 mówimy o tuningu . a nie o lekkim podrasowaniu. Takie zabbiegi owszem ale nie na dłuższą mete. Ile zrobisz klocków 3000 moze 5000?? i co. a jezeli chcesz pałowac mota to se kup yamahe dt80 lc2:D:D:D taka jak moja http://www.allegro.pl/item105338667_simson...pletna_bcm.htmlhttp://www.allegro.pl/item105346932_simosn...wa_bak_bcm.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 nie mówmy o tjuningu bo to słowo powoili robi sie wiejskie...rasowanie brzmi lepiej. How to wydech:na poczatek co wiesz o matematyce? Lubisz liczyc długie ciągli liczb? Jeśli tak to mozna sie zabierac za tłumik;] Teraz trzeba sobie postawic pytanie jak ma byc zestrojona nasza maszyna. Proponował bym na Max moment obrotowy wtedy będize sie poprostu jeździło wygodniej;] Następnie kwestja wykonania musisz mieć przynajmniej migomat. Myśle ze blacha 1mm wystarczy na wydech spokojnie(nieiwem cyz nawet nie cieńsza). Teraz musisz sie zastanowić nad kształtem wdechu. Potem zaczynasz obliczać czysto teoretycznie. Po pospawaniu musisz dobracdługośc kolanka(poprostu metoda prób i błedów). Dorobic jakis pożadny tłumik zeby maszyna nie była za głośna i masz wydech. Czy tosie opłaca do zwykłego simsona: nie. Dlaczego? Odp. wydech owszem duzo da ale niebedzie wodotrysków jakiś szczególnych;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 i wueska ma racje. sima nie warto jak stwierdził "rasować" hehe :):P pzdr wueska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.