SuperCube Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Witam!Wakacje coraz bliżej i przydało by się sprzęta wyremontować. W serwisówce do etz, jest napisane, że łożyska na wał to nic innego jak 6306 C4 f z koszyczkiem z tworzywa [tekstylno-poliamidowym ??]. Dzwoniłem dziś do sklepu z łożyskami i uzyskałem info, jakby C4'ki z koszyczkiem z tworzywa, były "niespotykane". Są natomiast C3 z właściwym koszyczkiem - i tu pytanie, czy takowe będą ok, czy muszą być "C4"?Ma ktoś rozeznanie, jak jakościowo wypadają łożyska polskie na tle niemieckich bądź francuskich? dodam, że najtańsze są francuskie (chyba C3) za 44netto/szt :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Łożyska na wał zakładaj niemieckie lub japońskie. Co do tego luzu to c3 wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rider41 Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Też miałem podobny dylemat. Kupiłem c3 z koszykiem stalowym firmy SKF coś około 30zł/szt. Jeżdżę już drugi sezon i jest OK. Osobiście nie kupiłbym polskich do silnika, zachodnie podobno są dużo trwalsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuperCube Opublikowano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 no to problem rozwiązany :) - biore SKF'y z agmotu;a odnośnie polskich łożysk - nie skreslał bym ich tak odrazu... - w sklepie powiedziano mi "70zł netto per sztuka" wiec jakis syf to by nie byl.. ale cena zaporowa jak na sprzęt klasy etz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toomkk Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 ja miałem ŁTF polskie i jednym słowem były do dupy z tego co pamiętam to były one najtańsze z dostępnych polecam SKF, INA, FAG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Wkleiłem ponizej wypowiedź jakiegoś forumowicza,znalzłem kiedyś ją na tym forum.Zapewne przyda się jeszcze nie jednemu.Podkreślam że nie jestem jej autorem :clap: Informacja dla wszystkich zainteresowanych łożyskami !!! Jeśli chodzi o wybór przy zakupie łożysk, to polecam takie Firmy jak: SKF ,FAG, KOYO, NTN,NSK są to liderzy światowi.Łożyska tych Firm są montowane w motoryzacji na pierwszy montaż. Handlowałem każdą z nich ,ponieważ pracowałem u Dystrybutora w/w Firm Łożyskowych .Łożyska na wał , do skrzyni biegów lub do koła należy stosować z luzem C3/C4 lub P63. Są to łożyska cichobieżne, stosowane na wysokie obroty. Obroty łożysk np. 6204 P63 sięgają do 25000 obr/min. Łożyska DKF są produkowane obecnie w Chinach – nie polecam . Polskie czyli FŁT lub PPL to o kilka klas lepsze niż DKF .Oznaczenia uszczelnień Z - blaszka ochronna 2Z- blaszka ochronna Z z obu stron łożyska ZN - blaszka ochronna i rowek osadczy na pierścieniu zewnętrznym po przeciwnej stronie niż blaszka ochronna ZNR - blaszka ochronna i rowek osadczy z pierścieniem osadczym sprężynującym po przeciwnej stronie niż blaszka ochronna RS- uszczelka gumowa 2RS- uszczelka RS z obu stron łożyska RSR - uszczelka gumowa o zwiększonej szczelności 2RSR- uszczelka RSR z obu stron łożyska RSC- uszczelka gumowa dwuwargowa 2RSC- uszczelka RSC z obu stron łożyska RSG- uszczelka gumowa dwuwargowa bezstykowa 2RSG- uszczelka RSG z obu stron łożyska Oznaczenia dotyczące koszyka J - koszyk tłoczony z blachy stalowej Y- koszyk tłoczony z blachy mosiężnej F- koszyk masywny stalowy M- koszyk masywny mosiężny T koszyk z tekstolitu TN TNG - koszyk z poliamidu wzmocnionego włóknem szklanym Dla oznaczenia sposobu prowadzenia koszyka stosuje się dodatkowe litery A lub B. Litera A oznacza, że koszyk jest prowadzony na pierścieniu zewnętrznym. Litera B oznacza, że koszyk jest prowadzony na pierścieniu wewnętrznym. Brak dodatkowej litery oznacza prowadzenie koszyka na częściach tocznych V łożysko z pełną liczbą elementów tocznych (bez koszyka) Oznaczenia luzu wewnętrznego C1 - luz mniejszy niż C2 C2 - luz mniejszy niż normalny C3 - luz większy niż normalny C4 - luz większy niż C3 C5 - luz większy niż C4Firma SPECJAL Kraków 012-656-51-31 Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 koszyczek z tworzywa jest po to aby zmniejszyc halasliwosc lozyska Pozdro Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Witam, moim zdaniem nie tylko po ty żeby zniejszyc halasliwosc lozyska, ale tez zeby wydluzyc jego zywotnosc, no bo przeciez koszyczek meetalowy trze sie o kulki, przez co te sie zuzywaja bardziej..a koszyczek z tworzywa nie wyciera kulek.. tak mi sie wydaje.. ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi..Pozdro:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Witam, moim zdaniem nie tylko po ty żeby zniejszyc halasliwosc lozyska, ale tez zeby wydluzyc jego zywotnosc, no bo przeciez koszyczek meetalowy trze sie o kulki, przez co te sie zuzywaja bardziej..a koszyczek z tworzywa nie wyciera kulek.. tak mi sie wydaje.. ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi..Pozdro:)Nie jestem inzynierem w tej dziedzinie, ale wiem że się mylisz.Pomyśl jedno, jakby kulki tarły o koszyk plastykowy to by go wytarły.Zadaniem jego jest chronić lożysko przed zabrudzeniem.Tarcie w łożysku przy kilku tysiącach obrotów? :icon_rolleyes: Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuperCube Opublikowano 19 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Nie jestem inzynierem w tej dziedzinie, ale wiem że się mylisz.Pomyśl jedno, jakby kulki tarły o koszyk plastykowy to by go wytarły.Zadaniem jego jest chronić lożysko przed zabrudzeniem.Tarcie w łożysku przy kilku tysiącach obrotów? :icon_rolleyes: LOL :biggrin: :bigrazz: :notworthy: to zaden "plastyk" tylko zaawansowane technologicznie materiały zwane poliamidami (wzmacniane włóknami szklanymi) bądź tekstolitowe - dlatego takie łożysko dobrej marki nie kosztuje 30-40zł tylko grubo ponad 100złczekamy na oponie ludzi z "branży" w cely weryfikacji "poglądów" :icon_razz:ps. tarcie jest zawsze - zwłaszcza przy kilku tysiącach rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 (edytowane) Buehhe, raczej sie nie myle.. no ale ja wiem swoje i ty wiesz swoje.. Kolego "Super Cube"- dzieki za poparcie! DOkladnie tak jak piszesz , te koszyczki sa z poliamidu i innych utwardzanych i wzmacnianych technologicznie tworzyw sztucznych odpornych na scieranie itp.. Obstaje przy tym co napisalem wczesniej:)Pozdro- Julas Edytowane 19 Maja 2006 przez kobuz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.