Jump to content

łożyska wału ETZ 251


Recommended Posts

Witam!

Wakacje coraz bliżej i przydało by się sprzęta wyremontować. W serwisówce do etz, jest napisane, że łożyska na wał to nic innego jak 6306 C4 f z koszyczkiem z tworzywa [tekstylno-poliamidowym ??]. Dzwoniłem dziś do sklepu z łożyskami i uzyskałem info, jakby C4'ki z koszyczkiem z tworzywa, były "niespotykane". Są natomiast C3 z właściwym koszyczkiem - i tu pytanie, czy takowe będą ok, czy muszą być "C4"?

Ma ktoś rozeznanie, jak jakościowo wypadają łożyska polskie na tle niemieckich bądź francuskich? dodam, że najtańsze są francuskie (chyba C3) za 44netto/szt :) :)

Link to comment
Share on other sites

Guest rider41

Też miałem podobny dylemat. Kupiłem c3 z koszykiem stalowym firmy SKF coś około 30zł/szt. Jeżdżę już drugi sezon i jest OK. Osobiście nie kupiłbym polskich do silnika, zachodnie podobno są dużo trwalsze.

Link to comment
Share on other sites

no to problem rozwiązany :) - biore SKF'y z agmotu;

a odnośnie polskich łożysk - nie skreslał bym ich tak odrazu... - w sklepie powiedziano mi "70zł netto per sztuka" wiec jakis syf to by nie byl.. ale cena zaporowa jak na sprzęt klasy etz :)

Link to comment
Share on other sites

Wkleiłem ponizej wypowiedź jakiegoś forumowicza,znalzłem kiedyś ją na tym forum.Zapewne przyda się jeszcze nie jednemu.Podkreślam że nie jestem jej autorem :clap:

 

Informacja dla wszystkich zainteresowanych łożyskami !!!

Jeśli chodzi o wybór przy zakupie łożysk, to polecam takie Firmy jak:

SKF ,FAG, KOYO, NTN,NSK są to liderzy światowi.Łożyska tych Firm są montowane w motoryzacji na pierwszy montaż. Handlowałem każdą z nich ,ponieważ pracowałem u Dystrybutora w/w Firm Łożyskowych .Łożyska na wał , do skrzyni biegów lub do koła należy stosować z luzem C3/C4 lub P63. Są to łożyska cichobieżne, stosowane na wysokie obroty.

Obroty łożysk np. 6204 P63 sięgają do 25000 obr/min.

Łożyska DKF są produkowane obecnie w Chinach – nie polecam .

Polskie czyli FŁT lub PPL to o kilka klas lepsze niż DKF .

Oznaczenia uszczelnień

 

Z - blaszka ochronna

2Z- blaszka ochronna Z z obu stron łożyska

ZN - blaszka ochronna i rowek osadczy na pierścieniu zewnętrznym po przeciwnej stronie niż blaszka ochronna

ZNR - blaszka ochronna i rowek osadczy z pierścieniem osadczym sprężynującym po przeciwnej stronie niż blaszka ochronna

RS- uszczelka gumowa

2RS- uszczelka RS z obu stron łożyska

RSR - uszczelka gumowa o zwiększonej szczelności

2RSR- uszczelka RSR z obu stron łożyska

RSC- uszczelka gumowa dwuwargowa

2RSC- uszczelka RSC z obu stron łożyska

RSG- uszczelka gumowa dwuwargowa bezstykowa

2RSG- uszczelka RSG z obu stron łożyska

 

Oznaczenia dotyczące koszyka

 

J - koszyk tłoczony z blachy stalowej

Y- koszyk tłoczony z blachy mosiężnej

F- koszyk masywny stalowy

M- koszyk masywny mosiężny

T koszyk z tekstolitu

TN

TNG - koszyk z poliamidu wzmocnionego włóknem szklanym

Dla oznaczenia sposobu prowadzenia koszyka stosuje się dodatkowe litery A lub B. Litera A oznacza, że koszyk jest prowadzony na pierścieniu zewnętrznym. Litera B oznacza, że koszyk jest prowadzony na pierścieniu wewnętrznym. Brak dodatkowej litery oznacza prowadzenie koszyka na częściach tocznych

V łożysko z pełną liczbą elementów tocznych (bez koszyka)

 

Oznaczenia luzu wewnętrznego

 

C1 - luz mniejszy niż C2

C2 - luz mniejszy niż normalny

C3 - luz większy niż normalny

C4 - luz większy niż C3

C5 - luz większy niż C4

Firma SPECJAL Kraków 012-656-51-31

 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam, moim zdaniem nie tylko po ty żeby zniejszyc halasliwosc lozyska, ale tez zeby wydluzyc jego zywotnosc, no bo przeciez koszyczek meetalowy trze sie o kulki, przez co te sie zuzywaja bardziej..a koszyczek z tworzywa nie wyciera kulek.. tak mi sie wydaje.. ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi..

Pozdro:)

Link to comment
Share on other sites

Witam, moim zdaniem nie tylko po ty żeby zniejszyc halasliwosc lozyska, ale tez zeby wydluzyc jego zywotnosc, no bo przeciez koszyczek meetalowy trze sie o kulki, przez co te sie zuzywaja bardziej..a koszyczek z tworzywa nie wyciera kulek.. tak mi sie wydaje.. ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi..

Pozdro:)

Nie jestem inzynierem w tej dziedzinie, ale wiem że się mylisz.Pomyśl jedno, jakby kulki tarły o koszyk plastykowy to by go wytarły.Zadaniem jego jest chronić lożysko przed zabrudzeniem.Tarcie w łożysku przy kilku tysiącach obrotów? :icon_rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem inzynierem w tej dziedzinie, ale wiem że się mylisz.Pomyśl jedno, jakby kulki tarły o koszyk plastykowy to by go wytarły.Zadaniem jego jest chronić lożysko przed zabrudzeniem.Tarcie w łożysku przy kilku tysiącach obrotów? :icon_rolleyes:

 

LOL :biggrin: :bigrazz: :notworthy: to zaden "plastyk" tylko zaawansowane technologicznie materiały zwane poliamidami (wzmacniane włóknami szklanymi) bądź tekstolitowe - dlatego takie łożysko dobrej marki nie kosztuje 30-40zł tylko grubo ponad 100zł

czekamy na oponie ludzi z "branży" w cely weryfikacji "poglądów" :icon_razz:

ps. tarcie jest zawsze - zwłaszcza przy kilku tysiącach rpm

Link to comment
Share on other sites

Buehhe, raczej sie nie myle.. no ale ja wiem swoje i ty wiesz swoje..

Kolego "Super Cube"- dzieki za poparcie! DOkladnie tak jak piszesz , te koszyczki sa z poliamidu i innych utwardzanych i wzmacnianych technologicznie tworzyw sztucznych odpornych na scieranie itp.. Obstaje przy tym co napisalem wczesniej:)

Pozdro- Julas

Edited by kobuz1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...