shalashaska Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Mój problem wygląda następująco.Z znajdowniem luzu zawsze miałem problem.Jakiś czas temu zaczęło mi szlajać sprzegło,wymieniłem cały komplet tarcz i w związku z tym zaczęlo mi ciągnąć.Więc wymieniłem dwie nowe tarcze na stare i teraz jest dobrze ze sprzegłem.Pomimo tego problem z znajdowaniem luzu nadal pozostał.Ale jeżeli moto mam zgaszone to bez problemowo mogę wrzucić luz jednym palcem,ale nogą nie.A na odpalonym muszę się trochę namęczyć.Dziwne to trochę.Gdzieś swojego czasu słyszałem że pod spodem obok korka spustu oleju jest drugi korek a pod nim sprężynka z kulką 8mm i że wystarczy założyć mocniejszą sprężynkę.Owy korek odkręciłem ale nic mi nie wypadło i nie znalazłem w otworze żadnej sprężynki i kulki tylko wymacałem głęboko jakiś sworzeń o grubości około 3/4mm który pod naciskiem palca się wciska i sam wyciska więc działa na niego jakaś siła(sprężyna?).Korek od kulki jest na klucz 17 i posiada magnes,a korek do spsutu oleju jest na klucz 18.Czy ten korek od sprężynki jest okey?Od czego mogę założyć ową sprężynkę.Natomiast zasięgłem opini znajomego kolegi który dawnymi czasami bawił się etkami i powiedział mi że bym tego korka nie ruszał i broń Cie Panie Boże bym w tym czasie zmieniał biegi bo rozsypie mi się skrzynia.Muwi że winą są wodziki.Na innym forum założyłem podobny temat http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?p=34772#34772 i tam piszą że śmiało mogę wykręcać tą sróbkę.Co zrobić? http://imageshack.us/?x=my6&myref=http://imageshack.us/ nie mam elementu 23 i 24 Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Z tego co pamiętam sprzęgło w etz 250 (251) jest wredne. Nigdy nie mogłem go prawidłowo wyregulować (po pewnym czasie całe sprzęgło było nowe). Zawsze ciągneło bardziej lub mniej. Na luz włączałem przy dojeżdżaniu do mniejsca postoju. Nie było innej metody po zatrzymaniu dało się wrzucić tylko 1 lub 2. Co do tej kulki to wykręcałem tą śrube kulka wypadła potem złożyłem i nic się nie stało. Podejrzewam że skrzynia działa nawet bez tego (nie pamiętam możliwe że sprawdzałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Mam dokladnie taki sam przypadek. Juz nie raz rozkrecalem silnik zeby sprawdzicz czego to wina ale sie nie udalo. Po prostu trzeba sie przyzwyczaic do tego ze na postoju nie da sie wbic luzu. U mnie zeby wrzucic luz motocykl musi byc w ruchu ;/ wtedy delikatnie z 1 bez sprzegla szukam luzu... to najlepszy sposob. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rider41 Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Nie miałem do czynienia z 251 ale to ten sam silnik co w 250, więc się wypowiem. Sprężynka i kulka są konieczne do włączania luzu, blokują wałek krzywkowy na położeniu biegu jałowego, one muszą tam być! Może ktoś kiedyś ich nie zamontował przy składaniu silnika? Ich brak na 99% jest powodem nieznajdywania luzu. Być może zeskoczyły i chulają sobie po silniku, ale to przecież byś zauważył...Tak czy siak sprężynkę z kulką musisz zamontować w położeniu biegu luzem. Tą śrubę można bez obawy wykręcać, ale tylko w położeniu "luz" i faktycznie broń Boże wtedy ruszać dźwignią zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 (edytowane) Rider dzięki,dałeś mi konkretną wskazówkę :) Raczej sobie nie chulają bo byłby jeden zgrzyt :) Edytowane 17 Maja 2006 przez shalashaska Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Nie ma zadnych przeciwwskazan zeby nie ruszac dzwignia zmiany biegow przy wykreconym korku..absolutnie nic sie nie stanie. Wykrecac ja rowniez mozna na jakimkolwiek biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 No właśnie,przecież ja nie mam w ogóle tej sprężynki i kulki i jeżdżę :clap: Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 kulka ma ulatwic wlaczenie luzu w etkach, na odpalonym silniku moto musi sie lekko toczyc zeby luz wrzucic ten typ tak ma i tyle :-) kulka kiedy jest za mala albo za slaba sprezyna moze wypasc i nabruzdzic w skrzyni jezeli chodzi o ta srube to ja sie zawsze mylilem i przy wynianie oleju odkrecalem ta od kulki kulka ginela i musialem szukac nowej :-) Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.