Skocz do zawartości

po czym poznać spaloną cewką


Aniol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kurde, czy ja w końcu bez problemów wsiądę na motor i pojadę? Tym razem Jawa zamiast odpalać jak potrzeba zrobiła sobie brzęczyk z cewki. Dodam, że w tym momencie iskra przeskakuje bez przerwy niemal w sposób ciągły. Tak sobie pomyślałem, że to może właśnie cewka padła (swoje lata już ma). Dla ułatwienia dodam, że mam zapłon elektorniczny prameti ale to może nie przez niego, może ktoś już miał taki brzęczyk w cewce? Co to może oznaczać?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Aniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam posta to się będzie tu coś działo, a poza tym to i trzecią mordkę se zrobię ;)

 

Więc okzało się, że sprawdzając, czy w ogóle jest iskra na świecy, okazało się, że jest niewielkie przebicie. Tylko nie wiem gdzie. Ale po kolei. Wykręciłem świecę, włożyłem w fajkę, oparłem o żeberka silnika ale się mi ten zestaw zsuwał, więc sobie przytrzymałem za fajkę i w momencie przekręcania silnika (kickstarterem oczywiście) popieściło mnie prądem. Podkreślam nie trzymałem za świecę tylko za bakelitową fajkę, opierając się o ramę. I co wy na to. Poradźcie mi czy mam pisać do gościa od Prameti, czy kupić cewkę? Poza tym Jawa całkiem odmówiła współpracy nawet na pych już nie chce odpalać. Przy okazji posiadacze elektronicznych zapłonów - jakie wyprzedzenie macie, bo ja mam 2mm ale to chyba za późno bo tylko Jawa prycha ale zaskoczyć nie chce.

Edytowane przez Aniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec moim zdaniem cewki są ok. Ewentualnie sprawdz kable przy cewce czy nie ziweraja sie gdzies masą. Jak juz to zrobisz, to przeczysc dokladnie zaplon i sprobuj opoznic zaplon o 1mm. Nastepnie zdaj relacje na forum. Acha sprawdz jeszcze swiece czy aby napewno są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem kiedys jawe i też mi prychała,kichała niemogłem zapalic ani z kopa ani na pych a winą były przewody od cewki poprzekładane na odwród tzn.(przewód z pierwszej cewki był załozony na świece nr 2 a przewód z drugiej cewki był załozony na swiece nr1 ) może masz cos podobnego spróbuj pozamieniac przewody powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za rady na pewno spróbuje coś pokombinować korzystając z Waszych postów. Jednam dodam jeszcze głównie z myślą o posiadaczach zapłonu prameti, to co dostałem w odpowiedzi od jego producenta:

 

"Takie zachowanie modułu świadczy o spadku napięcia, który w efekcie powoduje

wyłączenie modułu, który z kolei powoduje wzrost napięcia, włączenie modułu

i kolejne wyłączenie modułu.....itd. Efektem tego jest ciągłe generowanie

iskry na świecy. Przyczyną może być kiepski akumulator, lub spadki napięcia

na instalacji (przewody oraz wszelkie połączenia elektryczne). Aby

wyeliminować drugi czynnik należy podłączyć zasilanie cewek (15) nie przez

stacyjkę, tylko bezpośrednio do akumulatora. Przy wyłączeniu zapłonu

(zasilania modułu) cewki i tak zostaną odłączone."

 

Pokombinuję też według jego zaleceń. O tym że mam słaby akumulator to ja wiem, bo mam 10ah zamiast 14 ah według zaleceń producenta. Ale jeśli gość ma rację to czeka mnie kolejny wydatek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego przez dłuższy czas prameti nie oferowało elektronicznych układów zapłonowych do Jaw z 6 voltową instalką. W sumie facet sprzedając mi powiedział, że będę czymś w rodzaju beta-testera tego układu, bo jak naarazie (stan na grudzień 2005 r.) sprzedał 3 takie układy. Więc testuję i mi cuda wychodzą.

 

IG x] - mam pytanie? Miałeś w podpisie link do allegro, a tam jafkę prawie taką jak moja (tylko mi się wydaje, że twoja to jest/była eksportówka) i info, że poprzedni właściciel przerobił ją na 12 voltową. Moża o szczegóły?

Edytowane przez Aniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, właśnie przeczytałem powyższe posty. Chcę zainstalować do swojej Jawy 175 zapłon elektroniczny i same problemy: po pierwsze za duży wybór, chociaż niektóre produkty to tylko wzmacniacze iskry, więc padło na wybór prameti i następny problem bo Jawa ma instalację 6V i plus na masie, więc trzeba zamienić bieguny w Jawie. Mam pytanie zwłaszcza do kolegi Aniol jak Ty sobie z tym poradziłeś i jak to sie sprawuje?? Za wszelkie uwagi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

Jantarski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic dobrego na temat tego zapłonu nie mogę powiedzieć. Walczyłem z nim całą sobotę, a Jawa jak stała tak stoi. Nawet jednego pyrknięcia nie wydała z siebie. Poza tym powtarzały się opisane przypadki "szalonej iskry" skaczącej bez przerwy. Przy okazji spaliłem sobie ze dwie świece.

 

Podłączyłem na krótko - tak jak mi zalecił producent - nawet pomogło, jeśli chodzi o przeskakiwanie świecy ale jawa dalej nie gada. Więc jeśli ta bucząca cewka i ciągle przeskakująca iskra jest spowodowana słabym akumulatorem, a wszystko wskazuje na to, że tak, nawet ciut slabszy akumulator powoduje, że moto jest absolutnie nie jezdne. To oznacza, że w dalszej trasie, w czasie jazdy np. po mieście okazuje się, że już nie możesz ruszyć. Na iskrownikach - przysłabym akumulatorze - przynajmniej na pych da radę odpalić, a z elektronikiem zapomnij, bo masz brzęczyk z cewki i "wściekła iskrę" na świecy, która po pewnym czasie powoduje przepalenie elektrod świecy.

 

Jeśli chodzi o plus na masie, to miałem z tym zagadkę, bo jak odebrałem to jawę to plus był na masie, ale uznałem, że ktoś się pomylił i go przełożyłem (to był jeden z pierwszych moich postów na tym forum).

 

Pozdrawiam, życzę cierpliwości (bo mnie jej już brakuje - chyba rozejrzę się za jakąś emzetką - może ktoś chce sprzedać). Gdyby jednak pojawiły się jeszcze pytania wal śmiało odpiszę, jeśli tylko będę znał odpowiedź.

Edytowane przez Aniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jawa zamiast odpalać jak potrzeba zrobiła sobie brzęczyk z cewki.

Najprawdopodobniej oznaka przebicia cewki zaplonowej.

Edytowane przez tomason2

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...