Aniol Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 (edytowane) Witam Kurde, czy ja w końcu bez problemów wsiądę na motor i pojadę? Tym razem Jawa zamiast odpalać jak potrzeba zrobiła sobie brzęczyk z cewki. Dodam, że w tym momencie iskra przeskakuje bez przerwy niemal w sposób ciągły. Tak sobie pomyślałem, że to może właśnie cewka padła (swoje lata już ma). Dla ułatwienia dodam, że mam zapłon elektorniczny prameti ale to może nie przez niego, może ktoś już miał taki brzęczyk w cewce? Co to może oznaczać? Pozdrawiam Edytowane 15 Maja 2006 przez Aniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kierowca bombowca Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 wg mnie to nie wina cewki, tylko zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 15 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 (edytowane) Dodam posta to się będzie tu coś działo, a poza tym to i trzecią mordkę se zrobię ;) Więc okzało się, że sprawdzając, czy w ogóle jest iskra na świecy, okazało się, że jest niewielkie przebicie. Tylko nie wiem gdzie. Ale po kolei. Wykręciłem świecę, włożyłem w fajkę, oparłem o żeberka silnika ale się mi ten zestaw zsuwał, więc sobie przytrzymałem za fajkę i w momencie przekręcania silnika (kickstarterem oczywiście) popieściło mnie prądem. Podkreślam nie trzymałem za świecę tylko za bakelitową fajkę, opierając się o ramę. I co wy na to. Poradźcie mi czy mam pisać do gościa od Prameti, czy kupić cewkę? Poza tym Jawa całkiem odmówiła współpracy nawet na pych już nie chce odpalać. Przy okazji posiadacze elektronicznych zapłonów - jakie wyprzedzenie macie, bo ja mam 2mm ale to chyba za późno bo tylko Jawa prycha ale zaskoczyć nie chce. Edytowane 15 Maja 2006 przez Aniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Wiec moim zdaniem cewki są ok. Ewentualnie sprawdz kable przy cewce czy nie ziweraja sie gdzies masą. Jak juz to zrobisz, to przeczysc dokladnie zaplon i sprobuj opoznic zaplon o 1mm. Nastepnie zdaj relacje na forum. Acha sprawdz jeszcze swiece czy aby napewno są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuryga Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 witam miałem kiedys jawe i też mi prychała,kichała niemogłem zapalic ani z kopa ani na pych a winą były przewody od cewki poprzekładane na odwród tzn.(przewód z pierwszej cewki był załozony na świece nr 2 a przewód z drugiej cewki był załozony na swiece nr1 ) może masz cos podobnego spróbuj pozamieniac przewody powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 dzięki wszystkim za rady na pewno spróbuje coś pokombinować korzystając z Waszych postów. Jednam dodam jeszcze głównie z myślą o posiadaczach zapłonu prameti, to co dostałem w odpowiedzi od jego producenta: "Takie zachowanie modułu świadczy o spadku napięcia, który w efekcie powodujewyłączenie modułu, który z kolei powoduje wzrost napięcia, włączenie modułui kolejne wyłączenie modułu.....itd. Efektem tego jest ciągłe generowanieiskry na świecy. Przyczyną może być kiepski akumulator, lub spadki napięciana instalacji (przewody oraz wszelkie połączenia elektryczne). Abywyeliminować drugi czynnik należy podłączyć zasilanie cewek (15) nie przezstacyjkę, tylko bezpośrednio do akumulatora. Przy wyłączeniu zapłonu(zasilania modułu) cewki i tak zostaną odłączone." Pokombinuję też według jego zaleceń. O tym że mam słaby akumulator to ja wiem, bo mam 10ah zamiast 14 ah według zaleceń producenta. Ale jeśli gość ma rację to czeka mnie kolejny wydatek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Uklady elektroniczne, logika zwykle sa na 5V. Jezeli napiecie spada ponizej tego to wtedy moga sfiksowac. Wiec najlepiej takie moduly wsadzac do instalacji 12V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 (edytowane) Pewnie dlatego przez dłuższy czas prameti nie oferowało elektronicznych układów zapłonowych do Jaw z 6 voltową instalką. W sumie facet sprzedając mi powiedział, że będę czymś w rodzaju beta-testera tego układu, bo jak naarazie (stan na grudzień 2005 r.) sprzedał 3 takie układy. Więc testuję i mi cuda wychodzą. IG x] - mam pytanie? Miałeś w podpisie link do allegro, a tam jafkę prawie taką jak moja (tylko mi się wydaje, że twoja to jest/była eksportówka) i info, że poprzedni właściciel przerobił ją na 12 voltową. Moża o szczegóły? Edytowane 18 Maja 2006 przez Aniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jantarski Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Witam wszystkich, właśnie przeczytałem powyższe posty. Chcę zainstalować do swojej Jawy 175 zapłon elektroniczny i same problemy: po pierwsze za duży wybór, chociaż niektóre produkty to tylko wzmacniacze iskry, więc padło na wybór prameti i następny problem bo Jawa ma instalację 6V i plus na masie, więc trzeba zamienić bieguny w Jawie. Mam pytanie zwłaszcza do kolegi Aniol jak Ty sobie z tym poradziłeś i jak to sie sprawuje?? Za wszelkie uwagi z góry dziękuję. PozdrawiamJantarski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 (edytowane) Niestety nic dobrego na temat tego zapłonu nie mogę powiedzieć. Walczyłem z nim całą sobotę, a Jawa jak stała tak stoi. Nawet jednego pyrknięcia nie wydała z siebie. Poza tym powtarzały się opisane przypadki "szalonej iskry" skaczącej bez przerwy. Przy okazji spaliłem sobie ze dwie świece. Podłączyłem na krótko - tak jak mi zalecił producent - nawet pomogło, jeśli chodzi o przeskakiwanie świecy ale jawa dalej nie gada. Więc jeśli ta bucząca cewka i ciągle przeskakująca iskra jest spowodowana słabym akumulatorem, a wszystko wskazuje na to, że tak, nawet ciut slabszy akumulator powoduje, że moto jest absolutnie nie jezdne. To oznacza, że w dalszej trasie, w czasie jazdy np. po mieście okazuje się, że już nie możesz ruszyć. Na iskrownikach - przysłabym akumulatorze - przynajmniej na pych da radę odpalić, a z elektronikiem zapomnij, bo masz brzęczyk z cewki i "wściekła iskrę" na świecy, która po pewnym czasie powoduje przepalenie elektrod świecy. Jeśli chodzi o plus na masie, to miałem z tym zagadkę, bo jak odebrałem to jawę to plus był na masie, ale uznałem, że ktoś się pomylił i go przełożyłem (to był jeden z pierwszych moich postów na tym forum). Pozdrawiam, życzę cierpliwości (bo mnie jej już brakuje - chyba rozejrzę się za jakąś emzetką - może ktoś chce sprzedać). Gdyby jednak pojawiły się jeszcze pytania wal śmiało odpiszę, jeśli tylko będę znał odpowiedź. Edytowane 21 Maja 2006 przez Aniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 jezeli masz prblem z aku to podlacz motocyklowa instalacje bezposrednio do prostownika i zobacz co sie bedzie dzialo.... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jantarski Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Jasne że jak się pojawią problemy to będę pytał. :) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Nie podłączaj aku pod prostownik na odpalonym silniku!!!!!!!!!!!!! Bo stracisz prostownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 ' date='23 Maj 2006 - 09:06' post='610765']Nie podłączaj aku pod prostownik na odpalonym silniku!!!!!!!!!!!!! Bo stracisz prostownik??????????????????????????????????????????????Prosze o szczegóły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 (edytowane) Jawa zamiast odpalać jak potrzeba zrobiła sobie brzęczyk z cewki.Najprawdopodobniej oznaka przebicia cewki zaplonowej. Edytowane 23 Maja 2006 przez tomason2 Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.