komalo Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Pytania mogą wydać się dla niektórych śmieszne ale ponieważ nie jestem pewien to je zadam. 1. Czy kiedy tankujecie to okręcacie na rezerwę czy też nie jest to konieczne? (oczywiście pod warunkiem, że już nie jest odkręcone bo z rezerwy właśnie korzystacie) 2. Czy kiedy już zatankujecie to przekręcacie na 'ON' czy jedziecie dalej na 'rezerwie'? (logiczne wydaje się, że należy przekręcić na 'ON' bo jak będzie na 'rezerwie' to nic nie zostanie w zapasie kiedy skończy się benzyna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris02 Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 (edytowane) Ja jak tankuje to całkowice zamykam. Jeżeli wiem że po tankowaniu mam jescze mało beny zostaje przy rezerwie. Jeżeli mam wiecej niż poł zbiornika mam na ON. Proste :icon_razz: Edytowane 14 Maja 2006 przez kris02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemol Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Nigdy się nad tym nie zastanawiałem (a może warto). Często na rezerwie dojeżdżałem na stację i różnie tankowałem; raz na przekręconej rezerwie, innym razem na ON. Tak więc wydaje się to być bez znaczenia. Ale kto wie?PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 przyjezdzasz na rezerwie, tankujesz do pelna dajesz na - onprzyjezdzasz na on i tankujesz - zostawiasz nic nie przekrecaszprzyjezdzasz na rezerwie tanukujesz za 10 zlotych - zostawiasz nic nie przekrecaszprzyjezdzasz na zamknietym :banghead: otwierasz :icon_razz:przypchales tankujesz do pelna dajesz na - onogolnie to tak sprawa wyglada :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 A ma to jakiekolwiek znaczenie skoro wiekszość kraników i tak jest podciśnieinowych...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Kranik mam zawsze ma ustawiony na RES. Polegam tylko na wskaźniku paliwa i liczniku dziennych przebiegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris02 Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Polegam tylko na wskaźniku paliwa Ale nie wszystkie 4T są w wskaźnik wyposażone :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Ale nie wszystkie 4T są w wskaźnik wyposażone :icon_razz: Jak kiedyś jeździłem ETZ, to najpierw kranik ustawiałem na ON, a potem na RES. Ale... W pewnym momencie, wyprzedzałem gościa i miałem na liczniku jakieś 100 km. Wtedy w najmniej odpowiednim momencie, skończyło się paliwo. Przełączyłem kranik na RES i po kilku sekundach, silnik normalnie pracował. Oczywiście z wyprzedzenia nici, a i dla silnika nie wiem czy to była dobra sytuacja, przełączać w biegu kranik. Od tamtej pory, pilnowałem przebiegu i odpowiednio wcześniej przełączałem na RES. A potem doszedłem do wniosku, że najlepiej cały czas mieć na RES i pilnować przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smoła Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 po przygodzie pod legnica gdzie musialem zostawic moto na autostradzie i 5km grzać piechotą na pobliską stację zawsze mam RES /jakoś zapomniałem że jak sie jedzie na pelnej mocy to wiecej paliwa bierze :icon_razz: / oczywiście przy tankowaniu ON przy okazji dziękuje państwu, którzy przewieźli mnie kawałek i użyczyli 5 litrowej butelki po wodzie i chłopakowi kierowcy tira który mimo iż nikt nie chciał sie zatrzymać i nawet mu nie machałem zatrzymał sie na środku autostrady i mnie podwiózł - WIELKIE DZIEKI I DO ZOBACZENIA NA DRODZE :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 A ma to jakiekolwiek znaczenie skoro wiekszość kraników i tak jest podciśnieinowych...??? To, czy kranik jest podciśnieniowy, czy nie, nie ma najmniejszego znaczenia dla sprawy korzystania z rezerwy. Pozwala jedynie "zapominać" o zamykaniu (pozycja OFF), bo na postoju paliwo nie będzie "zasilać" gaźników.Jeśli to komuś pomoże :buttrock: , tak na chłopski rozum:z kranika do baku wchodzą dwie rurki, krótka i trochę dłuższa (rozwiązań jest tyle, ilu producentów, chodzi ideę), przez które wpływa paliwo (przez kranik do gaźników). W położeniu ON otwarta jest dłuższa rurka i dopóki poziom paliwa w baku jest powyżej jej końca, jedziemy :banghead: W chwili, gdy poziom paliwa spadnie poniżej otworu dłuższej rurki, jeśli chcemy jechać dalej, trzeba przełączyć kranik na RES, wtedy otworzy się krótsza rurka i to przez nią popłynie dalej paliwo. Rezerwa, to jest właśnie ilość paliwa zawarta pomiędzy poziomem w baku wyznaczonym przez koniec dłuższej rurki i poziomem końca krótszej.Stąd wniosek, że przy tankowaniu nie ma znaczenia położenie kranika, nie wpływa to na ilość wlewanego paliwa :banghead: Nie ma też znaczenia, czy jeździmy na ON, czy na RES, poza tym, że jeżdżąc cały czas na RES pozbawiamy się szansy na naprawę skutków własnej sklerozy lub błędnych obliczeń :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris02 Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Od tamtej pory, pilnowałem przebiegu i odpowiednio wcześniej przełączałem na RES. A potem doszedłem do wniosku, że najlepiej cały czas mieć na RES i pilnować przebiegu. Nie jest najlepszym rozwiązaniem cały czas mieć ustawione na RES bo skończy ci się paliwo i nawet nie bedziesz wiedzial ze masz juz pusto. Po to jest ON żeby odpowiednio wczesniej przełaczyć na RES by uniknąć jakichkolwiek problemów. Jedyna metoda lookac co jakiś czas do zbiornika i na oko oceniać poziom beny, a i swoją drogą pilnować przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Nie jest najlepszym rozwiązaniem cały czas mieć ustawione na RES bo skończy ci się paliwo i nawet nie bedziesz wiedzial ze masz juz pusto. Po to jest ON żeby odpowiednio wczesniej przełaczyć na RES by uniknąć jakichkolwiek problemów. Jedyna metoda lookac co jakiś czas do zbiornika i na oko oceniać poziom beny, a i swoją drogą pilnować przebiegu. Raczej mnie nie to nie grozi. :icon_razz: Ciągle kontroluje przebieg i wskaźnik paliwa, czyli mam dwa niezależne wskaźniki.Staram się nie przekraczać 300 km przebiegu. Sprzęt pali 5-5,5 na sto.Stosuje metodę tankowania do pełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Nie jest najlepszym rozwiązaniem cały czas mieć ustawione na RES bo skończy ci się paliwo i nawet nie bedziesz wiedzial ze masz juz pusto. Po to jest ON żeby odpowiednio wczesniej przełaczyć na RES by uniknąć jakichkolwiek problemów. Jedyna metoda lookac co jakiś czas do zbiornika i na oko oceniać poziom beny, a i swoją drogą pilnować przebiegu.No tylko nieciekawie też zapomnieć o włączeniu na res...pare razy miałem tak przy wyprzedzaniu na MZ i nagle w połowie samochodu zaczyna dusić się i przerywac...nic miłego naszczęście nic z naprzeciwka nie jechało :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komalo Opublikowano 14 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. U mnie nie ma wskaźnika poziomu paliwa, więc polegam na rezerwie tzn. zawsze mam na ON i na RES przełączam kiedy ON się skończy. Zwykle jest to w okolicach 300 km. Na szczęście moto daje kilka km wcześniej znać, bo zaczyna mieć mniejszą moc, a na kilkaset metrów przed skończeniem paliwa zaczyna się dławić. I wtedy już wiem dokładnie, że musza przełączyć na RES. A jak już jest na RES to tankuję do pełna i przełączam na ON. I do przodu w siną dal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodzbb Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 a ja tam mam ciągle na res a stan paliwa obserwuje na wyświetlaczu :bigrazz: a w poprzednich motorkach trzymałem sie zasady że leje tyle ile potrzebuje... ( czyt. brak siana na paliwo ) :P Pozdro ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.