nufry Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Witam, kupiłem nie dawno etz 150, i mam problem z nią, sprawa wygląda tak, ze podczas jazdy motocykl gaśnie, trzeba się zatrzymać, zaciągnąć ssanie, i na ssaniu za 3-4 kopnięciem pali, trzeba potrzymać ja na ssaniu, żeby moc dalej podjechać, dzieje się to bardzo nie regularnie, nieraz po 3 km, nieraz po 20 :? Wyczyściłem gaźnik filtr powietrza i dalej to samo, dodam, ze gaźnik nie jest oryginalny, jest to jakieś polskie rzemiosło :/ ma ktoś jakieś pomysły co to może być ? ;> heh , nie miałem nigdy etz 150.. ale wydaje mi się, ze bardzo wolno schodzi z obrotów i nie wiem czy to normalne ze po 30 min stania moto musze je palić na ssaniu… jak odpalę, musze trzymać przez chwile na ssaniu, zanim się nagrzeje, to jest normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 wiec tak po pierwsze gaznik jak sam napisałes to nie oryginał przeznaczony do tego modelu czyli gaznik kwalifikuje sie do wymiany ! a powodem dolegliwosci jakich doznaje twoja mz-tka to prawdopodobnie wina złych dysz złego poziomu paliwa poprostu jedyną opcją jaka wchodzi w gre to wymiana gaznika na model przeznaczony do tego motocykla (poszukaj na allegro mozna za małą kase kupic dobrą używke) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 11 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 gaźnik to polskie rzemioslo produowany ponoc do etz 150.. :/ a jeśli to nie gaznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 zawsze można zainwestować : http://agmot.strefa.pl/sklep.php?s=ga%BCnik&k=11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 (edytowane) Piszesz, że wyczyściłeś gaźnik - to dobrze ;) ale czy przy okazji przedmuchałeś wszystkie dysze? i kanały?. Sprawdź jaki jest przepływ paliwa przez kranik- tam też możesz mieć filtr paliwa ( są różne typy kraników : jedne siateczkę mają w zbiorniku a inne w odstojniku kranika) musisz to sprawdzić i wyczyścić. Jeśli gaźnik bedzie czysty i przepływ paliwa przez kranik też ok. to musisz pobawić się w regulację gaźnika :1.Poziom paliwa ustawiasz odginając blaszkę przy plywaku (trochę to skomplikowane i musisz poradzić się użytkowników ETZ150)2. Potem pozostaje już tylko regulacja wolnych obrotów (takie dwie śrubki najczęściej po prawej stronie gaźnika) najpierw ustawiasz w/g serwisówki a potem doregulowujesz metodą prób i błedów tak aby uzyskać właściwe obroty. Najlepiej poświęcić na to wolne popołudnie i spokojnie jeżdżąc i na rozgrzanym silniku, krok po kroku tzn. po 1/4 a nawet po 1/10 obrotu w lewo, w prawo aż uzyskasz to co ci będzie odpowiadało. Jeśli i to nie przyniesie oczekiwanych efektów to pomóc może np. zmiana paliwa (może masz w zbiorniku jakiś szajs?)Zmiana świecy ( może zdycha?)Jeśli i to nie przyniesie rezultatów to pozostaje tylko remont silnika : wymiana simeringów, uszczelek, itd. .... itp. Aha jeszcze pisałeś, że wolno zchodzi z obrotów : często tak się dzieje gdy śruba ustalająca przepustnicę jest za bardzo wkręcona a co za tym idzie przepustnica "bez dawania gazu jest za wysoko"Może linka się zacina :D "Dzikie powietrze" przy nieszczelnościach "układu zasilania" też może dzwać podobne objawy. "Się rozpisałem" :biggrin: ale powodów takich "sensacji" może być wiele. I tylko spokojna i wnikliwa analiza (lub przypadek) mogą wyjaśnić to dziwne "zachowanie się" silnika w Twoim motorku. :eek:Powodzenia w "robocie" Edytowane 11 Maja 2006 przez Jack-Jawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 11 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Przedmuchałem dysze i kanały. Paliwo przez kranik przepływa super. Jaki jest poziom paliwa dla ETZ 150 ? jeśli by było cos zapchane to chyba cały czas by nie chciał jeździć, a on przejedzie z 10 km i jest dobrze, a nieraz po 3km przejechanych jest .źle… na ogol dzieje się tak przy 4 tys obrotów… Świeca wymieniona, paliwo kupione w orlenie… linka się nie zacina, zimeringi były wymieniane z 2 lata temu… hm… chyba walna mi zimering na wałku zdawczym bo wali mi olej stamtąd, czy to może mieć jakiś wpływ na to co się dzieje z motocyklem? hmm.. moocykl ma przejechane 12 tys od nowosci, silnik był raz rozbierany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rider41 Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 chyba walna mi zimering na wałku zdawczym bo wali mi olej stamtąd, czy to może mieć jakiś wpływ na to co się dzieje z motocyklem raczej nie ma to związku z objawami, które opisałeś czy to normalne ze po 30 min stania moto musze je palić na ssaniu… jak odpalę, musze trzymać przez chwile na ssaniu, zanim się nagrzeje, to jest normalne?tak powinno być Sprawdź, czy na gaźniku masz gdzieś symbole BVF 22 N2-2 - takie jest oznaczenie gaźnika do 150tki. Jeśli to nie jest model przeznaczony do tego moto, to lepiej zmień na właściwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 jak zawolno schodzi z obrotów to ma za ubogą mieszanke (za duzo powietrza) przynajmniej jest tak u mnie w simku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.