d8-vid Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Czy prawda jest to, ze jezeli do motocykla podamy naprawde goraca benzyne to moc silnika wzrosnie? A moze to tylko ulatwi rozruch w niskich temperaturach? Mozna by rurke miedziana wyzawijac wokol cylinda(ow) przez co nabierze temperatury ;pCo wy o tym sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Z tego co ja wiem to powietrze sie ochladza raczej. paliwo ogrzewa?? pierwszy raz slysze. Gdzie to znalazles?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 8 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Podgrzewajac ciecz (w tym wypadku benzyne) doprowadzamy do tego ze zaczyna szybciej parowac przez co zostaje latwiej rozprowadzana w komorze spalania a co za tym idzie uzyskuje sie wieksza moc. :)Nie slyszalem od nikogo... po prostu pytam. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 jest to całkeim sensowne, przecież część motocykli np yamaha dt i samochodów ma gaźniki z podgrzewaniem, chociaż podejrzewam, że nie zauważyłbyś efektów takiego owinięcia, może bardzies spadłoby spalanie, temt ciekawy pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 podgrzewanie gaznikow bylo na duza skale uzywane w starych samolotach aby nie zamarzaly (gazniki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 8 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 (edytowane) W pierwszych modelach Yamahy XJ 600 byly podgrzewane gazniki ale to chyba mialo za zadanie tak jak pisales zapobiegac zamazaniu benzyny ;p A co jesli paliwo doprowadzimy do np 60-70stopni... na 100% ulatwi to rozruch. Edytowane 8 Maja 2006 przez d8-vid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 hehe gsy mają bak nieizolowany nad silnikiem- przez co paliwko jest podgrzewane (heh powietrzak,więc ciepełko daje solidnie). za to hayabusa ma izolację- pod bakiem jest folia izolująca,zeby paliwko się nie podgrzewało. japońce pewnie wiedzą,co robią,więc moze zimne paliwko lepsze :) :wink: poza tym ciepłe ma mniejsza gęstość,więc mniej trafi do komory spalania...teoretycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 8 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Japonce moze sie boja dac gorace paliwo do hayabusy bo wiedza ze grozi to 200% przyrostem mocy :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 poza tym ciepłe ma mniejsza gęstość,więc mniej trafi do komory spalania...teoretycznie. eee no nie byłbym taki pewien, co ci szybciej przez dzyszę wyleci: takie gęste, czy rzadkie, rzadkie chyba jednak szybciej jak np olej i woda(podziurkuj utelke i zrób doświadczenie :wink: ). A co do parowania paliwa, to do kaszla było takie ustrojstwo zwane parownikiem, które zamiast od razu do dolotu, kierowało paliwo z dyszy wolnych obrotów prosto na gorącą część głowicy i dopiero potem do dolotu, powiem, że silnik znacznie lepiej reagował na ruch gazem w zakresie niskich obrotów i palił mniej (sprawdzone osobiście przeze mnie, latało sie kiedyś bobem :) ) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 ta podgrzewnie paliwa daje nam:mniejsze zuzycie lepszą reakcje na gazleszpa regulacje i defakto zmniejszenie mocy :wink: dlatego w samochodach rajdowych etc paliwo chlodzi sie :) zeby go wiec wplynelo i zrobilo weksze bum :cool: Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 W pierwszych modelach Yamahy XJ 600 byly podgrzewane gazniki ale to chyba mialo za zadanie tak jak pisales zapobiegac zamazaniu benzyny ;p A co jesli paliwo doprowadzimy do np 60-70stopni... na 100% ulatwi to rozruch. xj-ki maja gazniki wysoko nad cylindrami przez co sa bezposrednio narazone na wplyw czynnikow atmosferycznych i pedu powietrza jest gumowa oslona i podgrzewanie gaznikow we wczesniejszych modelach olejowe co nie mialo wplywu na rozruch zimnego silnika pozniej podgrzewacze elektryczne watpie zeby podgrzane paliwo powodowalo odczuwalny wzrost mocy Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokoko Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Był już podobny temat z którego wynikało, że zimniejsza benzyna działa lepiej na silnik z tego względu ze jest większa różnica temperatury i wtedy większe boom :wink: jeżeli cos pokręciłem poprwacie mnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.