Skocz do zawartości

Biegi


Rekomendowane odpowiedzi

No i wiadomo 1 ze sprzeglem a reszte biegow wrzucacie ze sprzeglem czy bez? Ja wrzucam kazdy bieg ze sprzeglem jednak kolega z F3ką mowi ze lepiej zebym zmienial je bez sprzegla a jedynie uzywal je podczas redukcji. Jak to wkoncu jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wiadomo 1 ze sprzeglem a reszte biegow wrzucacie ze sprzeglem czy bez? Ja wrzucam kazdy bieg ze sprzeglem jednak kolega z F3ką mowi ze lepiej zebym zmienial je bez sprzegla a jedynie uzywal je podczas redukcji. Jak to wkoncu jest ?

 

 

Witam. Ja zmieniam z 1 na 2 ze sprzęgłem bo gdy to robię bez to szarpie motocyklem. Resztę biegów w górę wrzucam bez sprzęgła. Robię to tak – napieram lekko na dzwignię zmiany biegu i wykonuje szybki ruch nadgarstkiem odejmując lekko gazu ( to jest dosłownie na milimetry ruch manetką ). Bieg wskakuje sam i motocykl nic nie szarpie , nawet nie drgnie. Miedzy 2 a 3 jest tylko głośny klik. Im wyższy bieg tym łatwiej wchodzą.

 

Redukcje wykonuję ze sprzęgłem i z przegazówką. Wciskam sprzęgło , bieg w dół , w tym czasie szybki ruch nadgarstka tak żeby obroty zwiększyły się trochę i puszczam sprzęgło. Motocykl wkręca się na wyższe obroty bez szarpnięć. Ogólnie chyba w redukcji chodzi o to żeby przed puszczeniem sprzęgła wkręcić silnik na takie obroty , jakie by miał przy prędkości jaką jedziemy na niższym biegu. Cała operacja redukcji trwa około 0,5 sekundy.

 

 

Ale poczekaj na wypowiedz kogoś kto na pewno wie jak się to robi. Bo ja pierwszy sezon ( 1700 kamehame nawinięte :icon_exclaim: ) ... i mogę pisać głupoty :cool: ( dlatego to napisałem żeby ktoś mnie ewentualnie poprawił ! )

 

PS. Gdy jadę z pasażerem to czuje ze podczas przyspieszania i zmiany biegu trochę nim rzuca. Ja nic nie czuję i wszystko gładko wchodzi a jednak pasażer się gibie i czasem mi wytnie byka w kask :biggrin: Szczególnie jak zmieniam z 1 na 2. Czy to normalne ? ( jak przyspieszam a przed zmiana biegu przestanę przyspieszać i trzymam równe obroty na chwilkę to pasażer siedzi i się nie kiwa :clap: )

Edytowane przez Nab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość skrzyń w motocyklach przystosowana jest do wbijania biegów bez sprzęgła, co ma zaoszczędzić czasu... choć nie zawsze zaoszczędza. (bo przy sprzęgle można w ogóle nie odejmować obrotów.. ale to inna historia... raczej nie na ulice)

 

Motocykl wyposażony jest w mokre sprzęgło, które można "popiłować" i można jeżdzić na półsprzęgle, co jest nie do przyjęcia w suchych...

 

Generalnie, to zapinanie biegów zależy do obrotów silnika i od tego jak bardzo przyspieszasz, czyli jak bardzo jest obciążona skrzynia biegów...

 

Do jazdy "turystycznej z zacięciem sportowym" (bo tak trzeba nazwać jazdę ścigaczami)... najlepszym rozwiązaniem jest tak jak to wcześniej napisaliście pomaganie sobie sprzęgłem (bo po to jest i nic mu się nie stanie).. dosłownie delikatne odciążenie skrzyni przez delikadne wciśnięcie sprzegła (1-2 palcami dosłownie deczko).. i to już da poślizg sprzęgłu i skrzynia nie dostanie w kość i zmiana będzie płynniejsza...

 

(hamulec i sprzęgło powinno się obsługiwac dwoma palcami... no przy ruszaniu i zatrzymywaniu to już cała dłoń do sprzegła)

 

Przy redukcjach raczej zawsze się używa sprzęgła... ale to też zależy od prędkości, obrotów i tego, czy zrzucamy bieg, by bardziej się rozpędzić, czy by się zatrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dosłownie delikatne odciążenie skrzyni przez delikadne wciśnięcie sprzegła (1-2 palcami dosłownie deczko).. i to już da poślizg sprzęgłu i skrzynia nie dostanie w kość i zmiana będzie płynniejsza...

 

 

Przy redukcjach raczej zawsze się używa sprzęgła... ale to też zależy od prędkości, obrotów i tego, czy zrzucamy bieg, by bardziej się rozpędzić, czy by się zatrzymać.

 

A przy redukcji to należy wciskać sprzegło do konca czy też tylko częściowo ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tylko ze sprzęgłem ale w mojej babci inaczej ciężko :).

A nawet gdy wskakuje na jakiegoś japońca to i tak używam sprzęgłą - kwestia przyzwyczajenia :wink:

 

A jak sie ma sprawa jeśli chodzi o trwałość skrzyni przy zmiane bez sprzęgła?

 

Pozdrawiam ALL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...