Skocz do zawartości

Kawasaki ZXR 750 praca na wolnych obrotach?!


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w Kawasaki ZXR 750 h1 rok.'89 Kiedy zapalam motor to muszę podtrzymać manetkę gazu lub podciągnąć ssanie bo moto pracuje chwilę stabilnie a zachwilę jak popuszczę manetkę gazu to obroty spadaja i gaśnie(te same objawy przy ciepłym i zimnym silniku).Jednym słowem musze mu przygazowywać - wtedy pracuje OK.Natomiast kiedy mu podkręcę na wieksze obroty "pokrętło z linką pod bakiem" pracuje na np.1,5 tyś obrotów i jest OK - nie gaśnie,ale problem jest wtedy taki ,że nie schodzi z obrotów odrazu tylko po dłuzszej chwili - tak jakby sie zawieszał na wyższych obrotach.Sprawdzałem linkę od "gazu" i na końcu linka jest troszkę luźna a kiedy ją naciągnołem(zlikwidowałem luz linki) to wtedy dzwignia od gazy przy silniku nie odbija.Prosze o pomoc w tej sprawie.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO do schodzenia z obrotów to wydaje mi się że masz lewe powietrze, to raz

dwa, to masz dysze wolnych obrotów przypachaną.

Trzy, wolne powinny być chyba koło 1000, o ile się nie mylę. 1500 to za dużo.

 

Tak czy tak, musisz wytargać i wyczyścić porządnie gaźniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000-1200 obrotów na zimnym

 

1200-1500 przy nagarzanym silniku, (mogą trochę falować)

 

Znalazłem taką informację w "Świecie Motocykli".

Ponoć dotyczy większości Kawa czterocylindrowych z lat 90-tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś opiszę jak przeczyścić gaźniki.Wiem jak je ściągnąć ale jednak sam opis co do czego przydałby się.A co do lewego powietrza to jeden gostek słysząc silnik też to mówił o lewym powietrzu.Opiszcie proszę to bardziej szczegółowo - może ktos ma serwisówkę do tego modelu Kawasaki ZXR 750 h1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle serwisówki w tym ZXR wolne obroty powinny być w granicach 950-1050. Ja uważam że do 1200 to jeszcze mogą być. A co do obrotów na zimnym silniku, to do tego jest ssanie żeby nie zgasł, obroty powinny być ustawione do ciepłego, a nie zimnego silnika

 

LEwe powietrze masz wtedy gdy przepuszczają Ci łączenia na krućcach ssących( łaczenie gaźnik-cylinder), musisz sprawdzić ich stan, zaciśnięcia opasek itd, łaczenia przy cylindrze.

Co do czyszczenia gaźników to poszukaj w archiwum, było to dosć dobrze opisane, a ja mógłbym namieszać niepottrzebnie

Edytowane przez toowdie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem typowy dla tego modelu i był juz rozpisany na tym forum. Czyszczenie gażników nic nie da! Problem leży w głowicy, a dokładniej jakości zaworów ssących. Na 80% są juz one zgruzowane i remont głowicy Cię nie ominie. Problem ten powoduje opory pracy na wolnych obrotach, użytkownik próbuje je zniwelować poprzez podkręcenie poziomu obrotów (uchylenie przepustnic). Tu pojawia się kolejny problem Kawy, menewr ten powoduje ustawienie gazników w tzw. strefie przejściowej gażników, pomiędzy wolnymi obrotami, a średnim ich zakresem, stąd wolne schodzenie z obrotów. Coś podobno pomaga zastosowanie gażników od innych motocykli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem ze swoją kawą gpz 500. I powiem tak, czyszczenia prawdopodobnie nic Ci nie da bo juz robilem to wiele razy. BA!! probowalem nawet przemieniac miejscami cewki, membrany itd. NIC TO NIE DAJE, ABSOLUTNIE NIC!!! Ostatnio bawilem sie poziomami paliwa w komorach pływakowych i synchronizacją. I już są troszke lepsze efekty, ale to tylko troszke. Widze ze bede musial glowice sciągac bo juz mnie to wszystko powoli zaczyna dobijać, to czyszczenie gaźników i regulacje wszelakie!!!!!!!!!!!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na szybko to powiem że miałem ten sam problem w ZXR750 doraźnie pomagała regulacja gaźników

ale potem się wkurzyłem i zamontowałem gaźniki od zx9r i było juz wszystko cacy

PS takie gaźniki kupiłem za 150zł na bazarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem to 3 lata temu z tego co wiem sprzęt do dziś lata na tych gaźnikach

już dokładnie nie pamiętam jak to z tym montażem chyba była trzeba coś przerobić ale nie wielkiego bo robiłem to sam

zdaje mi się że to było od rocznika 95 ja miałem te co na środku mają tą śrubkę od regulacji obrotów

kiedyś już o tym piasłem na foru ale chyba jux nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...