Skocz do zawartości

Jaka oponka na przod by pasowala do tylnej?


Gość alalala333
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość alalala333

Napisal mi ktos sprzedajacy opony, ze do motocykla jaki bede posiadala (dwusow, 31KM) zalecane sa przez producenta opony radialne. Z tylu zostala zalozona opona bridgestone bt 020 (ona nie jest radialna tak?), a na przod radialna kosztuje prawie 500zl. Pytanie wiec brzmi, czy to chwyt marketingowy czy taki typ opon moze byc jakos uzasadniony (w koncu to nie ma 100KM - chyba ze chodzi o cos innego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość alalala333

Napisal mi ktos sprzedajacy opony, ze do motocykla jaki bede posiadala (dwusow, 31KM) zalecane sa przez producenta opony radialne. Z tylu zostala zalozona opona bridgestone bt 020 (ona nie jest radialna tak?), a na przod radialna kosztuje prawie 500zl. Pytanie wiec brzmi, czy to chwyt marketingowy czy taki typ opon moze byc jakos uzasadniony (w koncu to nie ma 100KM - chyba ze chodzi o cos innego).

 

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alalala333 nie kombinuj za wiele. Z tyłu masz dobrą oponkę, to na przód załóż ten sam model. Oponki są tak robione, żeby moto chodziło na komlecie najlepiej. Można dobrać coś innego. Nawet z innej rirmy, tylko po kiego ryzykować?

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość alalala333

alalala333 nie kombinuj za wiele. Z tyłu masz dobrą oponkę, to na przód załóż ten sam model. Oponki są tak robione, żeby moto chodziło na komlecie najlepiej. Można dobrać coś innego. Nawet z innej rirmy, tylko po kiego ryzykować?

 

Pozdrówka

 

No bo nie mozna nawet dostac na przod tego samego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sport demon pirelli kosztuje ~350 zl, w tej chwili z przodu mam dunlop sportmax , ale jest juz do wymiany. Czy bedzie istotna roznica w walorach jezdnych pomiedzy tymi oponami. Rowniez nie jestem Krolowa nafty i powyzej 400 zl nie bedzie mnie stac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sport demon pirelli kosztuje ~350 zl, w tej chwili z przodu mam dunlop sportmax , ale jest juz do wymiany. Czy bedzie istotna roznica w walorach jezdnych pomiedzy tymi oponami. Rowniez nie jestem Krolowa nafty i powyzej 400 zl nie bedzie mnie stac.

 

Do Twojego moto producenci zalecaja opony radialne i tego bym się trzymał. Najtańszy będzie chyba Continental Conti Force (420 PLN w detalu), jest jeszcze Pirelli Diablo 110/70R17 w indeksie H (czyli do 210 km/h) za 400 PLN lub to samo w indeksie W za 587 PLN.

 

Od podanych cen dostaniesz u mnie 5% rabatu dla forumowiczów i wymianę gratis jak wpadniesz do W-wy :icon_twisted:

 

 

Co do zakładania opon radialnych/diagonalnych to najważniejsze nie mieszać ze sobą typów opon (przód diagonal a tył radial i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zbycho

Bridgestone BT020 zdecydowanie jest oponą radialną, "noszę" ją z tyłu w rozmiarze 180/55/17 i z przodu 120/70/17. Nie zalecam dawnia przodu z innej marki, mogą być nieprzyjemne sensacje. W XJR'ze mam tył jak wyżej i przód z Dunlopa D207, na suchym wszystko działa poprawnie, na mokrym dupa blada. Pomogło ciut wyższe ciśnienie w oponach ale czuję się bardzo niepewnie na tym zestawie.

Czyli ... Bridgeston'y z Bridgeston'mi, Dunlopy z Dunlopami i tak dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh,weroce do domu to sprawdze co tam z tylu siedzi...co do firmy continental to mam mieszane uczucia,bo mialam w aucie....szajs nieziemski..dziekuje wam wszystkim za informacje.

normalnie pewnie bym sie nie dowiedziala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do firmy continental to mam mieszane uczucia,bo mialam w aucie....szajs nieziemski..

 

Continental Continentalowi nie równy - w aucie ujeżdżałem PremiumContact'y i SportContacty, obecnie mam Michelin Pilot Primacy i nie dorastają Conti do pięt (szczególnie na mokrym). Natomiast wiem że np ContiEcontact to straszne badziewie ;)

 

Wracając do tematów dwukołowych to ContiForce jest twardszą gumą i jeśli zależy Ci na maksymalnej przyczeponości a trwałość ma mniejsze znaczenie to polecam coś innego (np Conti RoadAttack lub nowość na ten sezon - SportAttack).

 

@Zbycho - mieszanie bieżników to rzeczywiście nie najlepszy pomysł (z tego powodu sprzedałem swojego Continentala z przebiegiem 2000km i założyłem komplet Pirelli) ale wiemy jakie mamy zarobki a jeździć trzeba :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, no najlepiej zeby przyczepnosc byla jak gumy do zucia do swzkolnej lawki,a wytrzymalosc kapci mojej babci(10lat nosi :icon_twisted: ).....jestem troche w kropce...bo juz troche zglupialam z tego wszystkiego:))))....swierzak jestem,wiec boje sie o bezpieczenstwo,ale z drugiej strony nie chce co sezon zmeiniac laczka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość alalala333

Continental Continentalowi nie równy - w aucie ujeżdżałem PremiumContact'y i SportContacty, obecnie mam Michelin Pilot Primacy i nie dorastają Conti do pięt (szczególnie na mokrym). Natomiast wiem że np ContiEcontact to straszne badziewie :D

 

Wracając do tematów dwukołowych to ContiForce jest twardszą gumą i jeśli zależy Ci na maksymalnej przyczeponości a trwałość ma mniejsze znaczenie to polecam coś innego (np Conti RoadAttack lub nowość na ten sezon - SportAttack).

 

@Zbycho - mieszanie bieżników to rzeczywiście nie najlepszy pomysł (z tego powodu sprzedałem swojego Continentala z przebiegiem 2000km i założyłem komplet Pirelli) ale wiemy jakie mamy zarobki a jeździć trzeba :D

 

Ale powiedzcie mi co mam zrobic skoro z tylu jest prawie nowa opona a tego modelu nie ma na przod w rozmiarze ktory potrzebuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...