Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie mojego GSa 95r.


Waldi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zaobserwowalem dziwne rzeczy ktore sie dzieja w GSie. Raz mi dwojka wyskoczyla i zeszla na jalowy a dzisiaj natomiast jadac na 4 przy 6 tys. zawyl jak by na luz wszedl po czym puscilem manetke i spowrotem wskoczyl i jechal. Raz mi sie to zdazylo ale bardzo zaniepokoilo. Czy cos sie dzieje ? Dodam, ze wymienialem olej na polsyntetyk 15W50 a byl Castrol 10W40 chyba syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz mi z 2 wskoczylo na luz to ok da sie zrozumiec, ale na 4 jechalem i nagle odkrecam gaz a tu zawyl poczym znowu zalapal. Czy napewno to nie jest jakis defekt ?

 

mhmm też tak miałem- dokładnie 3x. dopiero w tym roku się pojawiło... (3x na nieco ponad 1000km nakręcone- wszystko w niedzielę w dość długiej i ostrej trasie)...

 

zdaje się,ze tuz po wrzuceniu biegu- po puszczeniu sprzęgła- zupełnie jakby sprzęgło trzymało jeszcze chwilkę po puszczeniu klamki...

 

ps dodam,ze nic nie trzeba z tym robic- sprzęgło jakby samo puszczało po chwili...z resztą wszystko działo się tak szybko,ze zdązyłem tylko spojrzec na obrotomierz i to zauwazyć...

Edytowane przez awful
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek Kulik na swoich kursach, podczas jazd GS'em uczy, iż biegi należy zmieniać w sposób niegrożący wycięciem zębatek w skrzyni, co w tym motocyklu podobno się zdarza. Otóż noga wbija bieg z wyczuciem, ale do oporu na dźwigni skrzyni biegów, POTEM ręka puszcza sprzęgło, a dopiero POTEM noga wraca z dźwigni zmiany biegów. Na GS'ie nigdy jeszcze nie jeździłem, ale wierzę, że "w tym szaleństwie jest metoda" i stosuję owy sposób w moim Uralu, w którym (co prawda jeszcze przed wymianą kłów w krzyni) wyskakiwał ostatni - czwarty bieg, a międzyluzy miałem co każdy bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Mnie co prawda nikt tego nie uczyl, ale jak sobie przypomne, to tez to stosuje :biggrin:. Jakos sam do tego doszedlem :icon_mrgreen:.

Ponadto, moja skrzynia strasznie glosno pracuje i znalazlem sposob, na jej cichsze zachowanie. Otoz naciskam na dzwignie zmiany biegow JEDNOCZESNIE z wciskaniem sprzegla, a nie PO. Cos jakby posredniego miedzy zwykla zmiana biegow, a zmiana bez sprzegla. W ten sposob skrzynia nie wydaje z siebie tak glosnego halasu przy zmianie przelozen...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Mnie co prawda nikt tego nie uczyl, ale jak sobie przypomne, to tez to stosuje :icon_mrgreen:. Jakos sam do tego doszedlem :rolleyes:.

Ponadto, moja skrzynia strasznie glosno pracuje i znalazlem sposob, na jej cichsze zachowanie. Otoz naciskam na dzwignie zmiany biegow JEDNOCZESNIE z wciskaniem sprzegla, a nie PO. Cos jakby posredniego miedzy zwykla zmiana biegow, a zmiana bez sprzegla. W ten sposob skrzynia nie wydaje z siebie tak glosnego halasu przy zmianie przelozen...

 

Pozdrawiam

 

moje wchodzą ciuchutko i bez zgrzytów :biggrin:.z errorów, jak dotąd, tylko parę razu udało mi się nie wrzucić 2jki po 1ce :icon_mrgreen:... wrzucałem luz...ale ostatnio się wkurzyłem i zwracam uwagę przy przejsciu z 1 na 2 i nie ma problemu. za jakiś czas będę zwracał uwagę automatycznie :icon_mrgreen:...

 

jak się pamięta o rozklejeniu sprzęgła dojezdzając do świateł- to 1 tez wchodzi czysto, cicho i pewnie...na dodatek bez szarpnięć...

 

 

ww problem pojawił się raczej na wyzszych biegach- coś koło 4-5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie denerwuje tylko zmiana z 1 na 2- taki charakterystyczny "klap" ( nigdy nie zdarzyło sie zeby np. wyskoczył bieg czy coś podobnego - ale ten charakterystyczny trzask z jedynki na dwojke jest-jak np. redukuje to wszystko bezgłośnie pracuje! Początkowo się martwilem ze cos nie tak.. ale podobno to normalne( nawet nie moge dojsc czy to hałas ze skrzyni biegów czy to gdzieś okolice łańcuch-zębatka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzis sie nauczyłem w GSie zmieniac biegi beztrzaskowo - da sie. Lekko wciskam sprzeglo, troche ujmuje gazu i wkładam buta pod dzwignie (odpowiednio nisko sobie ustawiłem) - przy odpowiednich obrotach wchodza super, bez szarpniec itp. Bede to praktykował dalej

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...