GaCek Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Mam ciągły problem z przednim zawieszeniem w Junaku konkretnie to chodzi że motor ściąga na boki bardzo ciężko utrzymać go w prostej lini w trakcie jazdy i do tego ciągłe luzowanie się półek odczuwalne na wybojach. Mniej więcjej wiem co jest tego przyczyną.Zauważyłem ostatnio że mam pekniętą jedną (dolną) miske w ramie. Oczwiście nabyłem już nowy komplet misek do ramy. I tu zaczyna się moje pytanie jakiego rozmiaru powinny iść kuli?? Jak ktoś wie dokładny wymiar z dokładnością 0,01 to prosiłbym o podanie. Mniej więcej wiem jaki to wymiar ale chciałbym zasięgnąć opini innych osób. Oryginalne kulki z pewnością przylatały już swoje wiec nie chcem wzorować sie kupując nowe. Prosiłbym o możliwie szybką pomoc, ponieważ zbliża się zlot a ja Junakiem w takim stanie to napewno nigdzie nie wyrusze. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapek Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 nie bardzo pamiętam jak jest w junaku alenie dało by rady tam dorobić jakiś kielonków pod łożysko stożkowe???heja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Widze że jest problem z wymiarem kulek. ZAPEK nie chcem kombinować z żadnymi innymi łożyskami bo wiem jak to się kończy. Ciągłe chodzenie po sklepach w poszukwaniu odpowiednich łożysk i wątpie czy dostałbym takie łożyska jaki są mi potrzebne (stożkowe). To nic jakoś może dobiore te kulki.A pozatym mam Junak oryginalnego więc chcem żeby tak zostało. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekk Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 mnie podeszły kulki z łożysk od ruskiej pralki wiatki ale dokładnego wymiaru nie podam bo nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepik Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Myślę, ze z doborem łożysk stożkowych nie miałbyś większych problemów, a na pewno skończylyby się kłopoty z łożyskowaniem przodu. No chyba, że masz Janka w oryginale - to wtedy inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 czeeee Dokladny rozmiar to 1/4" , do dostania w kazdym wiekszym sklepie z łożyskami . Potrzebne Ci bedzie 40 szt . pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Bartekk wiesz to nie sztuka wsadzić używane kulki. :banghead: Jak już mam nowe miski to i przydałoby sie wsadzic nowe kulki. Tak Junak jest 100% oryginał, no może nie takie całkiem 100% bo nowy lakier i te sprawy, ale mechanicznie to tak czyli iskrownik prądnica i te sprawy. 1/4'' po perzetłumaczeniu na polski to wynosi 6,36 mm. Ok dzieki. A jeszcze jak mocno powinna być dokręcona nakrętka półek?? Bo słyszałem że to ma też znaczeni na to czy będzie motor ściągało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 czeeee Do oporu minus 1/3 obrotu , w wiekszosci przypadków po takim dokreceniu jest ok . Jezeli bedzie zle to metoda prob i bledow az osiagniesz takie napiecie lozysk ze kiera bedzie sie obracac lekko i bez zaciec ale i bez luzu .. w sumie łatwo znależć taki punkt wiec nie powinno byc problemu :banghead: Z rozmiarem kulek to jest tak ze idac do sklepu lepiej powiedziec im rozmiar w calach bo niby taka rozmiarowka jest przyjeta . pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 OK dzięki. Wczoraj i dzisiaj już skończyłem cału motor znaczy rozebrałem cały przód z wymianą misek i ponownie złożyłem. Przyjechałem się i jak narazie to wszystko jest OK. Ale jak będzie dalej to się okarze. Jestem troche przeczulony na punkcie togo przodu a to chyba dlatego ze miałem ciągłe kłopoty z nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Stożkowe łożyska w główce ramy starczą na całe życie Junaka albo i Twoje, np. w kołach samochodowych wytrzymują kilkadziesiąt tysięcy km. Przeróbka jest bardzo prosta. Jeśli chcesz jednak kulki to ćwierć cala, czyli 6,35 mm. W sklepie z łożyskami kupisz luzem, kosztują grosze /dosłownie/. Jak chcesz lepsze to proś w wyższej klasie dokładności, idąc dalej za ciosem sprawdź dokładnie stan bieżni w miseczkach i równoległość misek. Kasowanie luzów i niedokładności w łożyskach sterowych poprzez mocne, ciasne dokręcenie nie jest dobrym rozwiązaniem bo motocykl źle się prowadzi i ma tendencje do wężykowania. pzdr, Pastor. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Dzieki za rady. Jak narazie przód trzyma się dobrze. Mam jeszcze pytanie z innej beczki ale odnośnie Junaka. Niechcem zasmiecać forum więc pisze tu. Może to pytanie zabrzmi śmiesznie dla niektórych no ale cóż kto pyta nie błądzi. Mam oryginalną nieprzewijaną pradnice w Junaku (6V) i czy powinna dawać światło na żarówki bez udziału akumulatora? Jednym słowem brak aqu. Czy jednak aby były światła powinien być akumulator,który to daje prąd na światła a prądnica następnie daje prąd na doładowanie akumulatora?? Juz troche motam sie w tym więc pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Oryginalnie pradnica JUNAKA jest pradnica obcowzbudna, w zwiazku z tym potrzebuje ona do wzbudzenia zrodla pradu pochodzace z akumulatora. U mnie ma juz przewinieta i porzadnie zrobiona pradnie i co ciekawe wzbudza sie samoistnie, przy troszke wiekszych obrotach ale samoistnie, przyczyny tej dopatruje sie w silnym namagnesowaniu stojana jeszcze kiedys kiedy z nia ostro walczylem :D Dobra rada jest taka odemnie wynikajaca z nabytej w tej walce jakze nierownej notabene :D iz na pradnice junakowska nalezy chuchac i dmuchac gdyz jest bardzo wrazliwa na spalenie i dlatego bez dobrego aku i regulatora balbym sie na niej jezdzic.... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepik Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 W sprawnej instalacji prąd do odbiorników płynie z prądnicy, natomiast do aku tylko wtedy gdy jego napiecie spadnie poniżej granicy ustawionej na wyłączniku prądu zwrotnego, który to jest nieodłączną częścią kazdego regulatora napiecia. U mnie w Awo wszystko świeci bez akumulatora, ale tam jest prądnica samowzbudna, a jeżeli w Janku jest obcowzbudna (tego nie wiem, nie znam dobrze Junaka), tak jak pisze MOC, to faktycznie bez zewnętrznego źródła prądu nie wzbudzi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Włąsnie oto mi chodziło.Umnie sprawa wyglada tak. Mam prąd z prądnicy na światła bez akumulatora, czyli wychodzi z tego że jest samowzbudna. I jeszcze co zauwazyłem to, że przy jeździe na dużych obrotach silnika prądnica daje taki duży prąd że potrafi popalić żarówki (w trakcie dłuższej jazdy). Nie wiem na 100% czy to ona pali mi żarówki czy jednak pojawia się okresowo jakieś zwarcie. Czy to możliwe żeby oryginalna, nieprzewijana pradnica dawała taki "zabójczy" prąd?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepik Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Mimo wszystko nie powinieneś jeździć dłużej bez akumulatora. Jest on częścią instalacji pojazdu i bez niego mogą dziać się właśnie takie rzeczy. Zamontuj akumulator i zobacz wtedy jak się istalacja będzie sprawowaćBaterie 6V 8Ah do weteranów (o podstawie kwadratu) widziałem na Allegro za 56zł. Nie jest to więc duży wydatek.jak już będziesz miał wszystko na swoim miejscu to napisz jak działa. Jeżeli sytuacja będzie się powtarzać to będzie sprawa regulatora napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.