davgor Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 witam, chce kupic taką właśnie cb 500, ale zastanawia mnie fakt uszczelnienia tej pokrywy silikonem zamiast uszczelką(?). moto jest prosto z niemiec(1 wlaściciel), co jest tym bardziej dziwne. czy chodzi o wymiane łańcucha sprzęgłowego(przy jakim przebiegu się go wymienia?). Druga sprawa jest taka, że lagi od przedniego widelca są wysunięte 3cm ponad poziom górnej połki, dziwne to troche. napiszcie co myślicie.pozdrawiam i do zobaczenia na trasie! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EEEmm Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Witam! z tego co wiem w CB 500 nie ma łańcucha sprzęgłowego - jest tam tylko mały łańcuszek zasilający pompę olejową , sprzęgło jest połączone z wałem na zębatki. biorąc fakt że jest to 99 r. raczej nie powinno być nic robione lub wymieniane- zależy jeszcze jaki ma przebieg - może coś ze sprzęgłem było ale to może oznaczać że sprzęt był katowany - jeśli chodzi o lagi to albo ktoś obniżał w ten sposób motocykl albo to jakaś rzeźba z nieorginalnymi rurami co oznacza dzwona motocykla. przy zakupie weź lepiej jakiegoś doświadczonego motocyklistę a najlepiej mechanika bo to może być mina. Ja mechanikiem nie jestem ale dla mnie jeśli coś było silikonem smarowane to oznacza kłopoty. Zaczekaj jeszcze na wypowiedzi bardziej doświadczonych z 4um. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Mogło być sprzęgło znieniane. A motocykl zazwyczaj opuszcza się na lagach ze względu na niski wzrost kierowcy - to najprostsza metoda obniżenia siedzenia. A że jest złożone na silikon, a nie na uszczelkę nie świadczy o tym że sprzęt był katowany. Co to ma do rzeczy? Był rozbierany, ale jeszcze nie oznacza to katowania. Jak położony jest ten silikon (to tez świadczy o wykonawcy). Najważniejsze jak silnik pracuje, czy jest prosta rama, czy dobrze się prowadzi, jak był serwisowany (czy sa na to jakies dokumenty, kwity, faktury, wpisy w książce serwisowej - wiele to mówi o przeszłości motocykla). Inna sprawa - podaj przebieg i rocznik motocykla (zobacz przyklejony post w tym dziale). Jak mamy Ci pomóc jak nie wiadomo nawet tych podstawowych informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davgor Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 cześć, rocznik podałem w temacie:), 1999, przebieg deklarowany to 30 tys.ale ma już na przykład wyrażne ubytki na tarczach, (nie wiem czy przy tym przebiegu tarcze są juz lekko zużyte?), poza tym motor stał na powietrzu dłuższy czas. Właścicielem -w briefie-jest osoba z 1952r. Zabierak gumowy w tylnej zębatce jest ok z czego wnioskuję że nie była ostro jeżdzona.Jak chodzi o lagi to sprawdzę co znajduje sie pod mocowaniami półek_czy aby nie ma tam pęknięć czy wgnieceń.silikon jest położony równo(kolor zielony)cienką ledwo zauważalną warstwą, handlarz zapewnia że wszystko jest w najlepszym porządku. silnik chodzi bardzo przyzwoicie , bez żadnych stuków czy klekotów, jest suchy.nawet na małej ilości obrotów (700) chodzi równo.jazda próbna nie wykazała żadnych negatywnych tendencji. Mimo to dziwi mnie, że motor jest z niemiec a ktoś silkonem uszczelniał silnik zamiast kupić nową uszczelkę.tu jest link to tego motorka: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=98358297 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EEEmm Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Oczywiście Pawle ze jeśli coś było składane na silikon to nie świadczy o tym że sprzęt katowany... ja nic takiego nie napisałem . Napisałem że coś ze sprzęgłem mogło być ale to zależy od przebiegu lecz raczej jeśli chodzi o rocznik to nie powinno być robione a jeśli było robione to raczej sprzęt ma duży przebieg lub był katowany - nie często się zdaża chyba żeby coś się popsuło ot tak sobie ( biorąc pod uwagę rocznik ) aczkolwiek mogło - więc tu faktycznie zgadzam się z tobą że by się perzydały jakieś dokumenty tych naprawA jeśli o silikon chodzi to jeżeli można bez a ktoś składa na silikon to oznacza wg mnie że robił fuszerkę a fuszerka to kłopoty. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davgor Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 oglądałem już z 10 motocykli pod kątem zakupu. niestety każdy "coś ma", ten egzemplarz oprócz tego silikonu i obniżonych połek w zasadzie jest do małego odczyszczenia i tyle. Sprzedaje to gość, który prowadzi też serwis. Trochę człowiekowi cierpliwości nie starcza żeby kupić motor w naszym kraju, nawet jeśli dysponuje 10kzł. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aristo6 Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Hej Ja w Hondzie NX 650 tez mam patent z zielonego siliconu od strony sprzegla. I zrobili to tez w Niemczech. Sprzet dochodzi do 24 tys km i ludzie, ktorzy ogladali go w serwisach potwierdzaja to.Narazie zrobilem 400 km i poza regulacjami nie ma nic do zrobienia. Jesli nie jestes pewien, to jesli to mozliwe zabierz moto przed kupnem do niezaleznego od sprzedawcy serwisu, albo popros o oswiadczenie w ktorym sprzedajacy zobowiaze sie w ciagu np. tygodnia oddac Ci kase jesli stwierdzisz, ze cos jest "nie halo". Jesli jest pewny swojego moto to powinien sie zgodzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davgor Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 czołem, a jeszcze zapytam czy powiedzieli Ci coś na temat tego czemu akurat z tej strony był sprzęt rozbierany?. To dobry pomysł z tym żeby kazać sprzedającemu podpisać kartkę na chociaż krótki okres gwarancji. :crossy: , spróbuje tak zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Obnizenie przodu w polkach to prosty i czesto stosowany sposob dla "usportowienia" geometrii moto i uzyskania mozliwosci szybszego brania zakretow. Czasem ludzie przesadza i moto zaczyna "walic sie" w zakrety, czyli skreca predzej niz kierowca zdazy pomyslec:)Silicon po prostu tanszy niz ta konkretna uszczelka, a Niemcy tez licza pieniadze wbrew pozorom. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davgor Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 witam,rzeczywiście zauważyłem pewną nerwowośc podczas jazdy, to chyba z powodu tego obniżenia moto. Co to znaczy że było robione sprzęgło?,wymienia sie wszystkie tarcze i zębatki?, czy też może o tej strony naprawia się jeszcze co innego? :P :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Zebatki na pewno nie, bo nie sadze ze kiedykolwiek sie je wymienia - mogly to byc same sprezyny albo tarcze / przekladki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aristo6 Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 czołem, a jeszcze zapytam czy powiedzieli Ci coś na temat tego czemu akurat z tej strony był sprzęt rozbierany?. hej Wiesz, sprzedajacy nie wiedzial nawet jaki olej byl tam lany... jezdzil nim w Polsce malo - ok 1500 km od wrzesnia do marca, wiec praktycznie tylko na jesieni. Ja tego siliconu sam nie zauwazylem (bo byl tak ladnie zrobiony) - dopiero pokazal mi go mechanik w Radomiu. A powiedzial dokladnie to samo co Adam M. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davgor Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 witam,napisałeś, że nie zauważyłeś silikonu. rzeczywiście w przypadku tej hondy też jest to bardzo zgrabnie zrobione. Po lekturze forum jestem chyba przeczulony jak chodzi o wygląd i właściwości jezdne motocykla tudzież brzmienie silnika. Ale lepiej sie martwić wcześniej a nie poźniej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.