Filip Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Witam,w mojej suzie padł regler, napięcie ładowania mam na poziomie 13,25 V na światłach. Znalazłem schemat regulatora do GS 500 E http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...59595&highlight i zastanawiam się czy gra jest warta świeczki. Zmontowanie takiego ustrojstwa nie jest trudne, a całość kosztowałaby mniej niz 50 zł. Dodam, że alternator w gs 500 i motocyklach rodziny gs/gsx 400 działa na tej samej zasadzie (3 fazowy, samowzbudny). Jeździ ktoś z takim regulatorem? pozdro Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 (edytowane) Mozna go oczywiscie zrobic ale jakikolwiek inny, fabryczny regulator tez bedzie dzialal. Przy okazji reglery Hondy maja wieksza chlodnice i lepsze elementy elektroniczne co akurat przedluza im zycie. ( mysle tu o starych Hondach np CB450 z lat 80tych ). Adam M.PS. Poza tym przeczytalem watek z forum elektronicznego i sprawa nie bardzo wyszla bo ladowanie o wiele za male ( 12.5 V ze swiatlami ). Chlopcy sie nie orientuja ze ten typ reglera wymaga chlodnicy i dobrego wietrzenia, bo nadmiar energii zamienia w cieplo :)Nie orientuja sie takze ze twoja instalacja wymaga przerobki jezeli jedna z faz alternatora idzie do przelacznika swiatel na kierownice, a tylko 2 sa regulowane.Zawsze bylbym za zastosowaniem firmowej uzywki ale nie Suzuki :crossy: Edytowane 16 Kwietnia 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Nie orientuja sie takze ze twoja instalacja wymaga przerobki jezeli jedna z faz alternatora idzie do przelacznika swiatel na kierownice, a tylko 2 sa regulowane. Rzeczywiście jedna z faz alternatora idzie do przełącznika świateł....ktory załącza ją z powrotem na regulator. W najgorszym przypadku nie będę miał ładowania....bez włączonych świateł. Elementy produkujące ciepło zostaną zamontowane na kawałku 5 mm blachy aluminiowej 7 x 8 cm. Co do samego napięcia to zawsze jest możliwość jego regulacji (dzielnik napięcia przy diodzie zenera). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 ja zbudowalem swoj regler. posiadal:- mostek 35A (w kostce)- 3xtriak - 1x zenerka- 1xpotencjometr- 3xopornik - 3xdioda dzialal miodzio. mozna bylo regulowac napiecie od 13 do 15V. niestety dlugo nie pozyl - cieplo - palil sie mostek. dochodzilo nawet do odlutowywania sie polaczen w mostku. stosowalem oryginalna obudowe zeberkowa reglera. niestety, mostek byl goracy, obudowa srednio. nie pomagl nawet silikon. dlatego fabryczne reglery maja mostek wtopiony w obudowe. zebym dorwal taka obudowe z mostkiem, to regler mialbym na 6+. w koncu sobie odpuscilem wynalazki i kupulem uzywke, na ktora nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 MłodyVFR to wrzuć tu swój schemat lub prześlij na priva. A oże zamiast mostka zespolonego uzyjesz oddzielnych diód? No i nie upierałbym się przy oryginalnej obudowie.A swoją droga można już kupić jakies robione reglery. Podobno uniwersalne. Ogłoszeń jest troche w necie i na gieładach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 dlatego fabryczne reglery maja mostek wtopiony w obudowe. zebym dorwal taka obudowe z mostkiem, to regler mialbym na 6+. w koncu sobie odpuscilem wynalazki i kupulem uzywke, na ktora nie narzekam. A jakby wypruc wszystko z fabrycznego reglera, zostawiajac tylko mostek ?I dobudowac reszte w tej obudowie.Czy nie jest to mozliwe z powodu rodzaju tworzywa uzytego do zalania reglera ? Do Filipa:Wszystko jedno jakiego reglera uzyjesz, przerob ta instalacje, tzn 3 fazy altka do reglera i dopiero stamtad przewod pradowy do stacyjki i rozdzial na swiatla, zaplon itd.Oryginalne rozwiazanie mozna o kant d.. potluc, problemy przelacznika powoduja spalenie altka i reglera, a przelacznik jest najbardziej narazony na dzialanie warunkow atmosferycznych.Drugi problem - sprawdz czy czasem oryginalny regler nie byl masowany przez puszke aku, to nastepny swietny patent Suzuki - regler musi miec bezposrednia mase do "-" baterii.W odbudowywanych anglikach robi sie dedykowany masowy kabel do ktorego masuje sie wszystkie inne kable masowe - wydaje mi sie ze w starej japonii mozna by zrobic to samo, bo oryginalne alternatory starej japonii tez nie porazaja moca, specjalnie w moto z poczatkow lat 70 tych. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.