Skocz do zawartości

Regulator napięcia własnej produkcji


Filip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w mojej suzie padł regler, napięcie ładowania mam na poziomie 13,25 V na światłach. Znalazłem schemat regulatora do GS 500 E http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...59595&highlight i zastanawiam się czy gra jest warta świeczki. Zmontowanie takiego ustrojstwa nie jest trudne, a całość kosztowałaby mniej niz 50 zł. Dodam, że alternator w gs 500 i motocyklach rodziny gs/gsx 400 działa na tej samej zasadzie (3 fazowy, samowzbudny). Jeździ ktoś z takim regulatorem?

 

pozdro

Filip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna go oczywiscie zrobic ale jakikolwiek inny, fabryczny regulator tez bedzie dzialal. Przy okazji reglery Hondy maja wieksza chlodnice i lepsze elementy elektroniczne co akurat przedluza im zycie. ( mysle tu o starych Hondach np CB450 z lat 80tych ).

 

Adam M.

PS. Poza tym przeczytalem watek z forum elektronicznego i sprawa nie bardzo wyszla bo ladowanie o wiele za male ( 12.5 V ze swiatlami ). Chlopcy sie nie orientuja ze ten typ reglera wymaga chlodnicy i dobrego wietrzenia, bo nadmiar energii zamienia w cieplo :)

Nie orientuja sie takze ze twoja instalacja wymaga przerobki jezeli jedna z faz alternatora idzie do przelacznika swiatel na kierownice, a tylko 2 sa regulowane.

Zawsze bylbym za zastosowaniem firmowej uzywki ale nie Suzuki :crossy:

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientuja sie takze ze twoja instalacja wymaga przerobki jezeli jedna z faz alternatora idzie do przelacznika swiatel na kierownice, a tylko 2 sa regulowane.

 

Rzeczywiście jedna z faz alternatora idzie do przełącznika świateł....ktory załącza ją z powrotem na regulator. W najgorszym przypadku nie będę miał ładowania....bez włączonych świateł. Elementy produkujące ciepło zostaną zamontowane na kawałku 5 mm blachy aluminiowej 7 x 8 cm. Co do samego napięcia to zawsze jest możliwość jego regulacji (dzielnik napięcia przy diodzie zenera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zbudowalem swoj regler. posiadal:

- mostek 35A (w kostce)

- 3xtriak

- 1x zenerka

- 1xpotencjometr

- 3xopornik

- 3xdioda

 

dzialal miodzio. mozna bylo regulowac napiecie od 13 do 15V. niestety dlugo nie pozyl - cieplo - palil sie mostek. dochodzilo nawet do odlutowywania sie polaczen w mostku. stosowalem oryginalna obudowe zeberkowa reglera. niestety, mostek byl goracy, obudowa srednio. nie pomagl nawet silikon. dlatego fabryczne reglery maja mostek wtopiony w obudowe. zebym dorwal taka obudowe z mostkiem, to regler mialbym na 6+. w koncu sobie odpuscilem wynalazki i kupulem uzywke, na ktora nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MłodyVFR to wrzuć tu swój schemat lub prześlij na priva. A oże zamiast mostka zespolonego uzyjesz oddzielnych diód? No i nie upierałbym się przy oryginalnej obudowie.

A swoją droga można już kupić jakies robione reglery. Podobno uniwersalne. Ogłoszeń jest troche w necie i na gieładach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego fabryczne reglery maja mostek wtopiony w obudowe. zebym dorwal taka obudowe z mostkiem, to regler mialbym na 6+. w koncu sobie odpuscilem wynalazki i kupulem uzywke, na ktora nie narzekam.

 

A jakby wypruc wszystko z fabrycznego reglera, zostawiajac tylko mostek ?

I dobudowac reszte w tej obudowie.

Czy nie jest to mozliwe z powodu rodzaju tworzywa uzytego do zalania reglera ?

 

Do Filipa:

Wszystko jedno jakiego reglera uzyjesz, przerob ta instalacje, tzn 3 fazy altka do reglera i dopiero stamtad przewod pradowy do stacyjki i rozdzial na swiatla, zaplon itd.

Oryginalne rozwiazanie mozna o kant d.. potluc, problemy przelacznika powoduja spalenie altka i reglera, a przelacznik jest najbardziej narazony na dzialanie warunkow atmosferycznych.

Drugi problem - sprawdz czy czasem oryginalny regler nie byl masowany przez puszke aku, to nastepny swietny patent Suzuki - regler musi miec bezposrednia mase do "-" baterii.

W odbudowywanych anglikach robi sie dedykowany masowy kabel do ktorego masuje sie wszystkie inne kable masowe - wydaje mi sie ze w starej japonii mozna by zrobic to samo, bo oryginalne alternatory starej japonii tez nie porazaja moca, specjalnie w moto z poczatkow lat 70 tych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...