Skocz do zawartości

Olej mineralny / syntetyczny - zmiana


Luuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem tu nowy - niektórzy kojarzą mnie ze 125.pl :P

 

No a teraz moje pytanie :

Jakiś czas temu zalałem do dozownika olej mineralny ELF-a o taki :

http://img390.imageshack.us/img390/103/rimg00040kc.jpg

 

A teraz chce przejść na syntetyczny o taki :

http://img390.imageshack.us/img390/7053/rimg00101rw.jpg

 

ale ponoć przy takiej zmianie jest ryzyko że mogę roz....ać silnik :P

Więc co mi radzicie i jakie mogą być ewentualne skutki gdyby przy takiej zmianie coś hmmm.. poszło nie tak :icon_biggrin:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się niby ma rozwalić?Lej i się o nic nie bój.Nawet w 4T jest niewielka szansa że po takiej zmianie coś się skopie(chyba że masz wyjechany silnik)a w 2T nie masz kanałów olejowych ani nic takiego gdzie ewentalne osady mogły by się znajdować to nawet nie ma co się zatkać :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, czytałem kiedyś własnie na temat zmiany oleju mineralnego na syntetyk, i prawda jest taka że jeśli dłuugo jeżdziłeś na oleju mineralnym bez rozbierania głowicy i bez czyszczenia nagaru z denka tłoka, komory spalania, i kanału wydechowego, to mozliwe że jak wlejesz syntetyka to brud się rozpuści i dostanie pomiędzy pracujące ze sobą tłok z cylindrem jak równiez łożyska. Więc jak masz zmienić olej, to polecam najpierw wyczyscic to i owo;) A potem cieszyć się jazdą na syntetyku:P

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie.

 

dluga jazda n amineralnym wiaze sie ze sporym zanieczyszczeniem w calym silniku. olej syntetyczny ma wlasciwosci pluczace i czyszczace, wiec moze dojsc do rozszczelnienia calego ukladu(chociazby tlok cylinder) i wtedy juz masz klopot:P:P:P

 

przeszedlem na syntetyk w jawce 50tce jak zrobilem generalny remont silnika.

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,jak kupiłem MZ to poprzedni własciciel jezdził na Miksolu,po kupnie zmieniłem olej na półsyntetycznego Mobila,nie zauwarzyłem żandych róznic w mocy silnika ani innych dziwnych zachowaniach,zrób tak jak piszą wyżej wyczyszc wszystko i lej spokojnie syntetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo syntetyk jest gestszy niz mineralny :clap: wiec przy zmainie przydalo by sie troche odkrecic na dozowniku srube :) sprawa druga jak ci na tamtym dobrze smigalo i smarowalo to pokiego grzyba zmianiasz ten olej?? :lalag:

witam,jak kupiłem MZ to poprzedni własciciel jezdził na Miksolu,po kupnie zmieniłem olej na półsyntetycznego Mobila,nie zauwarzyłem żandych róznic w mocy silnika ani innych dziwnych zachowaniach,
Dokladnie tyle tylko ze mixol po spaleniu sie z meszanką pozostawia po sobie Nagar co w rezultacie swojego czasu doprowadzilo mi do zabicia okna wydechowego :buttrock: Gdy zminilem cylinder i zaczolem jezdzic na oleju Husqvarny kanaly byly czyste jak dziewica :crossy:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej syntetyczny ma wlasciwosci pluczace i czyszczace, wiec moze dojsc do rozszczelnienia calego ukladu(chociazby tlok cylinder)

A według ciebie mineralny nie ma takich właściwości??Też ma tylko syntetyk się spala z mniejszą ilością nagaru(no może mieć choć niekoniecznie troche lepsze tw właściowści).Wątpie żeby w NSR były jakieś straszne ilości syfu w silniku zwłaszcza że poprzedni olej mimo że mineral był markowy! Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mineralny ma takze takie wlasciwosci... ale napewno nie takie jak syntetyk.

 

pod jednym wzgledem jednak przyznam racje- olej stosowany uprzednio byl markowy, nie to co te inne syfy jak mixol...

moze najlepiej byloby zastosowac polsyntetyczny na jakis okres, potem jesli moto bedzi epiekni echodzilo to na fullsyntetyk i git:D

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ci na tamtym dobrze smigalo i smarowalo to pokiego grzyba zmianiasz ten olej??

 

Każdy mówi żebym lepiej na full syntetyku śmigał bo dłużej pojezdze bez remontu i w ogóle...

A że w dozowniku mam końcówke mineralki to kupiłem syntetyk nie dowiedziawszy się za bardzo ocb w temacie no i teraz nie wiem czy go lać czy jednak nadal kupować ELF-a......

Mam 3 opcje : albo ryzykować i wlać go / albo kupić znowu mineralke / albo dać go do speca (bo ze mnie to żaden mechanik) tyle że teraz wolne a chce pojeździć :crossy:

Dzięki za dotychczasowe wypowiedzi :buttrock:

Może ktoś zrobił już tak w jakimś 2T 125 ccm ??

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką samą sytuację jak ty, poprzedni właściciel mojej aprili jeździł na zielonym oleju bel ray (bodajże mineralny), rozebrałem głowice i nie było tam ŻADNEGO nagaru, komora spalania była czyściutka jak wyżej wspomniana dziewica :buttrock: a teraz przerzuciłem się na full syntetyka midland :crossy: wiec najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zdejmniesz cylinder, obejrzysz tłok i jak wszystko bedzie w miare czyste lej syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

moze najlepiej byloby zastosowac polsyntetyczny na jakis okres, potem jesli moto bedzi epiekni echodzilo to na fullsyntetyk i git:D

 

pzdr:)

Nie wiem jak to jest w 2T ale w olejach do 4T oleje mają podobne ilości substancji myjących niezależnie czy mineral, pół czy full syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy mówi żeby lać, cóż trochę sie boje.... zobaczymy może zaryzykuje :clap:

W każdym razie dzięki za wypowiedzi

Bóg zapłać :buttrock: :lalag:

Jeszcze jedno - co sądzicie o olejach marki Bel-Ray ??

pozdro :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...