Luuk Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 WitamJestem tu nowy - niektórzy kojarzą mnie ze 125.pl :P No a teraz moje pytanie :Jakiś czas temu zalałem do dozownika olej mineralny ELF-a o taki :http://img390.imageshack.us/img390/103/rimg00040kc.jpg A teraz chce przejść na syntetyczny o taki :http://img390.imageshack.us/img390/7053/rimg00101rw.jpg ale ponoć przy takiej zmianie jest ryzyko że mogę roz....ać silnik :P Więc co mi radzicie i jakie mogą być ewentualne skutki gdyby przy takiej zmianie coś hmmm.. poszło nie tak :icon_biggrin: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 A co się niby ma rozwalić?Lej i się o nic nie bój.Nawet w 4T jest niewielka szansa że po takiej zmianie coś się skopie(chyba że masz wyjechany silnik)a w 2T nie masz kanałów olejowych ani nic takiego gdzie ewentalne osady mogły by się znajdować to nawet nie ma co się zatkać :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toSter Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 kilka osob skarżyło sie, ze po zmianie oleju silnik zaczynal nierowno pracowac, nie osiagal maxymalnej mocy, osobiscie nie wiem jak to z tym jest.. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Siema, czytałem kiedyś własnie na temat zmiany oleju mineralnego na syntetyk, i prawda jest taka że jeśli dłuugo jeżdziłeś na oleju mineralnym bez rozbierania głowicy i bez czyszczenia nagaru z denka tłoka, komory spalania, i kanału wydechowego, to mozliwe że jak wlejesz syntetyka to brud się rozpuści i dostanie pomiędzy pracujące ze sobą tłok z cylindrem jak równiez łożyska. Więc jak masz zmienić olej, to polecam najpierw wyczyscic to i owo;) A potem cieszyć się jazdą na syntetyku:PPozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 dokladnie. dluga jazda n amineralnym wiaze sie ze sporym zanieczyszczeniem w calym silniku. olej syntetyczny ma wlasciwosci pluczace i czyszczace, wiec moze dojsc do rozszczelnienia calego ukladu(chociazby tlok cylinder) i wtedy juz masz klopot:P:P:P przeszedlem na syntetyk w jawce 50tce jak zrobilem generalny remont silnika.pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 witam,jak kupiłem MZ to poprzedni własciciel jezdził na Miksolu,po kupnie zmieniłem olej na półsyntetycznego Mobila,nie zauwarzyłem żandych róznic w mocy silnika ani innych dziwnych zachowaniach,zrób tak jak piszą wyżej wyczyszc wszystko i lej spokojnie syntetyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 No bo syntetyk jest gestszy niz mineralny :clap: wiec przy zmainie przydalo by sie troche odkrecic na dozowniku srube :) sprawa druga jak ci na tamtym dobrze smigalo i smarowalo to pokiego grzyba zmianiasz ten olej?? :lalag: witam,jak kupiłem MZ to poprzedni własciciel jezdził na Miksolu,po kupnie zmieniłem olej na półsyntetycznego Mobila,nie zauwarzyłem żandych róznic w mocy silnika ani innych dziwnych zachowaniach, Dokladnie tyle tylko ze mixol po spaleniu sie z meszanką pozostawia po sobie Nagar co w rezultacie swojego czasu doprowadzilo mi do zabicia okna wydechowego :buttrock: Gdy zminilem cylinder i zaczolem jezdzic na oleju Husqvarny kanaly byly czyste jak dziewica :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 (edytowane) olej syntetyczny ma wlasciwosci pluczace i czyszczace, wiec moze dojsc do rozszczelnienia calego ukladu(chociazby tlok cylinder) A według ciebie mineralny nie ma takich właściwości??Też ma tylko syntetyk się spala z mniejszą ilością nagaru(no może mieć choć niekoniecznie troche lepsze tw właściowści).Wątpie żeby w NSR były jakieś straszne ilości syfu w silniku zwłaszcza że poprzedni olej mimo że mineral był markowy! Edytowane 13 Kwietnia 2006 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 mineralny ma takze takie wlasciwosci... ale napewno nie takie jak syntetyk. pod jednym wzgledem jednak przyznam racje- olej stosowany uprzednio byl markowy, nie to co te inne syfy jak mixol...moze najlepiej byloby zastosowac polsyntetyczny na jakis okres, potem jesli moto bedzi epiekni echodzilo to na fullsyntetyk i git:D pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luuk Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 ci na tamtym dobrze smigalo i smarowalo to pokiego grzyba zmianiasz ten olej?? Każdy mówi żebym lepiej na full syntetyku śmigał bo dłużej pojezdze bez remontu i w ogóle...A że w dozowniku mam końcówke mineralki to kupiłem syntetyk nie dowiedziawszy się za bardzo ocb w temacie no i teraz nie wiem czy go lać czy jednak nadal kupować ELF-a......Mam 3 opcje : albo ryzykować i wlać go / albo kupić znowu mineralke / albo dać go do speca (bo ze mnie to żaden mechanik) tyle że teraz wolne a chce pojeździć :crossy: Dzięki za dotychczasowe wypowiedzi :buttrock: Może ktoś zrobił już tak w jakimś 2T 125 ccm ?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Ja mam taką samą sytuację jak ty, poprzedni właściciel mojej aprili jeździł na zielonym oleju bel ray (bodajże mineralny), rozebrałem głowice i nie było tam ŻADNEGO nagaru, komora spalania była czyściutka jak wyżej wspomniana dziewica :buttrock: a teraz przerzuciłem się na full syntetyka midland :crossy: wiec najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zdejmniesz cylinder, obejrzysz tłok i jak wszystko bedzie w miare czyste lej syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 .moze najlepiej byloby zastosowac polsyntetyczny na jakis okres, potem jesli moto bedzi epiekni echodzilo to na fullsyntetyk i git:D pzdr:)Nie wiem jak to jest w 2T ale w olejach do 4T oleje mają podobne ilości substancji myjących niezależnie czy mineral, pół czy full syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luuk Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Każdy mówi żeby lać, cóż trochę sie boje.... zobaczymy może zaryzykuje :clap: W każdym razie dzięki za wypowiedziBóg zapłać :buttrock: :lalag: Jeszcze jedno - co sądzicie o olejach marki Bel-Ray ??pozdro :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.