Skocz do zawartości

Jaki powinien być poziom oleju w skrzyni biegów (silniku) MZ ETZ 150?


mzetz150
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki,

 

mam pytanko dotyczące ilości wlanego oleju a raczej jego poziomu w skrzyni biegów (silniku) MZ ETZ 150,

ponieważ z tego co słyszałem jest śruba służąca do sprawdzenia tego poziomu na deklu po stronie dźwigni zmiany biegów, lecz jeśli ją wykręcę to olej powinien lecieć, ma się sączyć, czy ma przestać lecieć i wówczas wiemy że stan oleju jest na odpowiednim poziomie? (oczywiście przy moto ustawionym na centralnej podnóżce).

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Ride to Live - Live to Ride

Romet PONY 301>Mz ETZ 150>Yamaha XJ 600N>Honda VFR 750F>Honda VTR 1000F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema! Do Etki 150 wchodzi 0,5L oleju, a jeśli chodzi o śrubkę kontrolną to olej powienien się sączyczyć gdy motocykle jest postawiony na kołach i pochylony w lewą stronę o 10 stopni, ale ja bym raczej nie sugerował się śrubką tylko nalał 0,5L (polecam Motula 10W/40)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

bardzo dziękuję za info, sprawdziłem wg. waszej instrukcji poziom oleju,

okazało się że jest ok, więc dolewać nie muszę,

wymieniać raczej też, ponieważ zmieniany był na jesieni lecz było go troszkę za dużo wlanego

i w trakcie przejażdżki parę dni temu zaczęło mi go niestety wypluwać przy dźwigni kopniaka i zmiany biegów.

Ride to Live - Live to Ride

Romet PONY 301>Mz ETZ 150>Yamaha XJ 600N>Honda VFR 750F>Honda VTR 1000F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,

na początku troszkę się zmartwiłem i myślałem że coś jest nie tak z silnikiem,

ale po przeczytaniu postów od Was w moment wyluzowałem.

Ride to Live - Live to Ride

Romet PONY 301>Mz ETZ 150>Yamaha XJ 600N>Honda VFR 750F>Honda VTR 1000F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema! Do Etki 150 wchodzi 0,5L oleju, a jeśli chodzi o śrubkę kontrolną to olej powienien się sączyczyć gdy motocykle jest postawiony na kołach i pochylony w lewą stronę o 10 stopni, ale ja bym raczej nie sugerował się śrubką tylko nalał 0,5L (polecam Motula 10W/40)

a ile stoi ten olej? raz napisalem posta jaki lac olej to gosc mi odpisał ze 80w........to jaki w koncu ma byc??????ja teraz mam hipola podobno kiepski??????

Edytowane przez Nesbiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , olej do etli MUSI być 80w90 lub 85w90.motor stawiamy na kołach i nie przechylamy!

lejemy 0,5L i kręcimy silnikiem żeby się rozprowadził . jak silnik troszkę ciepły to można zgasić , poczekać z 10 minut i sprawdzić czy wycieka przez kontrolkę. Marka oleju nie jest najważniejsza w tym przypadku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pozostaję przy olejach lepszego gatunku! Kiedyś lano Hipole i inne bo nie mieli lepszych i wtedy Hipol był najlepszym olejem.. A teraz mamy szeroką gamę oleji na rynku więc warto kupic np Motula 10W/40 bo jak wiadomo nowoczesne oleje dobrych marek przeznaczone mo skrzyń biegów motocykli mogą wydłużyć żywotnośc skrzyni w naszym silniku i mają sporo dodatków uszlachetniających!! Po za tym Motula 10W/40 moi znajomi leją do skrzyni w RS125, a więc skoro w ich silnikach, które sa mocno wysilone ten olej sprawuje sie swietnie to w naszych silnikach stosunkowo malej mocy Olej ten spisze sie na medal! Ja mam w swoich wszystkich motocyklach wlasnie taki olej (w: pannoni, wsk 175, wsk 125, komar, ...) i jestem zadowolony:P

Cena tego oleju za litr wynosi w moim miescie 30zl, a na allegro: http://allegro.pl/item97471815_motul_4100_...nosynthese.html

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tutaj bym miał inne zdanie, ponieważ kiedyś już kilku mechaników tłumaczyło mi że do silników starych konstrukcji z czasów jeszcze wiadomo jakich nie powinno się lać olejów nowych generacji,

ponieważ kiedyś te silniki były robione pod ówczesne oleje i na nich sprawdzane, ale oczywiście jak kto woli, poza tym z tego co mi wiadomo to zdania są podzielone.

Ride to Live - Live to Ride

Romet PONY 301>Mz ETZ 150>Yamaha XJ 600N>Honda VFR 750F>Honda VTR 1000F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pozostaję przy olejach lepszego gatunku! Kiedyś lano Hipole i inne bo nie mieli lepszych i wtedy Hipol był najlepszym olejem.. A teraz mamy szeroką gamę oleji na rynku więc warto kupic np Motula 10W/40 bo jak wiadomo nowoczesne oleje dobrych marek przeznaczone mo skrzyń biegów motocykli mogą wydłużyć żywotnośc skrzyni w naszym silniku i mają sporo dodatków uszlachetniających!! Po za tym Motula 10W/40 moi znajomi leją do skrzyni w RS125, a więc skoro w ich silnikach, które sa mocno wysilone ten olej sprawuje sie swietnie to w naszych silnikach stosunkowo malej mocy Olej ten spisze sie na medal! Ja mam w swoich wszystkich motocyklach wlasnie taki olej (w: pannoni, wsk 175, wsk 125, komar, ...) i jestem zadowolony:P

Cena tego oleju za litr wynosi w moim miescie 30zl, a na allegro: http://allegro.pl/item97471815_motul_4100_...nosynthese.html

Pozdro

 

 

To co podałeś to nie jest olej przekładniowy tylko silnikowy!!!

Do skrzyni motorków polecam hipol gl 5 15F, chyba że chcecie coś lepszego np. motul transoil expert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także mam pannonie którą zalewam tylko i wyłącznie olejem 80 w 90 mineralnym.Zwykłym olejem za dyszkę .

Wyjaśniam :każdy olej różni się kilkunastoma cechami lepkością gęstością temperaturą pracy itd. itd.

Jeśli do rs 125 leje się 10 w 40 to tak ma być bo fabryka obliczyła jakie cechy oleju są potrzebne .Do skrzyni w mz czy w pannoni nie trzeba żadnych uszlachetniaczy bo nic w tych skrzyniach nie ma , a wręcz przeciwnie bo mogą żle wpływać na materiał tarcz sprzęgła . Nie wiem czy mówisz o hondzie czy aprilce ale prawdopodobnie obie mają pompy oleju i kanały którymi on płynie a potem może jeszcze chłodzi prądnicę i przechodzi przez filtr i jeszcze coś . W etli tego nie ma a,smarowanie rozbryzgowe i chłodzenie tarcz sprzęgła to wszystko. Na 10 w 40 szkoda kasy bo i olej i zębatki drogie (szybciej sie zużywają).Łożyska wytrzymają nawet na ŁT-4 :) do następnego remontu.

 

Jeśli nie mam racji to po co tyle gatunków olejów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...