mzetz150 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Witam kolegów i koleżanki, mam pytanko dotyczące ilości wlanego oleju a raczej jego poziomu w skrzyni biegów (silniku) MZ ETZ 150,ponieważ z tego co słyszałem jest śruba służąca do sprawdzenia tego poziomu na deklu po stronie dźwigni zmiany biegów, lecz jeśli ją wykręcę to olej powinien lecieć, ma się sączyć, czy ma przestać lecieć i wówczas wiemy że stan oleju jest na odpowiednim poziomie? (oczywiście przy moto ustawionym na centralnej podnóżce). Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Ride to Live - Live to RideRomet PONY 301>Mz ETZ 150>Yamaha XJ 600N>Honda VFR 750F>Honda VTR 1000F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Olej powinien się sączyć, ale wtedy gdy moto stoi na obu kołach a nie na podnóżkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Siema! Do Etki 150 wchodzi 0,5L oleju, a jeśli chodzi o śrubkę kontrolną to olej powienien się sączyczyć gdy motocykle jest postawiony na kołach i pochylony w lewą stronę o 10 stopni, ale ja bym raczej nie sugerował się śrubką tylko nalał 0,5L (polecam Motula 10W/40) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 w książce Jeżdze motocyklem MZ jest napisane 0,5l a w orginalnej instrukcji 0,6l . Najlepiej wlać tak pomiędzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzetz150 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Koledzy, bardzo dziękuję za info, sprawdziłem wg. waszej instrukcji poziom oleju,okazało się że jest ok, więc dolewać nie muszę,wymieniać raczej też, ponieważ zmieniany był na jesieni lecz było go troszkę za dużo wlanegoi w trakcie przejażdżki parę dni temu zaczęło mi go niestety wypluwać przy dźwigni kopniaka i zmiany biegów. Cytuj Ride to Live - Live to RideRomet PONY 301>Mz ETZ 150>Yamaha XJ 600N>Honda VFR 750F>Honda VTR 1000F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAke Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Koledzy dobrze mowia.Ja tego nie wiedziałem i mi sie wylewał olej z tej srobki dopiero gdy nalałem 0.9l :crossy: teraz leje 0.6 i jest git :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzetz150 Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Zgadza się, na początku troszkę się zmartwiłem i myślałem że coś jest nie tak z silnikiem,ale po przeczytaniu postów od Was w moment wyluzowałem. Cytuj Ride to Live - Live to RideRomet PONY 301>Mz ETZ 150>Yamaha XJ 600N>Honda VFR 750F>Honda VTR 1000F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nesbiter Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 (edytowane) Siema! Do Etki 150 wchodzi 0,5L oleju, a jeśli chodzi o śrubkę kontrolną to olej powienien się sączyczyć gdy motocykle jest postawiony na kołach i pochylony w lewą stronę o 10 stopni, ale ja bym raczej nie sugerował się śrubką tylko nalał 0,5L (polecam Motula 10W/40) a ile stoi ten olej? raz napisalem posta jaki lac olej to gosc mi odpisał ze 80w........to jaki w koncu ma byc??????ja teraz mam hipola podobno kiepski?????? Edytowane 14 Kwietnia 2006 przez Nesbiter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 na hipolu pewnie będzie sprzęgło ciągneło (na zimnym silniku) radze wlać jakiś rzadszy . Ja mam jakiś silnikowy i jest git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuDeK Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Ja mam wlany Hipol 80W i nic nie ciągnie sprzęgło :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Panowie , olej do etli MUSI być 80w90 lub 85w90.motor stawiamy na kołach i nie przechylamy!lejemy 0,5L i kręcimy silnikiem żeby się rozprowadził . jak silnik troszkę ciepły to można zgasić , poczekać z 10 minut i sprawdzić czy wycieka przez kontrolkę. Marka oleju nie jest najważniejsza w tym przypadku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 A ja pozostaję przy olejach lepszego gatunku! Kiedyś lano Hipole i inne bo nie mieli lepszych i wtedy Hipol był najlepszym olejem.. A teraz mamy szeroką gamę oleji na rynku więc warto kupic np Motula 10W/40 bo jak wiadomo nowoczesne oleje dobrych marek przeznaczone mo skrzyń biegów motocykli mogą wydłużyć żywotnośc skrzyni w naszym silniku i mają sporo dodatków uszlachetniających!! Po za tym Motula 10W/40 moi znajomi leją do skrzyni w RS125, a więc skoro w ich silnikach, które sa mocno wysilone ten olej sprawuje sie swietnie to w naszych silnikach stosunkowo malej mocy Olej ten spisze sie na medal! Ja mam w swoich wszystkich motocyklach wlasnie taki olej (w: pannoni, wsk 175, wsk 125, komar, ...) i jestem zadowolony:PCena tego oleju za litr wynosi w moim miescie 30zl, a na allegro: http://allegro.pl/item97471815_motul_4100_...nosynthese.htmlPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzetz150 Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Panowie tutaj bym miał inne zdanie, ponieważ kiedyś już kilku mechaników tłumaczyło mi że do silników starych konstrukcji z czasów jeszcze wiadomo jakich nie powinno się lać olejów nowych generacji,ponieważ kiedyś te silniki były robione pod ówczesne oleje i na nich sprawdzane, ale oczywiście jak kto woli, poza tym z tego co mi wiadomo to zdania są podzielone. Cytuj Ride to Live - Live to RideRomet PONY 301>Mz ETZ 150>Yamaha XJ 600N>Honda VFR 750F>Honda VTR 1000F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 A ja pozostaję przy olejach lepszego gatunku! Kiedyś lano Hipole i inne bo nie mieli lepszych i wtedy Hipol był najlepszym olejem.. A teraz mamy szeroką gamę oleji na rynku więc warto kupic np Motula 10W/40 bo jak wiadomo nowoczesne oleje dobrych marek przeznaczone mo skrzyń biegów motocykli mogą wydłużyć żywotnośc skrzyni w naszym silniku i mają sporo dodatków uszlachetniających!! Po za tym Motula 10W/40 moi znajomi leją do skrzyni w RS125, a więc skoro w ich silnikach, które sa mocno wysilone ten olej sprawuje sie swietnie to w naszych silnikach stosunkowo malej mocy Olej ten spisze sie na medal! Ja mam w swoich wszystkich motocyklach wlasnie taki olej (w: pannoni, wsk 175, wsk 125, komar, ...) i jestem zadowolony:PCena tego oleju za litr wynosi w moim miescie 30zl, a na allegro: http://allegro.pl/item97471815_motul_4100_...nosynthese.htmlPozdro To co podałeś to nie jest olej przekładniowy tylko silnikowy!!!Do skrzyni motorków polecam hipol gl 5 15F, chyba że chcecie coś lepszego np. motul transoil expert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Ja także mam pannonie którą zalewam tylko i wyłącznie olejem 80 w 90 mineralnym.Zwykłym olejem za dyszkę .Wyjaśniam :każdy olej różni się kilkunastoma cechami lepkością gęstością temperaturą pracy itd. itd.Jeśli do rs 125 leje się 10 w 40 to tak ma być bo fabryka obliczyła jakie cechy oleju są potrzebne .Do skrzyni w mz czy w pannoni nie trzeba żadnych uszlachetniaczy bo nic w tych skrzyniach nie ma , a wręcz przeciwnie bo mogą żle wpływać na materiał tarcz sprzęgła . Nie wiem czy mówisz o hondzie czy aprilce ale prawdopodobnie obie mają pompy oleju i kanały którymi on płynie a potem może jeszcze chłodzi prądnicę i przechodzi przez filtr i jeszcze coś . W etli tego nie ma a,smarowanie rozbryzgowe i chłodzenie tarcz sprzęgła to wszystko. Na 10 w 40 szkoda kasy bo i olej i zębatki drogie (szybciej sie zużywają).Łożyska wytrzymają nawet na ŁT-4 :) do następnego remontu. Jeśli nie mam racji to po co tyle gatunków olejów??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.