fuss383 Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Wiem że ten temat był wałkowany dziesiątki razy i ja te posty przegladałem ale nadal to mi nic nie pomogło. Ja się nie pytam jak ustawić zapłon tylko dlaczego regulacja nie przynosi efektów. Najczęściej ustawiam przerwę na przerywaczach 0,30-035mm natomiast wyprzedzenie w przedziale 2,5-3,0mm. Zmieniłem ostatnio przerywacze na nowe podobnie jak krzywke dalej jest podobnie. Jawa bardzo niechętnie odpala a jak już odpali to najczęściej na jeden gar (różnie, raz jeden raz drugi:) pojawiaja sie strzały i gubienie zapłonów co jest ewidentnie winą regulacji zapłonu i nic nie mogę z tym zrobić. Dodam jeszcze że ustawiam zapłon z zegarem i korzystająć z żaróweczki. Pomóżcie bo mi sie już skończyły pomysły może coś jest krzywe (na co mam zwrócić uwagę?) silnik jest po remoncie a wał po regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Zrób tak że ustaw zapłon tak jak powinien być a później sprawdz czy napewno jest dobrze. Jeżeli jest dobrze to może czego innego jest wina może i świec albo coś w elektryce. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Świec juz pare kompletów przerabiałem i zawsze sprawdzam czy jest ładna iskra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Mozliwe ze przestawil sie wał na czopach :D i dlatego za h.ja nie mozesz ustawic zaplonu;/w jawach czesto sa takie motywy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Mozliwe ze przestawil sie wał na czopach :D i dlatego za h.ja nie mozesz ustawic zaplonu;/w jawach czesto sa takie motywyZgadza sie. Ew. jeszcze jak odpala na jeden gar to sprawdz cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Tak pro forma: najpierw ustawiasz przerwę czy wyprzedzenie? Sorki za głupie pytanie ale to często popełniany błąd. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 bez najmniejszej wątpliwości najpierw ustawiam przerwę :icon_biggrin: troche mnie martwicie z tym przestawionym czopem bo wał był odebrany z regeneracji i zajmował sie tym kompetentny człowiek więc raczej bym go nie podejrzewał o jakies błędy przy złożeniu wału. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenie tego przesunięcia czopa wału w warunkach garażowych??? Nie wiem też za bardzo kiedy ten wał miał sie przestawić skoro za dużo sobie nie pojeździłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 (edytowane) bez najmniejszej wątpliwości najpierw ustawiam przerwę :icon_biggrin: troche mnie martwicie z tym przestawionym czopem bo wał był odebrany z regeneracji i zajmował sie tym kompetentny człowiek więc raczej bym go nie podejrzewał o jakies błędy przy złożeniu wału. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenie tego przesunięcia czopa wału w warunkach garażowych??? Nie wiem też za bardzo kiedy ten wał miał sie przestawić skoro za dużo sobie nie pojeździłem. Jeżeli wał przestawi się na czopach to nie będziesz w stanie wyregulować zapłonu np. podczas ustawiania okarze się że przerywacz się otwiera a tłok jest na dole (lub w innym „złym miejscu”}i nie wystarcza zakresu regulacji. Wał zostawiłbym w spokoju jeżeli nie ma takich akcji. Przyczyną mogą być stare przewody wysokiego napięcia, fajki, cewki, kondensatory. Jeżeli jesteś pewnien że zapłon jest dobrze wyregulowany to pozostaje to wymienić (najpierw świece potem reszte).I trzeba sprawdzić wszystkie kable i złącza odpowiadające za zapłon. Kable nie mogą być pogiete albo przetarte a wsuwki zaśniedziałe. Edytowane 12 Kwietnia 2006 przez mzpower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Jakoś w samoistnie przestawiony wał nie wierzę, to chyba raczej bardziej legenda niż rzeczywiste zagrożenie przy normalnej eksploatacji. Zwłaszcza że wał w jawie ma tendencje do "rozstawiania" się do 180 st. a nie do zmniejszania kąta. Jawa ma niezależne obwody zapłonowe na każdy gar więc jeżeli problemy pojawiają się raz na jednym raz na drugim garze to mocno zawęża to obszar usterki. Przejrzyj też na wszelki wypadek gaźnik i pływak. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Co mogę jeszcze dodać, kendensatory mam nowe, przewody wysokiego napięcia też wymieniałem na nówki, cewek jeszcze nie ruszałem ale jak sprawdzam na wykręconej świecy to iskra jest ładna i niebieściutka więc chyba ok. Jest to silnik z gaźnikiem przelewowym więc za bardzo nie da sie nic porególować z pływakiem:) gaźnik też już niby robierałem. Spróbuje jeszcze komplet nowych dysz i zobaczyć czy coś sie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boberson Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Mówiłes coś o nowych platynkach......NIe wiem jak to jest w jawach ale np. romet mojego kumpla nie chciał chodzić na nowych rzemieślniczych platynkach, po założeniu jakiś starych oryginalnych wygrzebanych w garażu romet wymiatał jak wściekły :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Platynki są nowe ale nie są rzemieślnicze tylko oryginalne jawoskie, ale nie zauważyłem tak jak wspominałem różnicy w działaniu na starych i nowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Bo całodniowej walce doszedłem do ładu z moim Jawiszonem:) Powodów niedomagania było kilka ale to nie był zapłon. Wał sprawdziłem i jest ok. Problem leżał w gaźniku (lewe powietrze przy mocowaniu, troche zasyfione dysze) oraz w świecach (moja jawa jest bardzo wybredna pod tym względem ale z tego co słyszałem nie jest odosobniona) z 8 świec jakie miałem wybrałem najlepsze i jak na razie jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.