BU?KA Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Mam pytanko: - Jakiej marki wlewacie olej? - Jaka klase lepkosci polecilibyscie do dwucylindrowej rzedowej kawuni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Chłodzona cieczą więc 10W40.Co do marki to obojętnie czy Motul,Shell bo wszystkie są ajkościowo dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BU?KA Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Dzieki. Czy 100 zl. za 4 litry Motula to dobra cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Dzieki. Czy 100 zl. za 4 litry Motula to dobra cena?Motula 5100??To dobra cena :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igner Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Witam!użyłem ostatnio funkcji szukaj i czytałem i czytałem i czym wiecej czytałem jaki olej dobry jaki zły i co lać a co nie lać że już zgłupiałem!każdy mówi co innego!moje moto to honda vt500 rok 84!silnik na 600km które na nim przejechałem dopiero nie wziął nic oleju-przynajmniej ja nie zauważyłem!aż sam się dziwie że nie wziąłw końcu uzbierałem na wymiane i dziś byłem wybrać i zamówić olej!i jeden sprzedawca mówił że tylko półsyntetyk że innych się nie leje!drugi za to go wyśmiał-że to stare moto i lepiej mineral bo po co psuć(że wypłucze syf) jak jest dobrze!a ja do tego nie wiem co było lane wcześniej i zdecydowałem sie na argumenty tego drugiego i kupiłem mineralny Castrol 20w40(30zł/litr)!co ciekawe droższy od półsyntetyka(28zł/litr) :) wiem że już za późno ale czy to dobry wybór :cool: ??poradzcie fachowo :clap: bo mam coraz wiecej zapytań w głowie, i siedze i myśle i myśle czy dobrze zrobiłem!Pzdr. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Wybór jak wybór... Moto się raczej nie zatrze i tak. Ale chyba trochę przepłaciłeś :wink: A co do motula to nie wiem jak inni koledzy, ale ja zrezygnowałem z niego, bo jakoś dziwnie zmienia barwę w dość szybkim czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Witam!użyłem ostatnio funkcji szukaj i czytałem i czytałem i czym wiecej czytałem jaki olej dobry jaki zły i co lać a co nie lać że już zgłupiałem!każdy mówi co innego!moje moto to honda vt500 rok 84!silnik na 600km które na nim przejechałem dopiero nie wziął nic oleju-przynajmniej ja nie zauważyłem!aż sam się dziwie że nie wziąłw końcu uzbierałem na wymiane i dziś byłem wybrać i zamówić olej!i jeden sprzedawca mówił że tylko półsyntetyk że innych się nie leje!drugi za to go wyśmiał-że to stare moto i lepiej mineral bo po co psuć(że wypłucze syf) jak jest dobrze!a ja do tego nie wiem co było lane wcześniej i zdecydowałem sie na argumenty tego drugiego i kupiłem mineralny Castrol 20w40(30zł/litr)!co ciekawe droższy od półsyntetyka(28zł/litr) :) wiem że już za późno ale czy to dobry wybór :cool: ??poradzcie fachowo :clap: bo mam coraz wiecej zapytań w głowie, i siedze i myśle i myśle czy dobrze zrobiłem!Pzdr. :wink: 1. Jeśli nie wiesz jaki olej był poprzednio używany, to dobrze zrobiłeś. 2. Syntetyki można lać do każdego typu silnika (no może z wyjątkiem weteranów), nie ma znaczenia , czy silnik jest stary lub nowy. Ważne jest tylko to, aby po dłuższym przebiegu na oleju mineralnym nie wlewać syntetyków. Ponieważ istnieje ryzyko, że dodatki myjące zawarte w oleju, rozpuszczą cały syf zebrany w silniku, który może zatkać kanały olejowe. A wiadomo czy to grozi. Zatarciem lub przyśpieszonym zużyciem układu korbowo-tłokowego (słabe ciśnienie oleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Czy 100 zl. za 4 litry Motula to dobra cena? Dobra, aczkolwiek w InterMotors kupiłem za 95 -- czyli chyba już taniej się nie da :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matusta Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 motul 10W40 jest dobry,uzywaj oleje motocyklowe, nie samochodowe. To z uwagi na sprzeglo,wiekszoscmotocykli ma sprzeglo w kapieli oleju,tego samego co w silniku. Olej samochodowy jest bardziej sliski,i sprzeglo predzej poleci,bo sie bedzie slizgac. Nawet jak zaplacisz wiecej to warto. Tu w Kanadzie cena litra oleju moto jest ok 2 razy wyzsza jak samochodowego, mineral ok $4-5, a syntetyk ok $7 -12,tak tylko pisze to z ciekawosci,jesli chcecie porownac ceny,Pzdr M Wybór jak wybór... Moto się raczej nie zatrze i tak. Ale chyba trochę przepłaciłeś :wink: A co do motula to nie wiem jak inni koledzy, ale ja zrezygnowałem z niego, bo jakoś dziwnie zmienia barwę w dość szybkim czasie.Olej szybko zmienia barwe,bo zbiera zanieczyszczenia z silnika,nie pozwala im sie osadzac na pierscieniach, tlokach itd. Dobry olej to robi.M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Motul ma od nowosci nieciekawa barwe, jakby byl przypalony, ale jest w porzadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Kolejny temat, w którym piszecie legendy. Widzieliście kiedyś rozłożony silnik motocyklowy? Gdzie tam syf i szlam, który ma być podobno rozpuszczony??? Pamiętajcie co znaczą konkretne oznaczenia oleju. XXWXX oznacza zakres temperatur, w którym olej zachowuje swoje właściwości. Motocykle rzadko kiedy śmigają w zimie więc pierwsza cyfa może być np 20 (ciężko znaleźć taki olej, zwłaszcza półsyntetyczny) Dla nas ważna jest druga wartość. Przy silnikach chłodzonych cieczą 40 wystarczy ale dla silników chłodzonych powietrzem lub olejem i powietrzem to 60 nie zaszkodzi. Poza tym należy sprawdzac klasę jakościową. Czyli czy jest to np olej klasy SG czy np SJ.Poczytajcie strony producentów środków smarnych to nie będziecie takich farmazonów pisać.Kolejna sprawa to olej samochodowy w silnikach motocyklowych.... Może AdamowiM będzie sie chciało... coś napisać. on już drugi sezon śmiga na samochodowym i jest cudnie. Z tego co napisałeś wynika, że- w silniku motocyklowym nie ma syfu i szlamu. :wink: - olej samochodowy może być używany w silnikach motocyklowych. :) :cool: Polak potrafi. Fabryka mówi wyraźnie co można wlewać do silnika, mając na to konkretne dowody, a nie podwórkowe doświadczenia. Bez urazy, ale dlaczego koniecznie chcemy poprawiać producentów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Tak własnie jest. W silniku motocyklowym nie ma syfu i szlamu. Wynika to z tego, że silniki motocyklowe pracują przeważnie prawie w idealnych warunkach (temp powyżej 0st.) I wymienia się w nich olej przeważnie co 6000km.Zaskoczę cię jeszcze bardziej. W silnikach samochodowych też od jakiś 10 lat ciężko jest napotkac nagar czy szlam. Tak olej samochodowy może być używany w silnikach motocyklowych. Mamy na to kilka niezłych przykładów na forum. A dając wiarę wypowiedziom AdamaM możemy przypuszczać że cała masa motocykli za wielką wodą śmiga na olejach samochodowych. Fabryka wiele spraw opisuje w instrukcji obsługi ale wynika to zupełnie z czego innego. poprawiamy prodcentów, bo oni nie mają kasy na to żeby wszytsko było dopracowane na maxa. Uroki produkcji masowej. Uważasz że przeprowadzenie modyfikacji w silniku polegającej na przykład na zmianie wałków rozrządu, polerowaniu kanałów dolotowych i wydechowych, zmiana oprogramowania, zastosowanie większej sprężarki, wymiana chłodnicy na większą .. i cała masa innych rzeczy to tylko czysta głupota włascicieli? Oczywiście, że nie ! Każdy motocykl który jest produkowany to efekt pewnego kompromisu: kosztów produkcji, ceny końcowej, zastosowanych technologii, materiałów, grupy odbiorców do których ma trafić itp. Jak sam stwierdziłeś jest to urok produkcji masowej. Jest możliwe dopracowanie moto na maksa, tylko pytanie, kto taki kupi i za jaką cene ? Oczywiście znajdą się osoby, które stwierdzą, że to im nie wstarcza, i bedą poprawiać fabrykę przy pomocy tunningowanych części. Zrobią to sami, albo w profesjonalnych warsztatach. Nigdy nie uważałem takch osób za głupich i w zasadzie moja wypowiedź nie dotyczyła takich sytuacji. Nie bardzo rozumiem tylko tego:Po pierwsze: jeśli dbamy o swój sprzęt, to dlaczego używać oleju przeznaczonego do samochodów. W czym będzie lepszy od motocyklowego ?Po drugie: zastosowanie syntetyku po długim używaniu mineralnego rodzi ryzyko uszkodzenia silnika lub przedwczesnego zużycia. Tak napisałem. To nie znaczy, że tak będzie. Ale może tak być. Więc po co ryzykować ? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Mam pytanko: - Jakiej marki wlewacie olej? - Jaka klase lepkosci polecilibyscie do dwucylindrowej rzedowej kawuni? Ja ma swoja Kawe od niedawna, mamy praktycznie te same silniki.Przy kupowaniu nie wiedziałem jakim olejem był zalany silnik, jak go spusciłem to, hmmm smoła... Postanowiłem kupić Shella 15W40, choc w instrukcji podaja 10W40. Jest to olej mineralny i od takiego zaczynam, gdyz niewiem czym był zalany wceśniej. Sprzęgło? Jak będzie sie ślizgać, to przy następnej wymianie, zakupie olej inny, lecz chyba jakiś pół syntetyk, bo syntetyku boję sie troche lać do tak już w sumie wiekowego silnika o nieznanej przeszłosci, a w dodatku cena;) Zobaczymy przy okazji jak bedzie się sprawował olej samochodowy w silniku motocykla.Porozbierałem troche ten silnik i jak koledzy wspomnieli, praktycznie żadnych nagarów czy szlamów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Moj kolega jezdzi na kawie er-5 od 3 lat.Moto ma od nowosci i przy kazdej wymianie oleju stosuje samochodowy castrol syntetyk.Przejechal ok 30000 km i silnik bardzo dobrze pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 W Hameryce używają samochodowego bo jest dużo tańszy. Teraz to rozumiem ! Po prostu cena ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.