ZimnY Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 (edytowane) no wlasnie panowie w dziedzinie oleji jestem ciemny wiec zamiezam wymienic olej w gs-ku ale zastanawiam sie czy taki oelj sie nadaje w koncu jest to olej samochodowy a nie motocyklowy lepkoscia sie rozni ale jaki to moze miec wpływ na stan silnika ?? z gory dzieki za odp ps. czym roznia sie pierwsze cyfry w oleju np. 5W od 10W ?? Edytowane 6 Kwietnia 2006 przez ZimnY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_PL Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Gestoscia oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 (edytowane) Nie gęstością ale lepkością.Im niższa cyfra przed W tym niższą lepkość olej ma w niskich temperaturach.Co do stosowania oleju samochodowego w motocyklu są sprzeczne opinie(poszukaj w starszych tematach bo wiele razy się to przewijało)jedni uważają że będzie się śłizgać sprzęgło itp,inni znowu mają silniki nimi zalane i nie narzekają. Edytowane 7 Kwietnia 2006 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 łopatalogicznie:Im nizsza cyfra z przodu oznaczenia , tym olej odporniejszy na niskie temperatury. Druga cyfra im wyzsza, tym olej odporniejszy na wysokie temperatury. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 ja bym powiedzial ze druga cyfra to lepkosc po osiagnieciu temperatury pracy :icon_rolleyes: Lepiej zalej do gs'a 15W50 albo 10W40. Ja mam w xj 10W40 i nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 (edytowane) witam mam KLR-a zalanego Shell Helix Ultra 5W40, olej mam za free dlatego go wlalem (litr w sklepie ok 65 zl, a jest to jedyny olej dopuszczony do stosowania w Ferrari) .Nic sie nie slizga ,nic sie nie zje..alo po ok 1000 km zrobionych na tym oleju, skrzynia i sprzeglo pracuje prawidlowo i znacznie lzej ,zato zwiekszyly sie odglosy z kosza sprzeglowego i spore jest jego spalanie co moze dokuczac w dluzszych trasach.Zadalem pytanie czy mozna go stosowac do Shell Polska ,odpowiedzieli troszke dziwnie ze niby mozna, ale nie powinno bo oleje do moto maja troszke inny sklad ,ale ze nic sie nie stanie jak go bede uzywal... mam zamiar zmienic ten olej na 15W50 polsyntetyka Motula ze wzgledu na jego spalanie i odglosy z kosza sprzeglowego. Pozatym ten olej na cieplo jest bardzo zadki ,umnie pol biedy mam sprzeta chlodoznego ciecza, ale w GS raczej ponizej 15W40 bym nie schodzil Edytowane 7 Kwietnia 2006 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZimnY Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 witam mam KLR-a zalanego Shell Helix Ultra 5W40, olej mam za free dlatego go wlalem (litr w sklepie ok 65 zl, a jest to jedyny olej dopuszczony do stosowania w Ferrari) .Nic sie nie slizga ,nic sie nie zje..alo po ok 1000 km zrobionych na tym oleju, skrzynia i sprzeglo pracuje prawidlowo i znacznie lzej ,zato zwiekszyly sie odglosy z kosza sprzeglowego i spore jest jego spalanie co moze dokuczac w dluzszych trasach. No własnie ja mam podobna sytuacje bo mam zadarmo tego mobila 1 i mam duzo butelek tego wiec dlatego sie zastanawiałęm ale chyba bedzie trzeba zakupic olej... Tez tak sadziłem ze własnie GS ma dwa garki a nie jeden no i czasem sie go kreci mocniej zeby jechał a KLR jedzie raczej na niskich obrotach juz no i chłodzenie... gdyby nie to to zalazł bym tym olejem no ale udam sie na orlena chyba dzis :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 tak prawda ja swojego krece do 4 - 5 tys max bo wtedy mam max moment obrotowy a GS pewnie ok 10 tys ma no i chlodzienie powietrzem co wymaga juz troszke gestszego oleju Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 No własnie ja mam podobna sytuacje bo mam zadarmo tego mobila 1 i mam duzo butelek tego wiec dlatego sie zastanawiałęm ale chyba bedzie trzeba zakupic olej... Tez tak sadziłem ze własnie GS ma dwa garki a nie jeden no i czasem sie go kreci mocniej zeby jechał a KLR jedzie raczej na niskich obrotach juz no i chłodzenie... gdyby nie to to zalazł bym tym olejem no ale udam sie na orlena chyba dzis :icon_rolleyes: Idź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i zgadaj o zamianie np 2 butelki Mobila na 1 butelkę Motula.Albo sprzedaj w warsztacie samochodowym za pół ceny i będziesz miał na olej do motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Idź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i zgadaj o zamianie np 2 butelki Mobila na 1 butelkę Motula.Albo sprzedaj w warsztacie samochodowym za pół ceny i będziesz miał na olej do motocykla. Nic nie wymieniaj i lej tego mobila. Bardzo dobry olej do GSa. Jak u mnie w bandicie sprzegło się nie slizga na samochodowym w klasyfikacji SL to u Ciebie tym bardziej nie bedzie.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZimnY Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Nic nie wymieniaj i lej tego mobila. Bardzo dobry olej do GSa. Jak u mnie w bandicie sprzegło się nie slizga na samochodowym w klasyfikacji SL to u Ciebie tym bardziej nie bedzie.pozdr no własnie boje sie zalac tym olejem kurde... .moze ktos chce kupic pare baniek tego mobila za okazyjna cene :icon_rolleyes: hehe chyba Adam M testował w jakims GS oleje samochodowe w motocyklu moze by sie wypowiedział na ten temat bo boje sie zaryzykowac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Nie wiem czego sie boisz, zakres 5W50 obejmuje ci wszystkie mozliwosci, a 50 specjalnie pasuje do twego silnika chlodzonego powietrzem.Ja jezdze na Mobil 1 15W50 tez w GS tylko nie 500, a 1150 i na zimnym silniku sprzeglo mi ciagnie dlatego ze dolny parametr 15 to troche za wysoka lepkosc jak na potrzeby mego sprzegla.Wlasnie idealem dla mnie byloby 5W50 ale takiego w Kanadzie nie sprzedaja. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZimnY Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 to radzisz adamie ze mozna taki olej zalac i nic sie nie stanie...? no to jutro zobacze to c tego bedzie przeciez i tak nic nie strace najwyzej kupie za pare dni jakis inny olej jak cos bedzie sie nie dobrego działo... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZimnY Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 no i zalałem GS-ka mojego tym mobilem 5W50 zobaczymy co bedzie sie działo jak na pierwszy zut oka to lzej pracuje skrzynia biegow lzej sie wbija biegi no ale zobaczymy jak to bedzie po pierwszych 100km pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZimnY Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 no i kolejne spostrzezenia sa takie: silnik pracuje znacznie ciszej znaczy nic nie tłucze... wyciekow zadnych nie ma....biegi wbijaja sie lzej....no i oststnie ze jak stoi na centralnym podnuzku wbijasz bieg i trzymasz sprzegło koło sie kreci ale na zimnym silniku na ciepłym nie wiem jak jest bo nie miałem okazji tego sprawdzic wiec cignie sprzegło ale jeszcze po opserwujemy :icon_mrgreen: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.