Staszek_s Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 witam,zastanawia mnie,czy możliwa jest zmiana przełożenia w moim moto -w celu obniżenia obrotów przy danej prędkości. Moto na wał... 1. oczekiwany efekt: ponieważ na ostatnim biegu moto wchodzi dość szybko na czerwone pole, liczę na zwiększenie zakresu prędkości użytecznej2. po zmianie widzę sens w ewentualnym niewielkim tunningu silnika3. interesuje mnie też koszt takiego zabiegu -dorobienie częsci -być może uzasadnienie ekonomiczne bedzie znikome...Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Ciekaw jestem jak to sobie wyobrazasz ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Ja przymierzałem się do takiej samej operacji w VSie. Najprostsza sprawa to dobrac dyfer o interesującym nas przełożeniu i zrobić przekładkę. tyle, że razem z dyfrem trzeba bedzie zmienić koło, połaczenie wał - dyfer może byc trudne, ciezko znaleźć taki dyfer. Można dorobić talez i atak ale pytanie gdzie i czy zeby się nie wytną np: w zakręcie przy 130 kph? Druga możliwośc to zmiana kół zębatych w skrzyni biegów. Problemem jest tylko znalezienie nowych kół o odpowiedniej liczbie zebów i żeby pasowały bezinwazyjnie do naszego moto. Jak bede już budował swojego super hiper customa to właśnie tak zrobie. Zmienie przełożenia 4 i 5 biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 W HD to masz bardzo duzo gotowych mozliwosci do wyboru, z japonskimi motocyklami jest o wiele gorzej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Ja pisałem o Suzuki VS 1400 Intruder :icon_rolleyes: . "Patentu" na Bulldoga niemam , ale pewnie można coś wykombinowac. Tyle że może to być kosztowna kombinacja. Samo rozpołowienie silnika w nowym sprawnym motocyklu to średni pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Druga możliwośc to zmiana kół zębatych w skrzyni biegów.Dużo prostsza sprawa. Znajomy w Specjalu 750 zmienił przełożenia w skrzyni, ale tylko piątego biegu. Z tego co mówił to zastosował zębatki od Virago1100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 do Adam M.no właśnie nie wiem jak, stąd pytanie. Szczerze mówiąc myślałem, iż jest jakaś przekładnia w tylnim, nazwijmy to moście, coś co przenosi napęd z wału na koło. I tam sądziłem, iż można zmienić przełożenie, wtedy nie potrzeba by było ruszać silnika, a przy okazji "wydłużyłoby" sie wszystkie biegi...1. A czy nie można by tak samo jak w ruskach - tam dokonują jakichś zmian przełożeń "dyfra"?2. koszt musiałby być sensowny, bo przy dużym prościej kupić np. moto guzzi brevę...Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 To radze ci to drugie rozwiazanie. Dorobienie nowej przekladni glownej do Bulldoga tanie na pewno nie bedzie, i pozostanie pytanie czy bedzie to zrobione tak dobrze jak oryginalna. Adam M.PS. Mysle poza tym ze takie przelozenie przekladni spowodowane jest tym by osiagnac lepsze przyspieszenia przy stosunkowo slabym i wolno krecacym sie silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Właśnie Adamie ten silnik może i mocny nie jest, ale skoro na ostatnim -piątym - biegu dochodzi do końca skali obrotomierza, to zmiana przełożenia ma sens. A i niższe biegi dość szybko odcina, więc ogólne "wydłużenie" przełożeń byłoby interesujące..Btw: moje subiektywne wrażenia są takie, iż dragstar 1100 ma jednak inne przełożenie, bo chyba kręci sie przy niższych obrotach przy danej prędkości, więc...Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.