Skocz do zawartości

yamaha bulldog1100 - zmiana przełożenia


Staszek_s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zastanawia mnie,czy możliwa jest zmiana przełożenia w moim moto -w celu obniżenia obrotów przy danej prędkości. Moto na wał...

1. oczekiwany efekt: ponieważ na ostatnim biegu moto wchodzi dość szybko na czerwone pole, liczę na zwiększenie zakresu prędkości użytecznej

2. po zmianie widzę sens w ewentualnym niewielkim tunningu silnika

3. interesuje mnie też koszt takiego zabiegu -dorobienie częsci -być może uzasadnienie ekonomiczne bedzie znikome...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przymierzałem się do takiej samej operacji w VSie. Najprostsza sprawa to dobrac dyfer o interesującym nas przełożeniu i zrobić przekładkę. tyle, że razem z dyfrem trzeba bedzie zmienić koło, połaczenie wał - dyfer może byc trudne, ciezko znaleźć taki dyfer. Można dorobić talez i atak ale pytanie gdzie i czy zeby się nie wytną np: w zakręcie przy 130 kph?

 

Druga możliwośc to zmiana kół zębatych w skrzyni biegów. Problemem jest tylko znalezienie nowych kół o odpowiedniej liczbie zebów i żeby pasowały bezinwazyjnie do naszego moto. Jak bede już budował swojego super hiper customa to właśnie tak zrobie. Zmienie przełożenia 4 i 5 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem o Suzuki VS 1400 Intruder :icon_rolleyes: . "Patentu" na Bulldoga niemam , ale pewnie można coś wykombinowac. Tyle że może to być kosztowna kombinacja. Samo rozpołowienie silnika w nowym sprawnym motocyklu to średni pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Adam M.

no właśnie nie wiem jak, stąd pytanie. Szczerze mówiąc myślałem, iż jest jakaś przekładnia w tylnim, nazwijmy to moście, coś co przenosi napęd z wału na koło. I tam sądziłem, iż można zmienić przełożenie, wtedy nie potrzeba by było ruszać silnika, a przy okazji "wydłużyłoby" sie wszystkie biegi...

1. A czy nie można by tak samo jak w ruskach - tam dokonują jakichś zmian przełożeń "dyfra"?

2. koszt musiałby być sensowny, bo przy dużym prościej kupić np. moto guzzi brevę...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To radze ci to drugie rozwiazanie. Dorobienie nowej przekladni glownej do Bulldoga tanie na pewno nie bedzie, i pozostanie pytanie czy bedzie to zrobione tak dobrze jak oryginalna.

 

Adam M.

PS. Mysle poza tym ze takie przelozenie przekladni spowodowane jest tym by osiagnac lepsze przyspieszenia przy stosunkowo slabym i wolno krecacym sie silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Adamie ten silnik może i mocny nie jest, ale skoro na ostatnim -piątym - biegu dochodzi do końca skali obrotomierza, to zmiana przełożenia ma sens. A i niższe biegi dość szybko odcina, więc ogólne "wydłużenie" przełożeń byłoby interesujące..

Btw: moje subiektywne wrażenia są takie, iż dragstar 1100 ma jednak inne przełożenie, bo chyba kręci sie przy niższych obrotach przy danej prędkości, więc...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...