Madrider Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 otoz mierzylem cisnienie w hondzie vt500, bierze sporo oleju ponad 1,5l/1000, rozgrzalem silnik i zrobilem pomiar , wyszlo po 12at +/-0,3 na obu cylindrach, serwisowka podaje 12+/-2. Wyszlo ok wiec nie robilem juz proby olejowej. No wlasnie czy silnik ktory bierze olej ( nie wiadomo czy pierscienie czy uszczelniacze) nie zafalszowuje tego pomiaru ? Czy on nie uszczelnia sie automatycznie tym olejem ktory sobie bierze? Co o tym myslec ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Powinienes zrobic drugi pomiar z olejem zeby miec pewnosc co sie dzieje, ale przy dobrej kompresji winowajca moga byc raczej stwardniale od temperatury uszczelniacze prowadnic zaworow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Na pewno nie wiem, ale jak się uczyłem w szkole mierzyć ciśnienie sprężania to jeżeli było np małe na jednym z cylindrów. Profesor mówił żeby sprawdzić czy nie trzyma góra czy dół tzn pierścienie czy zawory trzeba wlać trochę oleju do cylindra i zmierzyć jeszcze raz jak większe to znaczy że pierścienie nie trzymają a jak takie same tzn że zawory. Wydaje mi się że nie możliwe było by żeby pierścienie nie trzymały i ciśnienie na 2 cylidrach było by takie równe Tyle tylko pamiętam może się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 No wlasnie zle zrobilem ze nie wlalem oleju ,ale podniecilem sie ze wyszlo sporo 12,7 i 12,4, no ale co by dalo jakbym wlal olej, alboby sie nie zmienilo alboby nieznacznie wzroslo, tak mysle bo przeciez od i tak wyjsciowej duzej warotsci nie skoczy na 14. Producent dopuszcza roznice rzedu do 10%, wiec w kwestii ksiazkowej i tak byloby ok.Wlasnie pomiary wyszly dobre ale moja natura sceptyka kaze mi watpic,ze ten silnik wypija tyle przez uszczelniacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Boje sie ze innej drogi nie mna, chyba ze gdzies cieknie. Adam M.PS. Czy dymi po zapaleniu z zimnego silnika, a potem przestaje jak sie dobrze rozgrzeje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 dymi glownie jak sie odkreca gaz, jak jest zimny to mu nie odkrecam wiec nie dymi,jak sie dobrze nagrzewa i mocno sie odkreci to jest ladna struga dymu z wydechu takiego bialo-szarego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 mialem vt-ka przez pare dziesiatek kkm i oge powiedziec ze przez jego uszczleniacze zaworowe potrafi wyparowac naprawde niezla dawke oleju(czasem nawet 1l/1kkm i wcale na bialo nei bedzie dymil)..ps.jesli jzu zakupiels vt500 to koneicznie odkrec dekielki do regulacji zaworow i sprawdz stan trzonkow zaworowych czy nei sa wyklepane!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 .Wlasnie pomiary wyszly dobre ale moja natura sceptyka kaze mi watpic,ze ten silnik wypija tyle przez uszczelniacze No to możesz sie zdziwić ile oleju potrafi "wyparować" tylko przez uszkodzone uszczelniacze zaworowe :smile: W swojej karierze widziałem nawet uszczelniacze które pospadały z prowadnic i "ganiały" sobie na luzie razem z zaworami a po zdjęciu i ścisnięciu w palcach rozsypywały się jak na kawałki. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Juz to zrobilem , 2 zawory wyklepane doszczetnie, ale to przynajmniej widze i wiem ze juz nic z nich nie bedzie , kupie nowe lub poszukam uzywek.Tylko caly czas spedza mi sen z powiek ten olej no i lancuchy rozrzadu troszke. Tam sie mierzy ile element napinacza wystaje poza powierzchnie korpusu napinacza,i wychodzi mi 8mm a zuzycie graniczne serwisowka podaje na 9mm, czyli tak jakby 1mm do konca.Wymieniac to koniecznie ?Dosc istotne dla mnie pytanie bo koszt 2 to 400zl :smile:(obydwa wyciagniete sa w tych samych granicach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Juz to zrobilem , 2 zawory wyklepane doszczetnie, ale to przynajmniej widze i wiem ze juz nic z nich nie bedzie , kupie nowe lub poszukam uzywek.Tylko caly czas spedza mi sen z powiek ten olej no i lancuchy rozrzadu troszke. Tam sie mierzy ile element napinacza wystaje poza powierzchnie korpusu napinacza,i wychodzi mi 8mm a zuzycie graniczne serwisowka podaje na 9mm, czyli tak jakby 1mm do konca.Wymieniac to koniecznie ?Dosc istotne dla mnie pytanie bo koszt 2 to 400zl :smile:(obydwa wyciagniete sa w tych samych granicach)Witam! Jak już coś robić , to robić dokładnie i nie żałować pieniędzy. Wymieniaj wszystko co jest do wymiany. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.