Skocz do zawartości

Wsk przerywa


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik w wiesi pracuje normalnie ,ale gdy włączyć światła zaczyna przerywać (przy niższych obrotach gaśnie jakby brakowało prądu na iskre)

Przełożyłem magneto do shl , i jest dokładnie to samo. Wiem że najprostsza jest wymiana, ale mam chyba z 8 różnych magnet ,nawet aluminoiwe ,i żadne nie działa choć mają niezdartą krzywkę i dość silne magnesy. Czym różnią się poszczególne magneta?? (matalowe pełne ,półpełne oraz aluminiowe) Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem?

Edytowane przez marianek_spox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejsz przerwe na przerywaczy. To nic że fabrycznie pisze że ma wynosić 0,4 zmniejsz ją jeszcze. Ja sam miałem z tym problemy w -W-F-M-ce i nie wiedziałem co jest. Doszedłem jednak że to wina za dużej przerwy. Tak samo zmieniałem zapłony i koła magnasowe ale zawsze to samo było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracaj uwage na działy. Bo moim zdaniem to WSK powinna być w 2T a nie Mechanika Weteran. Nie odpowiem bo na tym dziale się nie znam (Mechanika Weteran).

 

POZDRO

Moim zdaniem blizej prawie trzydziestoletniej wuesce do weteranów niż do skuterów czy ogarków. Rozwiązania techniczne w tym motocyklu są zaczerpnięte ze starszych motocykli jak shl czy wfm. O archaiczności układu zapłonowego już nie wspomnę.

 

Aha dobrze ,cyba mam dobrze ustawioną przerwę na przerywaczu jeśli motocykl cały czas chodzi normalnie? Problem pojawia się gdy włącze światła. Mam pytanko :Dlaczego magneto aluminiowe nie działa w wuesce?? Krzywka wygląda niemal identycznie ! O co w tym wszystkim chodzi? Czy możliwe jest że magnesy się zestarzały i są za słabe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze się. WSk-a zawsze będzie WSK-ą można porównywać do WFM-ki ale w 2T jest miejce dla WSK-i, a nie tu.

 

 

UUUUUU!! :smile: Uraziłeś mnie do bólu!! Trudno twojego zdania nie zmienię ,a czy twoim zdanem jawa ts jest zabytkiem?? W tym dziale spotkałem sie z młodszymi motocyklmi niż wsk.

Lepiej przestańmy się bezsensownie sprzeczać ,tylko zacznijmy sobie pomagać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz to wcale nie musi byc sprawa magneta. ja mialem w simku tak ze jak wlaczylem swiatla to byl brak iskry (mialem zle podlaczone kable) a u ciebie moze tez byc cos podobnego tylko ze nieodcina zaplonu, moze jakies zwarcie na kablach sie robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic że bez świateł motor normalnie pracuje i się wkręca na obroty. Ja tak samo miałe, normalnie wkręcał się a na światłach niedał rady. Mimo to nadaj uważam ze to wina przerwy. Jeszcze jedno pytanie czy jak włączysz światła to one w ogóle chociąz troche palą sie czy jednak nic??

 

 

PS. Jak dla mnie WSKa jest zabytkiem. No chyba nie powiesz mi że WSKa np. z 1957 roku nie jest zabytkiem?? Czy też WSKa DUDEK, KOS i inne takie modele.

Edytowane przez GaCek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic że bez świateł motor normalnie pracuje i się wkręca na obroty. Ja tak samo miałe, normalnie wkręcał się a na światłach niedał rady. Mimo to nadaj uważam ze to wina przerwy. Jeszcze jedno pytanie czy jak włączysz światła to one w ogóle chociąz troche palą sie czy jednak nic??

PS. Jak dla mnie WSKa jest zabytkiem. No chyba nie powiesz mi że WSKa np. z 1957 roku nie jest zabytkiem?? Czy też WSKa DUDEK, KOS i inne takie modele.

 

 

Elementem który szwankuję może być moim zdaniem tylko i wyłącznie magneto. Wsk jakoś radzi sobie ze światłami ,ale tylko przy lekkim dodaniu gazu. Normalnie ustawiłem obroty minimalne ,i bez świateł trzyma je a gdy włączę lampę to coś się muli i trzeba troszkę gazu dodać aby nie zgasła. Podczas jazdy czuję takie szarpanie spowodowane niespaolną mieszanką. Tyle na temat wueski ,jakoś daje ona sobie radę. Te same magnesy przełożyłem do eshaelki (silnik m11w) tam po prostu jazda ze światłami jest niemożliwa (straszna padaczka)

 

Co do mocy światła jakie daje ta prądnica to jestem zadowolony (światła są i sadzą aż miło) Nie wymagam od tych motocykli 100% sprawności ,ale zapłon i światła to podstawa na szosie. Być może problem rozwiązłoby przerobienie instalacji na bateryjną (uniezależnienie zapłonu od prędkości obrotów silnika) Mam nawet cewkę WN ,ale nie wiem czy jest sprawna ,no i taka przeróbka wiązałaby się z ulepszeniem ładowania AQ.

Chcę zostawić motocykl w oryginale ,więc jak mi radzicie zrobić??

Aha z przerywaczem jeszcze nie kombinowałem ,ale przerwa jest na jakiś milimetr. Następną sprawą jest to iż krzywki poszczególnych kół magnesowych są różne. Mierzyłem suwmiarką zewnętrzną średnicę krzywki i jest różnica jakiś 2-3 mm. Czy koła magnesowe miały nabity typ ,po którym możnaby rozpoznać w jakim silniku będą sprawne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma wskę z 68 pełen oryginał, jeźdzacy często po podlasiu i lubelszczyźnie i tutaj jest dział dla niej.

 

Marianek: przestań bawić sie tymi kołami zamachowymi, zalóż jak najlepsze, to aluminiowe sobie powieś na gwoździu, a nie co chwila inne, jakby miały one tak ważna rolą w tworzeniu prądu. Teraz sam niewesz które koło zamacjowe do silnika :/ Przerwa na przerywaczu 1mm to za dużo - o wiele. Koledzy napisali bys ja zmniejszył, a Ty dalej gadasz o czym innym i cos chesz juz przerabiać. Załóż jedno koło zamachowe, które wydaje sie Tobie najlepsze i do niego ustawiaj przerwę na przerywaczu, jesli założysz inne koło zamachowe to przerwa sie moze zmienić, więc zmiana kół nie ma sensu.

 

Powiedz o efektach i nie zadawaj nudnych pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Panowie!

 

Marianku!

 

Powiem tak. Magneto to ty masz dobre. Jezeli mowisz ze ci szarpie jak jedziesz z wlaczonymi swiatlami to albo masz przestawiony zaplon (mialem tak w WSK) albo masz za duza przerwe na przerywaczu, lub masz przebicie na jednej z cefek swietlnych(mialem tak w Komarku) Moto chodzilo fajnie a gdy swiatla sie wloczylo to zaraz motor prychał i lekko przerywał. Wymienilem cefki swietlne i jak ręką odjoł :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zmniejsz przerwe na przerywaczy. To nic że fabrycznie pisze że ma wynosić 0,4 zmniejsz ją jeszcze.

Przerwa na przerywaczu przy max rozwarciu powinna wynosić 0,2 - 0,3 mm, a nie 0,4mm.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje jednak wiem ,i to było magneto ;PP Dostałem chyba nie używane magneto ,ale nie miałem czasu żeby je przetestować (wiatr w baku). Więc założyłem ,od razu dokręcam dekiel (ach ta pewność siebie) no i odpala na "cyk" ,po prostu super ,silnik nie przerywa ,iskra musi być lepsza bo silnik lepiej się wkręca . Ogólnie to dopiero teraz mam jakieś porównanie do tego gówna na którym kiedyś jeździłem ,po prostu mimo wszystko jest to ważna część wueskowego zapłonu ,wcześniej grzebałem we wszystkim (cewki ,przerywacz ,ustawianie zapłonu chyba z 1000 razy) ,i wniosek padł na magnesy. Były one raczej za słabe ,dawały iskrę ,ale była ona słaba przy włączonych światłach. W instrukcji do moto znalazłem opis żeby magneto ,jeśli jest wykręcane zewrzeć kawałkiem stali. Widać leżakowanie ma wpływ na stan magnesów ,a te moje ,to niestety leżały sobie gdzie popadło. Pozdro 4 all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...