Skocz do zawartości

Jaka przyczyna takiego uszkodzenia tłoka???


na koło
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem to przez przegrzanie sie.Tlok spuch na boki i do gory.W Japonczykach wszystko jest spasowane i komora spalania bardzo mala.Gdy tlok jest z hu*owego materialu(nie wiem czy to oryginal czy nie) to puchnie.Zaczol lekko udezac w glowice i sie wykruszyl i wytopił.Przyczyn moze być wiele.Zla mieszanka paliwowo powietrzna.za malo oleju w mieszance.zle ustawiony zaplon.Moze nie miales wody w ukladzie chlodzenia??Albo woda siedostawala do cylindra i to tez spowodowalo taki skutek. PZDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie silnika nie rozpoławiam.Nic nie wpadło wszystko wyleciało w dyfuzor raczej do silnika nic nie poleciało.Żeby wywalic te śmieci to raczej rozpoławiac trzeba??

 

Nie trzeba. Ale starannie przedmuchaj komore korbową. Nawet możesz przepłukać jakąś benzynką. Nie wiem czy wyjąłeś silnik z ramy, jeśli tak to odwróć do góry nogami i poruszaj wałem, może kompresora użyj...

 

Przecie ten tłok nie jest stopiony tylko ukruszony. Tłok puchnie od temperatury o może jakieś dwie setki. Nie ma opcji żeby udeżył w głowicę.

Albo tak jak mówi Dibo przegrzałeś furę albo dałeś ognia zaraz po zapaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze do tego dolozyl tyle, ze ognia dawac nie musial i nie musial przegrzac, ale podczas odlewania tloka mogly powstac pecherze powietrza itp. i metal scial sie zanim one wyszly na wierzch, czyli wada fabryczna. A TIJO chyba nie widziales zmasakrowanego tloka. Jak chcecie to specjalnie zrobie zjecie oryginalnego tloka od WSK 175 jeszcze kupionego razem z reszta silnika w sklepie.. to sie zdziwicie. Taki podziurkowany tlok jest na skutek dostawiania sie piasku ktory zmieszany z nagarem daje pieronsko twarda mase, ktora jest wiele twardsza od aluminiowego tloka nagrzanego do czerwonosci. Mozliwe sa tez odpryski metalu w komorze korbowej itd. A tak tloka zmasakrujesz i nawet nie bedziesz wiedzial. Skapniesz sie dopiero jak maszyna stanie. Pzdr.

Edytowane przez Adik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma dozownik do mieszanki? Jak jest zbyt uboga to trzeba gaźnik wyregulować :)

 

uboga miesznaka ma duzo w tym wypadku. Im bardziej uboga mieszanka tym bardziej wzrasta temperatura w komorze spalania co prowadzi do przegrzewania sie i byc moze to ztopienia materialu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uboga miesznaka ma duzo w tym wypadku. Im bardziej uboga mieszanka tym bardziej wzrasta temperatura w komorze spalania co prowadzi do przegrzewania sie i byc moze to ztopienia materialu

I tak nie odpowiedziałeś tym postem na zacytowane pytanie "Co ma dozownik do mieszanki?". Na pytanie "co się dzieje gdy mieszanka jest uboga?" mogę ci odpowiedzieć z własnych doświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec Brysiu nawijaj co i jak...

warto wiedziec takie rzeczy :wink:

 

pzdr:)

No więc gdy ma się zablokowany motorower to sie kombinuje :bigrazz: Przekłada się gaźniki i takie tam... Aż w końcu z silnika bucha gorąco, a kolanko wydechowe robi sie niebieskawe :icon_razz: Od tej pory sie nie kombinuje tylko zbiera kase na prawko i coś wiekszego cierpliwie tocząc się 55km/h :crossy: Morał: jeśli gaźnik od glebogryzarki pasuje do rometa, to wcale nie oznacza, że będzie też pasował do CB50 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brys chyba się pyta o mieszanke paliwo+olej+powietrze. JAk nie masz dozownika oleju to w gaźniku powstaje miesznka powietrzno paliwowa ale w tym paliwie juz jest olej. A jeśli dozownik posiadasz to olej dołącza do tej gromadki właśnie w gaźniku. Źle wyregulowany dozownik powoduje to ze jest za mało lub za dużo oleju w mieszance. Skutki: wiele chyba nie musze opisywać.

 

PS ten tłok to nic. Ja w swoim garażu posiadam cudo!! co prawda samochodowe z disla 3.0l ale cudo! wszystko do górnego pierścienia jest stopione. (wiem ze to z innej beczki ale ciekawostka :icon_razz:) Powodem było to ze elektrowtrysk na 4 garze lał dużo za dużo paliwa które spalało sie na tłoku i go topiło. (niemcy nie zawsze dbają o samochody) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiekszosc dba. Jezeli rozreguluje sie komputer i da wiecej oleju napedowego, ten moze sie nie spalic i trafi do kolektora, katalizatora, tlumika itd. i wtedy z wydechu sie dymi jak z 2T z mieszanka 1/15, to jest jednak nic gdyz jezdzimy na bombie zegarowej. Gdy tegoz oleju napedowego nazbiera sie wystarczajaco duzo i ten olej sie zapali.. to to wybucha i zazwyczaj rozrywa tylko uklad wydechowy, tylko zeby bak nie chcial sie od tego zajac.. :smile: Co do dozownika to jeszcze sie moze zatkac a wtedy remont prawie gwarantowany. Czasem trzeba go przeczyscic.. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie bo jak się tłok przytarł tu od stron sworznia i zostawił delikatne uszkodzenia na cylindrze tzn czuc pod palcem ale tylko delikatnie czy jak założe na to nowy tłok to się uszkodzi???????Bo tak twierdzi gościu że założe na to i po kilku godzinach tłok padnie??Niewiem moze troche pojechac w tych miejscach papierem 2000 ale to nie można :buttrock: niech ktos sie wypowie kto wie jak to z tym jest.Przypominam że jest nikasil.

Edytowane przez na koło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...