QBAAA Opublikowano 11 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 Nie rozumiem dlaczego Honda wygrywa.Czym ona może się pochwalić? Jedynie CBR 600F4 i CBR900RR nic pozatym (ktoś może powiedzieć że jeszcze VTR – ale ja uważam że to jest motocykl kompletnie nie udany!) Natomiast Suzuki ma: GSXR od 600ccm do 1300ccm i wszystkie są ZAJEBISTE! (a szczególnie GSXR 1000 – po prostu cudo!) Jeszcze mogę zgodzić się na Yamahę bo R1 i R6 to też zajebiste motory!W sumie to Kawasaki też ma kilka udanych motorów, np. ZX 6/7/9/12 R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 11 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 No i zapomniales o Hondzie BlackBird 1100xx. Jezeli nie rozumiesz dlaczego wygrywa Honda, to zobacz kto wygral dzis motogp i na jakiej jechal maszynie :D Poza tym nie ma co ciagnac tego watku, tak jak to zaproponowal vx800. Ps. Ja tez nie moge zrozumiec twojego uporu, ze Suzuki jest guru :? A tak w rzeczywistosci to wszytko rzecz gustu, ty wolisz "GSXR od 600ccm do 1300ccm" i chwala Ci za to,ale nie probuj nam wmawiac ,ze sa to najlepsze motocykle. Ładne nie zawsze znaczy dobre.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QBAAA Opublikowano 11 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 Jezeli nie rozumiesz dlaczego wygrywa Honda, to zobacz kto wygral dzis motogp i na jakiej jechal maszynie :D . Zauważ tylko że motocykle jeżdżące w motogp i itp. Mają mało wspólnego z motocyklami seryjnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 11 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 Ale technologia ,ktora jest stosowana w maszynach wyczynowych,jest potem przekladana na modele seryjne . A myslisz ,ze dlaczego Ferrari kojarzy sie z najlepszymi samochodami sportowymi? Wlasnie dla tego ,ze odnosilo sukcesy w wyscigach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 11 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 Ale technologia ,ktora jest stosowana w maszynach wyczynowych,jest potem przekladana na modele seryjne . A myslisz ,ze dlaczego Ferrari kojarzy sie z najlepszymi samochodami sportowymi? Wlasnie dla tego ,ze odnosilo sukcesy w wyscigach. Pozdrawiam. Dokładnie. Przeciez między innymi dlatego do motoGP dopścili czterosuwy - ponieważ większość "normalnych" motocykli ma silniki czterosuwowe i rozwój technologii dwusuwów mijał się trochę z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QBAAA Opublikowano 11 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 Ale technologia ,ktora jest stosowana w maszynach wyczynowych,jest potem przekladana na modele seryjne . A myslisz ,ze dlaczego Ferrari kojarzy sie z najlepszymi samochodami sportowymi? Wlasnie dla tego ,ze odnosilo sukcesy w wyscigach. Pozdrawiam. Gdyby w motorach "cywilnych" używane były by te same technologie co w wyścigowych to kosztowały by one 20 razy tyle ile kosztują teraz :!: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbek Opublikowano 11 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 Honda jest O.K., a ładne są wszystkie łącznie z WSK i resztą archiwum, o! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubi Opublikowano 11 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 A mogli byśmy jeszcze Aprilie do tego bigosu dożucić :D ? Po co te kłótnie? Każdy ma prawo do odrębnego gustu. Jeden z Was może bardziej pztrzeć na osiągi, inny na wygląd itp. Nie bede w sumie chyba pisał więcej bo nie ma sęsu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QBAAA Opublikowano 12 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2003 Po co te kłótnie? Każdy ma prawo do odrębnego gustu. Jeden z Was może bardziej pztrzeć na osiągi, inny na wygląd itp. To nie jest kłótnia :!: Tylko przebiegająca w bardzo miłej, pokojowej atmosferze konwersacja miłośników motocykli :D Czyż nie :?: :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubi Opublikowano 13 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2003 Bardzo przepraszam QBA nie wychwyciłem tej atmosfery :D Użyłem może złego słowa :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 13 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2003 Dlaczego honda wygrywa? Bo nie są dla większości lusddzi istotne takie rzeczy, jak katalogowa moc, czy Vmax. Dla mnie i dla wielu znajomych bardziej liczy się kultura pracy. W tym temacie Honda jest niepokonana. Nawet starsze Hondy nie ciągną oleju, czego nie można powiedzieć o innych markach (może z wyjątkami). A z GP, to jest jeszcze inaczej: Honda wygrała Gp500 w 2001, MotoGp2002, Superbike2002, Supersport2002, PoloniaCupStocksport2002, a w tym sezonie wszystkie trzy rundy MotoGP tez wygrały Hondy. Tylko MotoGP ma mało (coraz więcej) wspólnego z motocyklami użytkowymi. A co do stylistyki, to względy typu: GSX-R jest ładniejszy od R1, czy CBR900RR możemy sobie odpuścić, bo "ładność" jest subiektywną sprawą. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 16 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2003 Dobra to może trochę konkretów. Jeżeli się nikt nie pogniewa przedstawie tutaj 4 koncerny japońskie oraz ich historię.Zacznę od Hondy. Jest to największa firma produkująca motocykle na świecie i jednocześnie najstarsza z pośród japońskiej czwórki. Od 1948 roku Honda jest związana z jednośladami. Najpierw były to silniki do rowerów potem motorowery i motocykle.W 1951r Honda wprowadziła na rynek swój pierwszy silnik czterosuwowy. Firmy nie załamał kryzys gospodarczy po wojnie w Korei i w 1958r przedstawiono bardzo udany model Super Cub z czterosuwem o pojemności 50, 60, 75, 90, 100 lub 110ccm. Ten moped produkowany jest do dzisiaj. Sprzedany został w ilości 27 milionów egzemparzy i jest pod tym względem światowym rekordzistą. W 1959r Honda zadebiutowała w wyścigach, wystawiając trzech kierowców do niezwykle trudnej imprezy na wyspie Man. Kierowcy zajęli 6, 7 i 8 miejsce, wygrywając jednocześnie w klasyfikacji zespołowej. Dwa lata później kierowcy na Hondach zdobyli Mistrzostwo Świata. Do momentu wycofanai się z wyścigów w 1967r Honda zdobyła łącznie 14 tytułów Mistrza Świata. W 1960r Honda stała się, dzięki eksportowi do Ameryki i Europy, największym producentem motocykli na kuli ziemskiej. Kiedy w 1967r firma przedstawiła model CB750, stało się jasne, że dla imperium Hondy nie ma granic. Twórca tego imperium przykładał szczególną uwagę do jakości swoich produktów. Wysoką niezawodność potwierdzały liczne długodystansowe testy, codzienne obserwacje użytkowników oraz sukcesy sportowe w trudnych warunkach rywalizacji. Ilość wyprodukowanych motocykli w 1998r przekroczyła 100 milionów sztuk. Cztery główne światowe oddziały istnieją w Japonii, obu Amerykach, Azji i Europie. Obecnie roczna produkcja motocykli Hondy przekracza 5.000.000 maszyn. Jest światowym liderem wśród producentów. QBA co do stosowania technologii z GP w seryjnych jednośladach to nie masz racji. Po kilku latach niektóre rozwiązania znajdują zastosowanie w "cywilnych" motocyklach. YamahaYamaha, nie miała na początku nic wspólnego z motocyklami. Była to bowiem (i jest nadal) wytwórnia instrumentów muzycznych. Założona pod koniec minionego stulecia przez Torakusu Yamaha firma zdecydowała się w połowie lat 50. na wyprodukowanie pierwszego swojego motocykla o konstrukcji wyraźnie zapożyczonej z DKW 125 RT. Przemianowana na Yamaha Motor Company firma, swoją pierwszą z wielu fabrykę poza granicami Japonii zbudowała w 1960 roku w Tajlandii. W 1972 wyprodukowano pierwszą czterosuwową Yamahę - bazującą na brytyjskich pierwowzorach XS 650. Yamaha depcze po piętach Hondzie, jeżeli chodzi o wielkość produkcji jednośladów. W wyniku sportowych sukcesów swoich motocykli Yamaha dysponuje wysokiego lotu technologią stosowaną w seryjnie produkowanych maszynach.Obecnie część koncernu Yamahy zajmująca się jednośladami podjeła współpracę z Toyotą i korzysta z zaplecza inżynierskiego tej firmy. Dodam jeszcze, że Yamaha notuje najwiekszą sprzedaż jednośladów w Polsce.SuzukiHistoria firmy sięga 1909 roku, kiedy Michio Suzuki uruchomił fabrykę maszyn włókienniczych. I tak było do 1952 roku, kiedy zbudowano pierwszy motorower. Pomysł okazał się być na tyle dobry, że w 1954 zmieniono nazwę firmy na Suzuki Motor Company i wkrótce zerwano z dotychczasową produkcją. Podobnie jak w przypadku innych firm sukces pierwszych lat produkcji motocykli był zasługą niedrogich motocykli dwusuwowych o małych pojemnościach.Pierwszym czterosuwem był dwucylindrowy GS 400 (wielokrotnie modernizowany silnik tego motocykla do dziś napędza rynkowy szlagier GS 500E). W połowie lat 80. Suzuki zapoczątkowała erę supersportowych (wg fabrycznej terminologii hypersportowych) motocykli. Suzuki GSX-R 750 i 1100 jako pierwsze dysponowały silnikami o mocach spotykanych do tej pory tylko w motocyklach wyścigowych. Jednak ich cena dawała szerokim rzeszom motocyklistów możliwość zaznania wrażeń, zarezerwowanych do tej pory tylko dla wybranych.KawasakiJej początek sięga 1940 roku, kiedy powstał pierwszy motocykl napędzany górnozaworowym silnikiem o pojemności 150 ccm. Masowa produkcja rozpoczęła się w 1960 roku po otwarciu fabryki w Kobe. Produkowane tam motocykle były wiernym naśladownictwem brytyjskich BSA. Potem przyszedł czas bardzo szybkich dwu- i trzycylindrowych dwusuwów. Pierwszym modelem "ery nowożytnej" był Z 900 - najmocniejszy w swoich czasach. Kolejne lata zaowocowały coraz sprawniejszymi motocyklami. Jednak od połowy lat 80 zaczeły się poważne kłopoty firmy, co nie pozostało bez wpływu na oferowane motocykle. Rozważano nawet możliwość zrezygnowania z produkcji motocykli. (jeżeli dobrze pamiętam obecnie produkcja motocykli to ok 20% działalności firmy). Od niedawna Kawasaki podjeło aktywną współprace z Suzuki. Jeżeli ktoś uzna to za zaśmiecanie forum to usune ten post. Mam jednak nadzieję, że te fakty historyczne mówią co nie co o potencjale tych 4 firm. Informacje te zaczerpnołem z różnych źródeł takich jak "ŚM" Katlogi oraz ze stron internetowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubi Opublikowano 16 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2003 Pięknie :D. Duży + dla "siecki" , jeśli nie za txt to za trud włożony w jego skompletowanie :D :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadamuss Opublikowano 16 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2003 brawo, oby wiecej, tak trzymac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlik Opublikowano 17 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2003 HD jest najlepsza... Moze juz to ktos napisal, ale przeczytalem tylko 2 pierwsze posty jeden w srodku i 3 ostatnie! Pozdro Karlik E tam, najlepsza jest Kawa....... ...tak, na dodatek NESCAFE... Pozdro Karlik Proponuję więcej takich tematów i spokojnie bedziemy mogli sobie zmienić nazwę forum na Bravo-Motocykle. Wstyd i degrengolada. Swieta racja Dominiku... a Ci co tak burzliwie zabieraja glos to na zasadzie ...ze kolega mojego kuzyna ma kolege co jego brat cioteczny przejechal sie na wujkowiej "tu wpisz nazwe jaka Ci pasuje"... i z tad wiem ze to jest najlepsze! Pozdro Karlik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.