Skocz do zawartości

Ładowanie w Uralu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Podczas rutynowego podejścia do czyszczenia styków (od jakiegoś czasu miałęm problemy z ładowaniem) zapomniałem odpiąć aku i tak jak już parę razy wcześniej (nie raz sie zapomniało, wiem - źle) coś zaiskrzyło w reglerku. Efekt: tym razem jednak nie było w porządku :-/... Straciłem ładowanie. Styki nie zwierały się w żadnym zakresie obrotów. Jednak gdy zwarłem styki ręcznie, przy odpowiednich obrotach - ładowanie wracało, styki pozostawały zwarte (dopóki silnik nie zszedł do obrotów niskich, kiedy łądowania nie powinno być). Jedno z uzwojeń w regulatprze (to z cienkiego drutu) jest luźne, pokryte czarnym pyłem... Pewnie spalone - pomyślałem. Założyłem elektronika od Malucha - nie ma ładowania, również w żadnym zakresie obrotów... :rolleyes: . Nie znam sie na elektryce więc napiszcie swoje sygestie co do przyczyny. Nie wykluczam, że elektroniczny regler jest popsuty, ale słyszałem coś o jakichś diodach w prądnicy, jakimś prądzie wzbudzającym... o sile zwierającej styki... :)

Pomocy, bo wyjazd do Zamościa mi sie zbliża :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę wdzięczny, jeżeli z tych terminologicznych ochłapów uda Cie się coś wyśledzic :-) . Jutro zakładam nowy, kupiony dziś, nieużywany, elektroniczny regulator do Malucha, więc mam nadzieję, że wyjaśni się czy to wina regulatora, czy prądnicy (może to po prostu szczotki :notworthy: ...). Odezwę sie jak będę coś wiedział. Ten czarny pył z uzwojenia to prawdopodobnie bród.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to Wieczny Student ma wsadzona pradnice od 126p.

W pradnicy tej nie ma zadnych diod prostowniczych. Jest to zwykla pradnica bocznikowa dwuszczotkowa.

Ja mialem ten sam objaw ale z pradnica od wartbajera. Nieraz ladowanie znikalo i trzeba bylo recznie zewrzec styki w regulatorze przy wyzszych obrotach silnika. Ja bym jeszcze probowal zrobic to samo (zewrzec recznie styli w regulatorze) , silnik wkrecic na wyzsze obroty, oraz wlaczyc swiatla w motocyklu. I przytrzymac silnik na obrotach (przy ktorych pradnica laduje) przez dluzszy czas (powiedzmy okolo minuty). Oczywiscie wczesniej posprawdzaj wszystkie zlacza przewody. Jakby to nie skutkowalo to rozbierz pradnice i zobacz jak wyglada uzwojenie stojana (te dwie cewki) chodzi o izolator. Sprawdz czy wyprowadzenia z tych cewek "dobrze stykaja" . Jak masz omomierz to sprawdz jaka masz rezystancje miedzy wyprowadzeniami z tych cewek i napisz. Po drugie zobacz jak wyglada komutator wirnika, czy zaden przewod nie odczepil sie, czy przerwy pomiedzy dzialkami komutatora nie sa zabite). Po trzecie szczotki (czy aby jescze sa, czy dobrze przykrecone ich przewody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to działa. Okazało się, ze mechaniczny regler był spalony, a ten elektroniczny który miałem był popsuty. Nowy elektronik działa bez zarzutu. Teraz pozostaje tylko kwestia iskrzenia na szczotkach. Dość sporadycznie się to dzieje, ale zapewne nie zapowiada to niczego dobrego. Czy jest to znak by posprawdzać szczotki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki jest zimno to na twoim miejscu wyjalbym pradnice i posprawdzal zgodnie z uwagami urala zgory, by byc pewnym ze nie bedzie niespodzianek w sezonie. Z tego co przeczytalem nie moge nic specjalnie dodac, bo chyba ural napisal o wszystkim. W ksiazce podane byly opornosci uzwojen pradnicy, ale dotyczyly pradnic

Lucasa, w maluchu moze byc inaczej.

No i pamietaj o odpinaniu aku jak cos robisz z elektryka, w anglikach typowym rozwiazaniem byl bezpiecznik rurkowy w plastikowej zatrzaskowej obudowie montowany na przewodzie pradowym aku blisko niego - pol obrotu reka i aku rozlaczone, bez pracochlonnej zabawy z rozkrecaniem klem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rozpinaniu klem będę już pamiętał, i to na dłuugo ;-). W Uralu mam robioną instalację (całą - fakt, 15 lat temu) więc bateryjke odpina się wyjmując kabel z listewki. A o zbadaniu tej prądnicy myślę właśnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sporadycznego iskrzenia na szczotkach to sprawdz stan lozysk na wirniku, oraz zobacz w jakim stanie jest komutator (czy nie ma bicia). Nieraz gdy miedziane dzialki "się zjadą" to trzeba liznąć komutator i zrobic rowki miedzy dzialkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...